Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeeper704 schreef:Cutters Tags; zijn dat niet die kleine kartonnen kaartjes waarop gegevens staan zodat de kleermaker ziet welke delen aan elkaar gezet moeten worden?
Zodat ie niet het beenstuk van een small aan een bovenstuk van een medium zet bv.
Volgens mij is dat de bedoeling van die tags.
Dus als die er nog opstaan, dan heb je een unissued item.
Dat klopt, in het geval van de M43 broek. De M43 broek met 13 star buttons is inderdaad unissued maar ik wist de functie van de cuttertags niet, dank je voor de info!
Het HBT uniform is wel issued en dus zonder cuttertags ( en helaas ook zonder QM label... ).
sturmman schreef:Juist zo doe ik het ook veel werken en je geld niet uitgeven aan loze dingen waar je niets aan hebt! En veel handelen in ww2 spullen, helpt ook uiteraard!
Leuke jas+broek!
Sbas
Life is all about prioritys... Zeer juist gesproken!
C. Works schreef:Weet iemand toevallig ook de betekenis van de "Combat Curvisable CC" labels?
Ik denk dat je CS bedoeld : Combat Servicable. Dat is materiaal dat is ingeleverd, nagekeken/gerepareerd en daarna weer opnieuw uitgegeven, met een stempel CS of label. Dus eigenlijk 2e hands materiaal.
Zoals ik net al op een ander forum tegen je zei: "Geinig dat ik in dat QM boekje een tot vanmorgen mij nog onbekende bril die in mijn bezit is terug heb kunnen vinden waardoor ik nu weet dat dit een Mountain Ski bril is. Mijn bril is echter door een USAAF veteraan gebruikt in zijn militaire opleiding tot vlieger. Zo zie je maar weer dat spul wat specifiek voor een bepaald soort eenheden is gemaakt, uiteindelijk toch bij allerlei andere eenheden terecht is gekomen."
2 leuke nieuwe aanwinsten en vanmorgen was het leuk om je weer eens te spreken. Even goed bijgepraat. Spreek je zeker wel weer een keer over niet al te lange tijd op een beurs of forum-meeting.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SiNiStEr schreef:Zoals ik net al op een ander forum tegen je zei: "Geinig dat ik in dat QM boekje een tot vanmorgen mij nog onbekende bril die in mijn bezit is terug heb kunnen vinden waardoor ik nu weet dat dit een Mountain Ski bril is. Mijn bril is echter door een USAAF veteraan gebruikt in zijn militaire opleiding tot vlieger. Zo zie je maar weer dat spul wat specifiek voor een bepaald soort eenheden is gemaakt, uiteindelijk toch bij allerlei andere eenheden terecht is gekomen."
2 leuke nieuwe aanwinsten en vanmorgen was het leuk om je weer eens te spreken. Even goed bijgepraat. Spreek je zeker wel weer een keer over niet al te lange tijd op een beurs of forum-meeting.
Het was inderdaad erg gezellig en leuk je te leren kennen, tot op de volgende beurs!
Peter schreef:Het was inderdaad erg gezellig en leuk je te leren kennen, tot op de volgende beurs!
Nou jah we hadden mekaar natuurlijk al eens gesproken bij de forum.wo2 meet vorig jaar. We zijn toen nog met Meindert(Mooyman), Rene(Maj. Cain) en zijn schoonvader, Nico, Guido en nog een paar naar die Chinees geweest in Oosterbeek waar Rene mij mooi te pakken heeft gehad met z'n goede menu-advies.
Maar we hebben mekaar nu wat beter en langer gesproken inderdaad.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Peter schreef:Het was inderdaad erg gezellig en leuk je te leren kennen, tot op de volgende beurs!
Nou jah we hadden mekaar natuurlijk al eens gesproken bij de forum.wo2 meet vorig jaar. We zijn toen nog met Meindert(Mooyman), Rene(Maj. Cain) en zijn schoonvader, Nico, Guido en nog een paar naar die Chinees geweest in Oosterbeek waar Rene mij mooi te pakken heeft gehad met z'n goede menu-advies.
Maar we hebben mekaar nu wat beter en langer gesproken inderdaad.
Da's waar ook! Je houdt niet zo van pittig, geloof ik?