Peter's US impressie en nieuwe aankopen. Update pag.35!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

M7 Bags zijn altijd UNDATED...

779
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dodo schreef:
Peter schreef:
sobel schreef:Ik denk zelf dat assault gas masks bags wel wat duurder zijn, zeker als je er eentje wilt die voor juni 44 is gedateerd...
Ik weet het... de pest is dat ik er één wil die geheel compleet is, dus met gasmasker! En die zijn schaars en duur! Sparen dan maar ;)
Hmm sorry.. Die met 3 knoopjes komen wel wat vaker voor, maar die moet je niet hebben...
Ik zoek een orginele M7 Rubberized bag met drukkers, en niet die met LTD . Ook het bijbehorend M5 gasmasker moet erbij zijn. Met die 3 knoopjes, bedoel je daar het Lightweight Gasmask mee, M6 bag en M3 gasmasker? Die zijn inderdaad wel te vinden voor een schappelijke prijs. M7 bags met drie drukkers ken ik niet, er zijn er met 4 drukkers en je hebt ze met LTD en die laatste moet je inderdaad niet hebben.
Daar is 'ie weer!
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

779 schreef:M7 Bags zijn altijd UNDATED...

779
Klopt, de gasmaskers en filterbussen zijn echter wel gedateerd zoals je weet. ;) Afijn: als ik zo eens op ebay kijk zie ik complete sets voor behoorlijke bedragen weggaan, en dus gaat het even duren voordat ik er één heb!

@ Dodo: ik ben in het bezit van Spearheading D-Day, daar heb ik mijn inspiratie ook vandaan ;) . Ik heb inderdaad ook foto's gezien van GI's zonder markeringen op het uniform. Ik vind het een moeilijk onderwerp, het naaien van patches op een blanco jas. Er werd geopperd emblemen met knopspeldjes vast te zetten, wat ook een goed idee is. Ik ben in het bezit van orgineel garen ( housewife :) ) dus het zou kunnen....
Laatst gewijzigd door Peter op 11 dec 2006, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar is 'ie weer!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

http://cgi.ebay.com/M7-Assault-gas-mask ... dZViewItem

Alleen haalt deze volgens mij de coderingen door elkaar...

http://cgi.ebay.com/WWII-RUBBERIZED-ARM ... dZViewItem

Geen idee hoe het met reproducties van deze items zit.
In de GI Guide staat U, niet UL.. Geen idee wat het betekend. Het is wel bekend dat er enige variaties waren in de opdruk van de gasmask bags..

Deze ziet er goed uit:
http://cgi.ebay.com/Original-WW-2-Assau ... dZViewItem
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dank je voor de links ;) De tas in de eerste link is er één met LTD, dus geen goeie... Lijkt veel op de M7 uit wo2, is echter een latere variant.
Die in de tweede link lijkt me een repro, het ziet er nét iets te crisp uit, bovendien is de markering voor het assault gasmask ( het M5 masker met M11 filter ) doorgestreept... Ik zou het niet kopen, in elk geval...
De tas in de derde link is een goeie!

De verkoper in de eerste advertentie haalt inderdaad het één en ander door elkaar: M7 is de rubberized bag, M5 het masker en M11 is het filter. ;)
Daar is 'ie weer!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

De derde ben ik ook aan het volgen. Ben benieuwd wat de prijs word...

In ieder geval succes met je zoektocht Peter.. ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Mooie M7 ja, was hem ook al aan het volgen..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Heren, ik wens jullie veel succes met de M7 bag ;) Ik ga zoeken naar een complete set, dus mét gasmasker! Die gaat me een aardige cent kosten, dus ik hou me de komende maanden even koest met de aankopen. :) Ik verwacht dat de prijs van de bag rond de $60 gaat zitten, hoewel de prijs nog erg laag is met nog één dag te gaan. Ik ga niet bieden op de bag, dus ik hoop dat ik de bag terug zie bij één van jullie! ;)
Daar is 'ie weer!
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Bidding has ended, en de prijs valt mee! @ Dodo: Thanx, ik vind er wel een, maar het is de prijs die ik vrees... :lol: ;)
Daar is 'ie weer!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Leuke prijs, gewonnen door een Nederlander, mischien een forummember?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Peter schreef:Bidding has ended, en de prijs valt mee! @ Dodo: Thanx, ik vind er wel een, maar het is de prijs die ik vrees... :lol: ;)
Ja, viel mij ook op.. Wel een fijne gedachte. :P
Trouwens al een idee uit welke inf div je soldaat gaat komen?
Michiel M.
Lid
Contacteer:

sobel schreef:Leuke prijs, gewonnen door een Nederlander, mischien een forummember?
8)
We will remember them.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

had al zo'n vermoeden gezien de vietnam liner, welke staat in eerdre feedbacks! :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Jup, die staat ook nog steeds te koop ja..

Bag is inderdaad onderweg..
We will remember them.
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Goed bezig!
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie