Nou ik wel...Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden! Ik heb namelijk een stuk of 1500 foto's op de Pc.....Nico Roelofs schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit een foto gezien waar een motorrijder stentassen droeg.Darryl schreef:Nico je zegt dat ze een sten bij zich hadden, droegen ze dan nooit stentassen?
Ja klopt Marc. Een motorrijder van de Signals droeg zo'n wit/blauwe band.marc schreef:En een moto heb je ook nodig natuurlijk![]()
Ik heb ooit eens ergens een foto gezien van een motorijder, die een armband droeg in wit/blauw (kleuren van de Signals geloof ik). Heeft dat ook iets met dispatchrijders te maken eigenlijk? Ken er niet zoveel van van die dingen en jullie blijkbaar wel
Die armbanden zijn trouwens na de oorlog nog gebruikt door het Belgisch leger, net zoals de rood/blauwe trouwens...maar dit volledig terzijde.
grt
Dat zou artillery of Engineers kunnen zijn. Maar of motorrijders daar ook een band van droegen weet ik niet. De brigade strepen van rood/blauw is in ieder geval wel van artillery en engineers.marc schreef:Bedankt Nico voor de snelle reactie!
Enig idee waarvoor die rood/blauwe dan gediend heeft?
Ja toen had ik nog geen leuks om op de op te doen. Nu heb ik een kaarten tas, vroeg model gasmasker en een flare pistol holster op de pop.Waarom draagt jou motorrijder eigenlijk een Brentool wallet Nico? Overigens blitse Nederlandse helm achter de motorrijder Nico. Leker kleurtje. Voor de rest vind ik het een erg mooie motorrijder en zo een wil ik er dus ook hebben staan.
De oorlogse Engelse motorhelmen zijn geloof ik allemaal BMB gestempeld met een jaar. Mocht er tussen die helmen een CL/C gestempelde liggen, een Canadese, dan heb ik zeer veel intersse.marc schreef:Mooi Jan!!
°_0 Van die helmen hebben we er ook nog liggen zie ik nou...(maar waar weeral) Weer iets wat de Belgen na de oorlog hebben gebruikt van de Engelsen (wat nou niet eigenlijk)
Zijn inderdaad die armbanden die ik bedoel.