Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
johan willaert schreef:
Neem een lintmeter en meet van bale naar bale.....
Een US WO2 helm meet 18 duime en een na-oorlogse Europese eerder 17 Duim....
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Die stempels die je vaak tegenkomt aan de binnenkant van de helm zijn afkeur stempels. Als deze in de helm staan dan is de helm dus niet meer goed genoeg om in een leger te dienen.
Het is trouwens niet zo dat Amerikaanse helmen een kurk of zand structuur moeten hebben. Ik heb zojuist een tiental originele Amerikaanse frontseams gekocht die helemaal glad zijn. Deze zijn na de oorlog doorgebruikt bij de Koninklijke Marine. Worden momenteel als schroot weggegooid. Om te checken of het om een originele pot gaat moet je dus het trucje van Johan toepassen.
Hey,
Een meevaller!!!
Als ik hem van bale tot bale meet, dan kom ik op iets meer dan 48 cm uit, en dat betekend dus dat het een US M1 helm is , ff een mooie m1 binnenhelm kopen en dan is ie weer als nieuw
Bedankt Johan, als ik jou niet had gehad , dan had ik hem waarschijnlijk weg gedaan
Thnx!!!
Michiel
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.