Stormdolk en gehang!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Sbas
Lid

Stormdolk en gehang!

Bericht door Sbas »

Ik plaats dit voor een vriend van mij...Wat denken jullie van deze stormdolk en het gehang? En kan iemand er een prijskaartje aanhangen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DX3BFINQ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZQR78ECN

MVG Sbas[/img]
Guido
Lid

Bericht door Guido »

de Koppel is in iedergeval goed! daar hangen mensen al een prijskaartje aan van 40 euro. de Stormdolk weet ik echt niet zo goed maar dacht dat wel in de paar honderd kan oplopen! trouwens nooit echt de stormdolk op deze wijze, dat was toch voor de klewang of sabel? nou ja dat weet ik niet zeker maar appart heeft het een leuke waarde!
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Ik kan de kwaliteit niet echt zien, maar op eerste gezicht ziet het er ongebruikt uit. IK denk dat je moet denken aan 400+ een paar jaar geleden ging er een op een veiling in Den haag weg voor 1200 euro ex 25% opgeld, maar deze was in superstaat.
CAN DO
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Ik zal hem om meer fotos vragen...

Sebas
killingspree
Lid

Bericht door killingspree »

ik zie hier de foto van alex
helaas is deze riem na oorlogs !
het stiksel loopt te ver door !

gr van niels
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

:idea: Dat heb je heel goed, er staat ook een vriend van mij :!:

Welk stiksel???

Sbas
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

killingspree schreef:helaas is deze riem na oorlogs !
het stiksel loopt te ver door !
Voor zover ik weet is dat juist een kenmerk voor 'oorlogsheid', volgens mij is deze riem dan ook gewoon 'goed'. Zie ook Dit draadje

Met het stiksel worden de sierlijke lussen en krullen die op de riem zijn genaaid bedoeld.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Precies, als het stiksel ver door loopt is het een goede!
killingspree
Lid

Bericht door killingspree »

sorry mijn fout !
ik had het exact verkeerd om
shit happens
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mooie stormdolk! Vraagjes: staat er in het leer een registratienummer ingeslagen of staat het nummer oop een koperen plaatje die in het leer is geslagen? ( direct in het leer = landmacht, koperen plaatje =mariniers. ) Het dingetje is voor het eerst vervaardigd in de periode 1917-'18, het is nog gebruikt door de mariniers, maar kwam later ook in gebruik bij de landmacht tijdens de meidagen. Als het orgineel is dan is het net wat de gek er voor geeft! Ik ken ze alleen uit het Legermuseum in Delft, en in hun jaarboek Armamentaria uit 1978 staat een artikel over de stormdolk. Mooi ding, als het orgineel is, zuinig op zijn!
Daar is 'ie weer!
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Peter schreef:Mooie stormdolk! Vraagjes: staat er in het leer een registratienummer ingeslagen of staat het nummer oop een koperen plaatje die in het leer is geslagen? ( direct in het leer = landmacht, koperen plaatje =mariniers. ) Het dingetje is voor het eerst vervaardigd in de periode 1917-'18, het is nog gebruikt door de mariniers, maar kwam later ook in gebruik bij de landmacht tijdens de meidagen. Als het orgineel is dan is het net wat de gek er voor geeft! Ik ken ze alleen uit het Legermuseum in Delft, en in hun jaarboek Armamentaria uit 1978 staat een artikel over de stormdolk. Mooi ding, als het orgineel is, zuinig op zijn!
Op elke Nederlandse beurs ligt er wel 1 of meer te koop.
CAN DO
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Blijven iig mooie dingen!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

seabee schreef:
Peter schreef:Mooie stormdolk! Vraagjes: staat er in het leer een registratienummer ingeslagen of staat het nummer oop een koperen plaatje die in het leer is geslagen? ( direct in het leer = landmacht, koperen plaatje =mariniers. ) Het dingetje is voor het eerst vervaardigd in de periode 1917-'18, het is nog gebruikt door de mariniers, maar kwam later ook in gebruik bij de landmacht tijdens de meidagen. Als het orgineel is dan is het net wat de gek er voor geeft! Ik ken ze alleen uit het Legermuseum in Delft, en in hun jaarboek Armamentaria uit 1978 staat een artikel over de stormdolk. Mooi ding, als het orgineel is, zuinig op zijn!
Weet je zo ook wat ze gemiddeld kosten? Leuk voor erbij!
Daar is 'ie weer!
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Peter schreef:
seabee schreef:
Dat ligt aan de kwaliteit, maar gemiddeld tussen 300 en 500 euro.
CAN DO
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

seabee schreef:
Peter schreef:
seabee schreef: Op elke Nederlandse beurs ligt er wel 1 of meer te koop.
Dat ligt aan de kwaliteit, maar gemiddeld tussen 300 en 500 euro.
Thanx ! Wel behoorlijke prijzen trouwens! :shock:
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie