1st Btn RUR CANLOAN officer deel 1

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
sgt Baskeyfield
Lid

1st Btn RUR CANLOAN officer deel 1

Bericht door sgt Baskeyfield »

Dit wordt mn toekomstige CANLOAN 1st Battalion Royal Ulster Rifles officer, waarvan ik jullie op de hoogte ga houden!!

Afbeelding
VOORMALIG JEROEN1944, omdat volgens het forum mn email adres ineens niet meer geldig is??????????????????????????????????????????
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ziet er al mooi uit Jeroen! Zijn die officiers schoenen Canadees gestempeld? Zelfde vraag heb ik ook over de koppel en enkel stukken. :P
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Jeroen, je kunt gewoon met je andere account posten als je je mailbox leeg maakt...
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ziet er netjes uit :) Misstaat zeker niet in een museum!!
Daar is 'ie weer!
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

We'll indeed a canloan in service in the British parachute forces.
Looking good Sgt!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Hell-Fire
Lid

Bericht door Hell-Fire »

Ziet er al goed uit jeroen :wink:
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Mooi hoor Jeroen! Hoeveel heb je er nu eigenlijk?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Zijn de schoenen soms van het merk 'Lotus'???

Johan
29th Let's Go!!!!!
sgt Baskeyfield
Lid

johan willaert schreef:Zijn de schoenen soms van het merk 'Lotus'???

Johan
????? Nee, prive aanmaak van een officier, met naam broad arrow en 1945 erin gebrand, hell of a job om maatje 8m aan te trekken heb de hakken weer eens moeten inkorten!!!!
VOORMALIG JEROEN1944, omdat volgens het forum mn email adres ineens niet meer geldig is??????????????????????????????????????????
sgt Baskeyfield
Lid

Nico Roelofs schreef:Ziet er al mooi uit Jeroen! Zijn die officiers schoenen Canadees gestempeld? Zelfde vraag heb ik ook over de koppel en enkel stukken. :P
Helaas niet Roel, zn mooie vind ik niet meer!(ammo boots) Koppel en enkelstukken zijn ook engels. (canadese enkelstukken zijn ook onderweg). Ik vraag me wel of hoever een CANLOAN engelse uitrusting gebruikte??? Ik neem aan dat alleen het uniform Canadese aanmaak was en de persoonlijke uitrusting zoals: toiletrol etc.

Jeroen
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

sgt Baskeyfield schreef:
Nico Roelofs schreef:Ziet er al mooi uit Jeroen! Zijn die officiers schoenen Canadees gestempeld? Zelfde vraag heb ik ook over de koppel en enkel stukken. :P
Helaas niet Roel, zn mooie vind ik niet meer!(ammo boots) Koppel en enkelstukken zijn ook engels. (canadese enkelstukken zijn ook onderweg). Ik vraag me wel of hoever een CANLOAN engelse uitrusting gebruikte??? Ik neem aan dat alleen het uniform Canadese aanmaak was en de persoonlijke uitrusting zoals: toiletrol etc.

Jeroen
Uh Roel? :P

Jammer dat die schoenen niet Canadees gestempeld zijn. Heb nog nooit Canadees gestempelde officiers schoenen gezien. :(

Ben er nu eigenlijk wel benieuwd naar of die CANLOAN's nu Engelse of Canadese uitrusting droegen. Ik denk wel, zoals als jij al zei, dat ze Engelse uitrusting droegen en hun persoonlijke spullen wel Canadees. Zou mooi zijn als dat ergens te achter halen is. Wat helemaal mooi zou zijn als je een CANLOAN veteraan kan ontmoeten. :)
sgt Baskeyfield
Lid

Ja zou niet verkeerd zijn, ik geef mn CANLOAN engelse uitrusting denk ik maar! Ben in afwachting van wat insignes, heb dan al een mouw klaar en het baret embleem!!! :P Hoe heb je trouwens je insignes bevestigd op de BD, met originele draad????
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

sgt Baskeyfield schreef:Ja zou niet verkeerd zijn, ik geef mn CANLOAN engelse uitrusting denk ik maar! Ben in afwachting van wat insignes, heb dan al een mouw klaar en het baret embleem!!! :P Hoe heb je trouwens je insignes bevestigd op de BD, met originele draad????
Ik bevestig die gewoon met het garen wat ik in me naaikoffer vindt. :P Zoek gewoon een bij passend draadje.

Het gebruiken van Engelse uitrusting maakt het wel een stuk makkelijker. De Canadese webbing is tegenwoordig moeilijk te vinden.
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Ja dat klopt idd, heb wel al canadese patroontassen en gaiters besteld.. Voor mn CPB para
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Mooi hoor Jeroen!
Plaats reactie