Onbekende engelse webbing tas

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Onbekende engelse webbing tas

Bericht door jeroen1944 »

Wie weet waar deze tas voor diende? Mij lijkt het een radio carrier of ammo...... Kan hem nergens in mn referentie terug vinden.. Lijkt of er binnenin een scheidingswandje heeft gezeten.. Dan zou het een Double Ration Canister Carrier zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
johan willaert
Lid
Berichten: 5569
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door johan willaert »

Voor het dragen van 2 eetcontainers (een soort grote ronde thermosflessen...)


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem

Bericht door Nico Roelofs »

Deze tas staat bekend als de "Double Ration Canister Carrier". Hier in kon men 2 eten en drink containers vervoeren. Die containers waren soort thermoskannen. Maar deze tassen werden ook wel gebruikt om rantsoenblikjes te vervoeren.

Ze hebben alleen bij jou tas geloof ik het tussen schot weg gehaald en de orginele draagriemen zitten er ook niet meer bij.
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Hey,

Deze tas werd inderdaad gebruikt voor het vervoer van containers met eten en drinken. Er konden volgens mij 2 containers van 1 gallon in.
En 1 gallon = 4,546 liter. Zie blz. 126 van het boek: The british soldier from d-day to ve-day volume 1
En hij mist inderdaad het originele draagstel

Jan
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja jammer van het draagstel, is helaas niet van mij deze tas, wat zou ie nog opbrengen?

Jeroen....
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Ik zou er niet meer voor geven als €15,00 tot €20,00

Jan
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem

Bericht door Nico Roelofs »

jeroen1944 schreef:Ja jammer van het draagstel, is helaas niet van mij deze tas, wat zou ie nog opbrengen?

Jeroen....
Ik heb laatst nog zo'n tas in zeer goede staat met orginele draagriemen weg zien gaan voor 25 euro. Wilde hem namelijk zelf kopen maar iemand was me net voor. Deze zal in waarde wel minder opbrengen.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Jammer, deze lag toevallig ins ons musea, en aangezien we overbodige spullen wegdoen dacht ik deze ook weg te doen... Als we er maar 10 voor vangen dan houden we hem wel....
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem

Bericht door Nico Roelofs »

jeroen1944 schreef:Jammer, deze lag toevallig ins ons musea, en aangezien we overbodige spullen wegdoen dacht ik deze ook weg te doen... Als we er maar 10 voor vangen dan houden we hem wel....
Misschien dat je hem kan uitwassen of even met een hoge drukreiniger erop. Dan wordt hij misschien wat mooier. Kun je hem weer leuk toepassen in een diorama. :P
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ik heb hier zo'n groene liggen
ik denk naoorlogs abl, maar was zonder touwen en echte webbing riemen enzo
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 2 gasten