Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Kan kloppen dat laat oorlogse helmen bruine kleuren ijzers hebben in een binnenwerk. Zelf ken ik ook enkele verzamelaars die deze helmen (Binnenwerken) hebben en allemaal gedateerd 1945 +. Pas wel op dat volgens hen deze kleurachtige ijzers pas NA de oorlog zijn gegeven aan de soldaten. Althans, dit is mij verteld.
zo leer je nog eens wat... Ik heb de f*ck verstand van engels
het zou kunnen dat die pot is overgeschildert aangezien er
bij die stempel(zie foto) boven 64- ..b staat lijkt 1b ofzow
maar ik kan het niet helemaal goed zien. en ook bij het jaartal
zou het overgeverft kunnen zijn. lijkt er wazig op.
deze helm komt trouwens ook uit het nl leger as ik het goed had gehoord
ze hadden de helm van de buurman gekregen en die zoon hem voor
carnaval 1 keer gedragen en toen op de zolder gegooid.
Ik heb een beetje na vraag gedaan bij een goede kennis van mij. Hij zei er het volgende over. Het is mogelijk dat de bruine banden oorlogs zijn, maar dit gebeurde bijna nooit. Hij had zelf in zijn 18 jaar verzamelen pas 1 gezien. De meeste binnenwerken met bruin zijn Nederlands na oorlogs. Bij een Nederlands na oorlogs binnenwerk staat er ook een maat aanduiding in. Dit is een witte stempel. Bij een oorlogse met bruin binnenwerk is de maat erin gestanst.
Hoe zit dat bij jou binnenwerk Wittmann? Hoe ziet jou stempel in je binnenwerk eruit?
Ja kun je er gewoon uitschroeven. Normaal staat de stempel op de zwarte banden gekruisde in jou geval dan de bruine gekruisde banden. Wordt even zoeken.
ik heb hem opgehaald en er zaten nog 2 dooie spinne bij
ma op de bruin/rode band staat met stift een dikke 58 geschreven
na-oorlogs dus???? ma de helm zelf is wel oorlogs...
dan laat ik de binnehelm er toch gewoon uit.
weet iemand of de kinriem wel orgineel is??
Kun je foto maken van het kinriempje? Ik heb hier een boek liggen waar alle typen kinriempjes in staan die door de Britten zijn gebruikt in de oorlog. Kan misschien wat meer duidelijkheid geven.
Zo is die van mij ook gestempeld, alleen dan wel 1945
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Dan zou hij origineel moeten zijn.....
Maarja ik denk dat je toch beter even een foto van het kinriepje alleen moet maken..