M1 helm verf

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ja ok, maar dan zie je de witte vlekken nog steeds....Ik knap hem gewoon op. Ik bedoel, je kunt deze helm heel mooi maken, iig mooier dan dat ie nu is...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Skylighter schreef:Zit er trouwens nou een (kogel)gat bovenop?

Rick
Ja, 1 kogelgat en een deukje
We will remember them.
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

En tenslotte even foto's opgezocht:
Afbeelding
Afbeelding

Is maar een ideetje :)

Rick
Mr_Flibble
Lid
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Potjes Masterclass lagen rond de 2 Euro, ik denk dat die van Humbroll ook zoiets kosten. Kurk heb je ook in verschillende formaat zakjes.
Ga voor zo fijn mogelijk in ieder geval.

Ik heb in mijn geval de kurk nog een keer door een koffiemolen gehaald voordat ik die over mijn helm gegooid heb. (niet aan te raden als je nog koffie met die molen moet malen ;) )

Rustig maar verzamelaars, mijn helmpjes zijn allemaal na-oorlogse KL potten
In Tabulas Argenteas Refero
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Skylighter schreef:En tenslotte even foto's opgezocht:
Afbeelding
Afbeelding

Is maar een ideetje :)

Rick
Ja mensen srry, hoe jammer jullie het ook vinden dat ik hem opknap. Ik ga het toch doen, ik zal wel een foto posten als ie klaar is.

Maar weet iemand zo'n zaak te zitten?
We will remember them.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Hier heb je wat adresjes in de buurt van Helmond/Eindhoven.

http://www.goudengids.nl/list.asp?gonew ... ar=Helmond

Rick
Michiel M.
Lid
Contacteer:

YoYo, thnx allebei! Die winkel ga ik wel eens plunderen :P
We will remember them.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

earlymb schreef:Humbrol no. 155 enamel verf komt het dichtste bij de originele kleur. Je kunt deze kopen in die kleine potjes in een modelbouwzaak. Je zult voor 1 helm ongeveer 5 potjes nodig hebben; je kunt hem dan een paar keer verven. Als je toch in een modelbouwzaak bent kun je meteen een zakje gemalen kurk meenemen voor de ruwe finish. :)

Grtn

David
ik neem aan dat je matte verf moet hebben!? Toch? :yes:
We will remember them.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Dat lijkt me wel
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Zonde om hem op te knappen. Ik vind hem wel wat hebben zo. Je kan ook eerst de witte verf proberen te verwijderen met verfafbijt.
CAN DO
Michiel M.
Lid
Contacteer:

seabee schreef:Zonde om hem op te knappen. Ik vind hem wel wat hebben zo. Je kan ook eerst de witte verf proberen te verwijderen met verfafbijt.
Hoeveel zou jij er dan voor over hebben?
We will remember them.
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Ik zelf zou hem niet kopen om drie redenen. 1 de kinbandjes zijn weg, 2 er zit een gat in, en 3 er zit geen liner bij. Maar dat neemt niet weg dat het een aardige gebruikte helm is. Ik heb zelf 9 M1 helmen/liners en koop nu alleen helmen met een liner fabrikant die ik nog niet heb. Bijna al mijn liners zijn van Westinghouse. Maar ik ben benieuwd hoe hij er uitziet na je opknap beurt.
CAN DO
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

To Helm or not to Helm???

Bericht door johan willaert »

Michiel,

Je doet natuurlijk wat je wilt, vermits het jouw helm is.... en neen, ik ben niet geïnteresseerd om 'm te kopen....

Je vraagt mijn (onze) mening, dus je krijgt ze.....

We zijn allemaal door dit straatje gegaan.... Vroeger knapte ik ook helmen op, schilderde er emblemen op, enz.... Helmen kostten toen ook geen geld....
Gaandeweg vond ik het wel wat hebben, zo'n helm met roest, krassen, gaten, enz..... Zo'n helmen vertellen een verhaal en verdienen het om in hun orginele toestand tentoongesteld te worden....
Ik herschilder GEEN helmen meer, en ik naai er GEEN straps meer aan, en ik kuis er GEEN vuil meer af!!!.....
Er zijn nog massa's helmen te vinden die, ofwel wel reeds herschilderd zijn (rood, geel, wit or whatver... en die dus zonder scrupules kunne herschilderd worden..)) ofwel nog in goede draagbare en betaalbare staat verkeren om te re-enacten.....
Dient de helm voor een mannequin in een collectie, zoek dan wat voort naar een mooi presentabel model.... Deze herschilderde helm zul je toch ooit vervangen door een beter model voor je mannequin.....

My 2 cts,

Johan
29th Let's Go!!!!!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Re: To Helm or not to Helm???

johan willaert schreef:Michiel,

Je doet natuurlijk wat je wilt, vermits het jouw helm is.... en neen, ik ben niet geïnteresseerd om 'm te kopen....

Je vraagt mijn (onze) mening, dus je krijgt ze.....

We zijn allemaal door dit straatje gegaan.... Vroeger knapte ik ook helmen op, schilderde er emblemen op, enz.... Helmen kostten toen ook geen geld....
Gaandeweg vond ik het wel wat hebben, zo'n helm met roest, krassen, gaten, enz..... Zo'n helmen vertellen een verhaal en verdienen het om in hun orginele toestand tentoongesteld te worden....
Ik herschilder GEEN helmen meer, en ik naai er GEEN straps meer aan, en ik kuis er GEEN vuil meer af!!!.....
Er zijn nog massa's helmen te vinden die, ofwel wel reeds herschilderd zijn (rood, geel, wit or whatver... en die dus zonder scrupules kunne herschilderd worden..)) ofwel nog in goede draagbare en betaalbare staat verkeren om te re-enacten.....
Dient de helm voor een mannequin in een collectie, zoek dan wat voort naar een mooi presentabel model.... Deze herschilderde helm zul je toch ooit vervangen door een beter model voor je mannequin.....

My 2 cts,

Johan
Zit wel wat in, maar ik wil die witte vlekken er van af!! En ohja, zag ik net er 10,- op getekend.... :? Dus dat is wel k*t, maar ja, weet jij dan hoe ik die witte vlekken er van af krijg!? Want die wil er dus WEL vanaf, want ik weet ZEKER dat die niet orgineel zijn.
We will remember them.
Plaats reactie