Boeken

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Dodo
Lid

Boeken

Bericht door Dodo »

Hallo,

Ik ben benieuwd naar enkele boeken met uitrustingstukken en uniformen van de Brit.

Ik ken 2 titels:
"The 1944-1945 british soldier, volume 1"
"Equipment of the WWII Tommy"

Wat is volume 2 van de 1e titel? En welk boek is het beste om mee te beginnen? En waar zou ik deze eventueel kunnen kopen?

Wou graag iets weten anders dan Amerikaans :D.

Bedankt,

Roeland
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Je hebt dan The British Soldier I zoals je al zei. Dan heb je ook The British Soldier II.

Je kan het beste beginnen met deel 1. Hier staat vooral veel uniformen, emblemen, uitrusting en helmen in.
Deel 2 gaat vooral over de divisies en andere eenheden. Maar ook over wapens en voertuigen. Hier in wordt ook extra informatie over de dienstvakken gegeven, bijvoorbeeld over de RASC en RAMC.

Ook is er The Canadian Soldier. Dit gaat natuurlijk over de Canadezen. Hier staat veel in over uniformen, uitrusting, eenheden, wapens enzo.

Pas is er ook een boek uitgegeven over de Britse paratroepers. Dat is ook van dezelfde maker als The British and Canadian Soldier. Maar het boek is mij verder onbekend.

Je hebt dat boek Equipment of the WWII Tommy. Maar er is ook al Wapons of the WWII Tommy. Het boek Uniforms of the WWII Tommy moet nog uitkomen.
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

ik meende dat als je even op marktplaats kijkt daar staan wel eens boeken van the british soldier op. Zag er een paar week geleden ook maar kon hem niet zo snel terug vinden. Moet je maar eens kijken en anders goed in de gaten houden. Bij http://www.clementstrading.com kan je ook wel terecht voor die boeken. Of http://www.westland.nl
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ok bedankt voor de uitleg! Ik ga maar even zoeken op marktplaats.nl...:)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Hey,

Het boek "D-Day, vanaf de invasie tot aan de bevrijding van Parijs" (zoiets volgens mij :? ) Staan eigenlijk alle uniformen in, plaatjes en uitleg (beetje dan). Dus ook van alle Britse uniformen en ook van alle amerikaanse.

Michiel
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Plaats reactie