1st Btn RUR CANLOAN officer deel 1
-
- Lid
1st Btn RUR CANLOAN officer deel 1
Dit wordt mn toekomstige CANLOAN 1st Battalion Royal Ulster Rifles officer, waarvan ik jullie op de hoogte ga houden!!

VOORMALIG JEROEN1944, omdat volgens het forum mn email adres ineens niet meer geldig is??????????????????????????????????????????
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
We'll indeed a canloan in service in the British parachute forces.
Looking good Sgt!!
Looking good Sgt!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
- Hell-Fire
- Lid
Ziet er al goed uit jeroen 

"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
-
- Lid
????? Nee, prive aanmaak van een officier, met naam broad arrow en 1945 erin gebrand, hell of a job om maatje 8m aan te trekken heb de hakken weer eens moeten inkorten!!!!johan willaert schreef:Zijn de schoenen soms van het merk 'Lotus'???
Johan
VOORMALIG JEROEN1944, omdat volgens het forum mn email adres ineens niet meer geldig is??????????????????????????????????????????
-
- Lid
Helaas niet Roel, zn mooie vind ik niet meer!(ammo boots) Koppel en enkelstukken zijn ook engels. (canadese enkelstukken zijn ook onderweg). Ik vraag me wel of hoever een CANLOAN engelse uitrusting gebruikte??? Ik neem aan dat alleen het uniform Canadese aanmaak was en de persoonlijke uitrusting zoals: toiletrol etc.Nico Roelofs schreef:Ziet er al mooi uit Jeroen! Zijn die officiers schoenen Canadees gestempeld? Zelfde vraag heb ik ook over de koppel en enkel stukken.
Jeroen
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Uh Roel?sgt Baskeyfield schreef:Helaas niet Roel, zn mooie vind ik niet meer!(ammo boots) Koppel en enkelstukken zijn ook engels. (canadese enkelstukken zijn ook onderweg). Ik vraag me wel of hoever een CANLOAN engelse uitrusting gebruikte??? Ik neem aan dat alleen het uniform Canadese aanmaak was en de persoonlijke uitrusting zoals: toiletrol etc.Nico Roelofs schreef:Ziet er al mooi uit Jeroen! Zijn die officiers schoenen Canadees gestempeld? Zelfde vraag heb ik ook over de koppel en enkel stukken.
Jeroen

Jammer dat die schoenen niet Canadees gestempeld zijn. Heb nog nooit Canadees gestempelde officiers schoenen gezien.

Ben er nu eigenlijk wel benieuwd naar of die CANLOAN's nu Engelse of Canadese uitrusting droegen. Ik denk wel, zoals als jij al zei, dat ze Engelse uitrusting droegen en hun persoonlijke spullen wel Canadees. Zou mooi zijn als dat ergens te achter halen is. Wat helemaal mooi zou zijn als je een CANLOAN veteraan kan ontmoeten.

-
- Lid
Ja zou niet verkeerd zijn, ik geef mn CANLOAN engelse uitrusting denk ik maar! Ben in afwachting van wat insignes, heb dan al een mouw klaar en het baret embleem!!!
Hoe heb je trouwens je insignes bevestigd op de BD, met originele draad????

- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Ik bevestig die gewoon met het garen wat ik in me naaikoffer vindt.sgt Baskeyfield schreef:Ja zou niet verkeerd zijn, ik geef mn CANLOAN engelse uitrusting denk ik maar! Ben in afwachting van wat insignes, heb dan al een mouw klaar en het baret embleem!!!Hoe heb je trouwens je insignes bevestigd op de BD, met originele draad????

Het gebruiken van Engelse uitrusting maakt het wel een stuk makkelijker. De Canadese webbing is tegenwoordig moeilijk te vinden.
- jeroen1944
- Lid