1st Btn RUR CANLOAN officer deel 1

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Canloan Officers kwamen per troopship naar de U.K. dus de bepakking en uitrusting ging gewoon mee.
Canadese parahelm Canadian made, battle dress + trousers Canadees fabrikant.
Canloan officers droegen op hun bd de insignia van het rigiment waar zij voor dienden, dus als zij b.v. bij de S.Staffs zaten dan droegen ze die insignia, het zijn immers Canadians in Britse dienst.
Aanvullende uitrusting zoals wapens chutes,red beret ;) en andere bijzonderheden werden door de Britten verzorgd.
Dus idd zou ik ook gewoon je paratrooper met Britse uitrusting aanvullen en Britse insignia, je kan je uitrusting ook met blanco besmeren(lol) voor extra camo, deden ze in de oorlog ook, ik twijfel of ik het nog met de mijne doe.
Als je een Canadian parachutist wilt gaan maken dan krijg je het behoorlijk moeilijk met de straatnamen te vinden originele dan he!!
En als je ze vind dan zal de prijs ook niet mee vallen denk ik maar zo.
Maar je hebt al een bd compleet voor je brit, nu dus nog de insignia voor deze, ik wil je wel helpen met het zoeken naar insignia just give me a holar!!

Maj.Cain out
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Maj.Cain schreef:Canloan Officers kwamen per troopship naar de U.K. dus de bepakking en uitrusting ging gewoon mee.
Canadese parahelm Canadian made, battle dress + trousers Canadees fabrikant.
Canloan officers droegen op hun bd de insignia van het rigiment waar zij voor dienden, dus als zij b.v. bij de S.Staffs zaten dan droegen ze die insignia, het zijn immers Canadians in Britse dienst.
Aanvullende uitrusting zoals wapens chutes,red beret ;) en andere bijzonderheden werden door de Britten verzorgd.
Dus idd zou ik ook gewoon je paratrooper met Britse uitrusting aanvullen en Britse insignia, je kan je uitrusting ook met blanco besmeren(lol) voor extra camo, deden ze in de oorlog ook, ik twijfel of ik het nog met de mijne doe.
Als je een Canadian parachutist wilt gaan maken dan krijg je het behoorlijk moeilijk met de straatnamen te vinden originele dan he!!

En als je ze vind dan zal de prijs ook niet mee vallen denk ik maar zo.
Maar je hebt al een bd compleet voor je brit, nu dus nog de insignia voor deze, ik wil je wel helpen met het zoeken naar insignia just give me a holar!!

Maj.Cain out
Ben al wat op het spoor, van een canadian para! :P Maar dat horen jullie wel! Ik ben net als jij ook het twijfelen of ik mn webbing ga besmeuren maar ik denk dat ik het toch maagdelijk laat :wink:
Zou het wel fijn vinden als je ook uitkijkt naar goede emblemen, zoek nog twee pegasus en airborne strips. Geen embroided met gaten :wink:

sgt jeroen
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

lol op ebay us en canada staat helaas 1 single printed airborne strip.
Er staat wel nog een mooie te koop maar die komt samen met 1 straatnaam een jumpwing en 1 printed pegasus +1 printed airborne
Kijk maar zou ik zeggen, ik heb er ook op geboden maar bied nu niet meer heb al wat anders gespot..........................
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Already spotted....
Plaats reactie