Zulke dolken zijn vanaf de jaren 20 nog gebruikt geweest door het Tankregiment en zijn (of is het haar?

Wat nu precies de stempel op onderstaande dolk wil betekenen, daar heb ik geen idee van. Het is denk ik iets te makkelijk te denken dat die "B" voor België staat.
Er zijn ook dolken gemaakt voor het Belgisch leger door Sanderson Brothers in Sheffield, W. Greener te Birmingham maar ook door de zgn. Belgian Arms Factories in Birmingham.
Ze bestaan niet enkel in deze vorm, wat een nieuw concept was, maar er werden ook oude Comblain bajonetten verkort en van zo'n lederen riempje voorzien door de loopring. Ook Belgische Mauser M89 bajonetten (de korte dan) werden aangepast (nieuw heft en andere schede). En volgens mij - als ik de evolutie van de dolken zo bekijk - werden de deze als eerste gebruikt om er de dolk van te maken (mits wat slijpwerk). Wat ook logisch zou zijn, gezien men deze bajonetten voorradig zou hebben gehad. En ook omdat de M89 in Birmingham en ook in de USA is gemaakt voor het Belgisch leger.

detail van de klem:

Ter vervollediging hier nog een interessant stuk. Deze oefendolken zijn direkte afleidingen van de loopgraafdolk uit 14-18. Ze werden gebruikt door het Opleidingscentrum voor Commando's in Marche-les-Dames. Er bestaan dolken met hetzelfde heft, maar dan met een lemmet van een Fairbairn-Sykes-dolk. Voor wie niet bekend is met het concept: het stuk met de bol op het eind schuift volledig in het heft wanneer men "steekt". Beetje zoals de messen en dolken in de film

grt