2nd Battalion Rangers
-
- Lid
2nd Battalion Rangers
Ik ben op zoek naar alle informatie van het 2nd Rangers Battalion. Waar ze geweest zijn, over hun uitrusting, enz................
Dat mag allemaal hier gebeuren of eventueel via mijn e-mailadres (thomasv_288@hotmail.com)
Mvg Thomas Vancraeynest
Dat mag allemaal hier gebeuren of eventueel via mijn e-mailadres (thomasv_288@hotmail.com)
Mvg Thomas Vancraeynest
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Hier vind je al iets:
http://www.sproe.com/r/rangers.html
Als je via google zoekt, vind je wel enkele 10.000 hits....
Johan
http://www.sproe.com/r/rangers.html
Als je via google zoekt, vind je wel enkele 10.000 hits....
Johan
29th Let's Go!!!!!
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Mijn eerste interesses gingen (waarchijnlijk) als zo velen uit naar het 101ste aiborne. Daar heb ik al eens een topic over begonnen en daaruit bleek dat er al zodanig veel interesse was voor die eenheid. Een tijdje later was ik op het internet bezig en kwam toevallig op een site waarin the 2nd battalion rangers in voorkwam. En voila daar was meteen de interesse. Ik wist er niet zoveel van (wel dat hun landing op Point du Hoc was) en als ik dan ging nadenken is het wel erg indrukweekend wat zij gedaan hebben. Misschien een rare reden maar ja.
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ja inderdaad weer een teleurstelling maar ik zal me nog altijd consentreren op het zoeken van informatie van het 2nd rangers battalion. Je kan zo blijven veranderen. Gelukkig heb ik nog een andere "interesse". Ik ben nl. ook op zoek naar alle wat in mijn streek (alles in Zuid-West-Vlaanderen) gebeurde tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarvoor heb ik al brieb-ven geschreven naar o.a. de weerstand hier in de buurt. (natuurlijk is dat nu meer een vriendenkring die zich bezighoudt met van alles en nog wat).
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Kortrijk is bevrijd door de US 2nd Armored Div (en Commonwealth eenheden). Dit is zowat de enige West Vlaamse stad waar Amerikanen waren....Thomas Vancraeynest schreef:Ja inderdaad weer een teleurstelling maar ik zal me nog altijd consentreren op het zoeken van informatie van het 2nd rangers battalion. Je kan zo blijven veranderen. Gelukkig heb ik nog een andere "interesse". Ik ben nl. ook op zoek naar alle wat in mijn streek (alles in Zuid-West-Vlaanderen) gebeurde tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarvoor heb ik al brieb-ven geschreven naar o.a. de weerstand hier in de buurt. (natuurlijk is dat nu meer een vriendenkring die zich bezighoudt met van alles en nog wat).
In het stadhuis van Kortrijk hangt een foto van de eerste US Jeep die Kortrijk binnenkwam....
2nd Rangers was in de streek van Arlon actief.....
JOhan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Kortrijk werd idd echt bevrijd door Britse eenheden (7AD), maar enkele uren of dagen voor de bevrijding waren er Amerikanen in Kortrijk....Thomas Vancraeynest schreef:Bedankt Johan. Ik heb in veel boeken gezien dat Kortrijk bevrijd werd door de 7de Britse Pantserdivisie. Nu kan ik mijn mening herzien. Ik heb het trouwens nog eens gvraagd in de brief die ik naar de weerstand stuurde, maar ik heb nog geen antwoord ontvangen (ook nog maar dinsdag verstuurd).
Ze waren afgeweken van hun route en in Kortrijk terecht gekomen....
Ik denk dat het verhaal bij de foto inhet stadhuis hangt....
JOhan
29th Let's Go!!!!!