Engelse battle dress "desert rats"

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Jurryt, zoals je kan lezen mits ze orgineel zijn opgenaaid! vind er dan nog maar eens 1 in die staat met die [gewilde] emblemen! Ik zeg niet dat ik het er voor zou geven, maar hou her reeel. Over westland valt niet te praten, ik durf te wedden dat die handelaren overal wat insignes op de koptikken en wat jasjes en zelf op naaien. dan is het voor mij geen 300 euro meer waard (zo ie zo niet maar je snapt me!) Ook door twijfel door die strepen zal ik er zelf maximaal 200 voor neerleggen.

Dan nog over je vorige bericht. ik had niet op de size gelet! dus moet toch even het bedrag wat ik reeds heb vernoemt verlagen.

maar kijkt eens goed naar die insignes! ik heb er geen vertrouwen in (dat ze orgineel zijn opgenaaid! dus 200 maximaal!
Zo niet dan zou ik de waarde van de emblemen (totaal ongeveer 50 euro) + jasje WO2 (20-30) ongeveer 80 euro rekenen.
trouwens 20-30 euro voor een kaal jasje uit 1944???? mag jij mij eens orginele jasjes laten zien waar jij die prijs op baseerd!!!
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

De insignes zitten er volgens mij ook goed op. je moet van links naar rechts lezen, dus blauw rood. Zo op het eerste gezicht lijken ze er ook origineel opgezet! Leuke BD, zou hem wel willen hebben als ik deze verzamelde of voor een tijdelijke tentoonstelling. Jerkin erover, geweldig!! Maar aangezien de mot, valt wel heel erg op aan de borstzak, leuke dress die je niet vaak ziet! Het zou je nog wel eens tegenvallen als je hem goedkoop wilt kopen!!!!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Over die insignes!! kijk eens naar de strepen!!! ze zitten beide gelijk! dus zoals je al zegt niet goed! blauw moet voor zitten! en niet zoals die ene (op rechter schouder)
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Jurryt schreef:
Rood/blauw = RA
Blauw/Rood = RE, dus klopt wel

Guido, weet je ook of deze "7th armoured isignes" ook na de oorlog werden geproduceert? Ik vind het nogal vel gekleurd, vooral dat witte
over dat eerste

kijkt eens goed!! ze zitten beide gelijk! en dat klopt niet! beide moet blauw VOOR en niet zoals op rechter schouder!

en over kleur en staat van patches kan je niet echt oordelen of het oorlogs is of niet! over de emblemen zelf twijfel ik niet maar of ze origneel zijn geplaatst wel!
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

Ik ga de man morgen een mailtje sturen of ik garnatie krijg indien ik hem koop, het jasje is heel belangrijk voro mij aangezien je van de streek Gent in wo2 de kl**ten vind...
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Maar maximaal 200 euro vind ik nog steeds te veel. Als je reeel wil blijven moet je denk ik niet aan zo'n prijs denken!

/ Edit: Over die strepen moet je goed zien, beiden is het blauw-rood en niet blauw-rood en rood-blauw
Laatst gewijzigd door Jurryt op 18 feb 2005, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

hecht niet te veel waarde aan het feit dat de die divisie in gent heeft gevochten. want dat kan je niet met zekerheid zeggen dat dit jasje er toen ook bij was!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ik denk nog steeds dat je de waarde van het jasje (200) te hoog hebt ingeschat. Ik verondstel (na een paar keer beter bekijken) dat isignes na-oorlogs/repro zijn en jasje zelf WO2, maar vrij kleine maat + vrij veel motschade. Dat je dan alleen naar de waarde van zo'n jasje+ motschade moet kijken. (Vooral wanneer er gezegt word dat de isignes origineel zijn) Alleen ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat isignes origineel zijn.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Jurryt schreef:Maar maximaal 200 euro vind ik nog steeds te veel. Als je reeel wil blijven moet je denk ik niet aan zo'n prijs denken!

/ Edit: Over die strepen moet je goed zien, beiden is het blauw-rood en niet blauw-rood en rood-blauw
20 a 30 euro voor een BD is wel reeel?

over die strepen!!!
zelfde als met de divisie emblemen heb je een rechter en linker!

Afbeelding

RA bedoel ik mee dat die staat dat het Royal Artillerie is en RE van Royal Engineers! maak dat de kat wijs dat die goed zitten!!
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Guido, je hebt helemaal gelijk, and i was wrong. But the BD stripes zitten wel zoal de RE ze droegen.
Ik citeer:

The colour facing front on the right sleeve must be identical to the left sleeve!
The British Soldier Vol 1
blz 74

Dus ik neem mn woorden terug, zoals je ziet weer een fake wat betreft originaliteit! Dus ik zou hem niet kopen!!!!!!!!!!!!!!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Altijd gedacht dat het zo moest? Even zien als dat anders werd beweerd. Ah ja, je hebt gelijk! Pag 74 british soldier!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Van 8 juni 1944 tot 31 augustus 1945 heeeft deze divisie in Noord-West Europa gezeten. De naam "Desert Rats" hebben ze te danken aan hun presteren in de woestijn.

Ik twijfel of deze emblemen orgineel gemonteerd er op zitten. Kijk maar eens naar de detail foto van de schouder titel. Je ziet duidelijk dat die niet goed vast zit. Lijkt me gewoon snel met wat simpele steekjes zijn vast gezet.

Ik zou zeker niet veel voor het jasje willen betalen. Zeker geen 200 euro. De prijzen van orgineel gemonteerde jasjes liggen wel hoog. Maar gezien de staat van dit jasje vindt ik een bedrag dat te dicht tegen 200 of erover gaat zeker te hoog.

Persoonlijk vindt ik die brandt- of motgaatjes en de schade bij het borstzak wel groot. Zelf zou ik het storend vinden. Maar de maat en het jaar van het jasje vindt ik wel weer mooi.

Misschien is het zelf in elkaar zetten van een jasje een optie. Voor een 60 euro kun je de emblemen allemaal wel compleet hebben in deze samenstelling of die van een andere dienstvak. Voor minder is zelf ook wel mogelijk met wat meer pech betaal je wat meer. Een mint staat jasje betaal je rond de 120 a 150 euro voor. Maar je kan ook voor wat mindere kwaliteit gaan maar die wel beter is als dit jasje. Die kun je nog wel eens voor hele leuke prijzen tegen komen.
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

de prijs van dit jasej is 125euro, geen 200hé, ik heb de verkoper gvraagd voor een inspectie tijd moest ik hem kopen, als hij akkoord gaat koop ik het en neem ik even wat kwaliteit foto's :wink:
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

sander vw schreef:de prijs van dit jasej is 125euro, geen 200hé, ik heb de verkoper gvraagd voor een inspectie tijd moest ik hem kopen, als hij akkoord gaat koop ik het en neem ik even wat kwaliteit foto's :wink:
125 euro is een leuke prijs. Als je geen problemen hebt met de schade die het jasje heeft dan zou ik hem kopen. Als je voor de emblemen een waarde rekent van zo'n 60 euro heb je dat jasje voor 65 euro. Is een best nette prijs voor dat kwaliteit jasje.
mtz467
Lid

Bericht door mtz467 »

kan zijn dat de verkoper er ook geen verstand van heeft , als ik zie wat de gemiddelde leeftijd van sommigste forumleden hier zijn amai
Plaats reactie