Engelse battle dress "desert rats"

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
sander vw
Lid

Engelse battle dress "desert rats"

Bericht door sander vw »

hallo, aangezien ik niet echt te bekennen ben op Engels gebied wou ik even vragen wat jullie van dit vestje denken en zou ik graag weten waar de "desert rats" gezeten hebben, er wrd mij verteld dat ze Gent (België) bevrijd hebben, is dit waar?

alvast bedankt!

mvg sander

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sander vw op 18 feb 2005, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Zoals de Desert rats al zegt veel in afrika en zo gevochten jasje ziet er veder goed uit
label ook
Starting up again
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Leuke isignes, dat wel, alleen vrij veel motschade.... En dit jasje zelf heeft niet in de woestijn gevochten (1944) Als je wil weten of ze België hebben bevrijd, raad ik je Nico (of misschien) Guido aan.
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Nee 1944 is wat laat maar de divisie zelf heeft daar wel gevochten

K moet wel zeggen dat de kleurtjes op zn arm blauw rood toch van de attilery zijn?

Kan ook zijn dat t donkerder blauw moet zijn voor RA
Starting up again
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

Gent, de rest van België kan me gestolen worden :P , alvast bedankt voor de uitleg, van de motschade trek ik me niets, aan ik zou het leuk vinden een jasje te hebben van bij mij in de streek :D
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Timo schreef: K moet wel zeggen dat de kleurtjes op zn arm blauw rood toch van de attilery zijn?
Even zien, mijn boek zegt:

Rood/blauw = RA
Blauw/Rood = RE, dus klopt wel
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Aah dan haalde ik t even door elkaar

bedankt in ieder gval
Starting up again
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

sander vw schreef:Gent, de rest van België kan me gestolen worden :P , alvast bedankt voor de uitleg, van de motschade trek ik me niets, aan ik zou het leuk vinden een jasje te hebben van bij mij in de streek :D
Moet je er een Jerkin overheen doen. in Nederland/België droegen ze vaak een Jerkin en het word mooi! Misschien word het mooi om hem een Mk3 helm te geven? oehoe, als ik nou dat geld allemaal had :P
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

sander vw schreef:Gent, de rest van België kan me gestolen worden :P , alvast bedankt voor de uitleg, van de motschade trek ik me niets, aan ik zou het leuk vinden een jasje te hebben van bij mij in de streek :D
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Desert rats er leuk en aardig maar noem het gewoon een jasje van de 7e armored division.

hier is de man van! een van de 5.

Royal Engineers (RE)

4th Field Squadron RE 17.05.1941-14.03.1942 & 24.08.1942-31.08.1945
21st Field Squadron RE 04.10.1942-13.08.1943
621st Field Squadron RE 14.08.1943-31.08.1945
143rd Field Park Squadron RE 17.05.1941-31.08.1945
7th Bridging Troop RE 06.12.1943-31.08.1945

Of deze in Gent hebben gezeten moet vast wel via Google te vinden zijn. Of via een of andere instantie bij je in de buurt! doe moeite en je vind het antwoord.
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

zal ik zeker doen guide, maar waar moet ik beginnen, ik heb al op google gezocht, maar ik vind niets, de verkoper, zelf zegtd at deze in gent gedient hebben dusja... Hoeveel zou dit jasje kosten volgens jullie?
Guido
Lid

Bericht door Guido »

een mooie P40 uit 1944, gebruikte staat. orginel opgenaaide insignes (neem ik aan) aanwezig, alleen geen rang. ik denk dat je hier voor al een goede 300 euro voor moet neerleggen als het al niet meer is!

alleen 1 ding valt me op. de strepen [blauw-rood] zit volgens mij niet goed. ze zitten allebij het zelfde dus nu is het een engineer en artillerist. een teken voor mij dat deze er NIET in oorlogstijd zijn opgezet! dit haald de waarde ook voor mij zelf drastisch naar beneden!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

de isignes zitten er goed op, alleen jammer dan het size 9 is, past net op torso, maar toch iet wat aan de kleine kant. de Motgaten zijn vrij vervelend, op de borstzak zie je ze... Zijn alle knopen aanwezig? Zo ja dan zou ik denken aan 80-100 euro. Zo niet dan zou ik de waarde van de emblemen (totaal ongeveer 50 euro) + jasje WO2 (20-30) ongeveer 80 euro rekenen. De achterkant heb ik niet gezien. Het kan zijn dat ik aan de lage kant zit, maar meer zou ik er niet voor uit willen geven.
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

bedankt guido ik heb het gevonden, ze hebben wel degenlijk gent bevrijd met als hoogste officier GERALD VERNEY
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Guido schreef:een mooie P40 uit 1944, gebruikte staat. orginel opgenaaide insignes (neem ik aan) aanwezig, alleen geen rang. ik denk dat je hier voor al een goede 300 euro voor moet neerleggen als het al niet meer is!
Guido...! 300 euro voor een goede jasje is heel veel! Zelfs Westland vraagt dat er niet voor! Zodra een wing op zit of een andere "zeldzamere" item kan ik me dat wel voorstellen. Maar in goede staat jasjes + isignes + betere maat zie je ze nog wel eens weg gaan voor 150-200! 300 voor deze staat vind ik toch wel abnormaal
Guido schreef: alleen 1 ding valt me op. de strepen [blauw-rood] zit volgens mij niet goed. ze zitten allebij het zelfde dus nu is het een engineer en artillerist. een teken voor mij dat deze er NIET in oorlogstijd zijn opgezet! dit haald de waarde ook voor mij zelf drastisch naar beneden!
Rood/blauw = RA
Blauw/Rood = RE, dus klopt wel

Guido, weet je ook of deze "7th armoured isignes" ook na de oorlog werden geproduceert? Ik vind het nogal vel gekleurd, vooral dat witte

/EDIT: post wat ge-edit
Plaats reactie