Peter's US impressie en nieuwe aankopen. Update pag.35!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Luc J.
Lid
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Prachtig! :D
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dank u! Overigens plofte de Hood Rubber Co. liner gisteren op m,n deurmat :P :

Afbeelding

De buitenkant is bekrast, geen idee door wie. Echter is de Hood tamelijk schaars en kan ik er prima mee leven!

Afbeelding

Zijkant, het heeft overigens de vroege donkergroene lak...

Afbeelding

De webbing is dik in orde, aan de unpainted A-washers is geen roest te zien. Echter ontbreken enkele componenten maar daar wordt aan gewerkt. Zodra die binnen zijn plaats ik weer foto's.

Afbeelding

Te zien is de webbing, de unpainted A-washers en de HR stempel in zilverachtige inkt. Al met al een mooie Hood liner, al zeg ik het zelf! Het is de bedoeling dat ik het verder compleet maak met een mooie minte fixbail shell voor het complete plaatje.

Enjoy!
Daar is 'ie weer!
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Zoals ik op ww2-eto ook zei. Mooie aanwinsten. Het bekraste gedeelte doet me denken aan embleem van 69th ID.

Afbeelding
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Leuke deurmat vondst Petah ;)
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Webbing is nog helemaal intact en schoon en de A-washers zijn nog niet gecorrodeert!!! Mooier vind je ze echt niet Peter :D
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Daarin zal ik je niet tegenspreken, Loek! Daardoor kan ik er prima mee leven dat er in gekrast is, wat ook wel wat heeft... :) Overigens heb ik reeds een chinstrap, headband en een napestrap geregeld. Alle drie zijn van een vroege tot midwar variant met groene hardware. Dat maakt de Hood compleet, er zou nog wel een minte fixbale shell bij kunnen! ;)
Daar is 'ie weer!
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

De hardware is binnen:

Afbeelding

Voor....

Afbeelding

...en na de toevoeging van de hardware. De oplettende kijker heeft uiteraard al opgemerkt dat de napestrap van een latere datum is.... ;) Alles is orgineel, uiteraard!

Afbeelding

OD painted steel buckle, rolled edge. Een midwar variant dus. Sorry voor de vage foto...
Daar is 'ie weer!
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Wederom een potje erbij: een rearseam m1 met Westinghouse liner. :P Met dank aan SiNiStEr! Cheers mate! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is in een nette staat, en in de orginele wo2 toestand, het is gefabriceerd door McCord tussen 1944 en '45. Veel van deze helmen zijn later doorgebruikt in de Korea oorlog met gewijzigde kinbanden en gewijzigde kleur met textuur. De liner is zoals ik al schreef een Westinghouse met groene hardware, de chinstrap is weer een latewar variant.
Een wat onterecht ondergewaardeerde helmsoort die het plaatje compleet maakt!

Enjoy! ;)
Daar is 'ie weer!
Patrick.S
Lid
Contacteer:

Bericht door Patrick.S »

Zoo hele mooie aanwinsten zijn dat :)
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

La Gleize heeft weliswaar geen shell opgeleverd, echter ben ik niet met lege handen thuisgekomen. Absoluut een aardigheidje om met jullie te delen.

Afbeelding

De La Gleize aanwinsten zijn klein maar fijn, een khaki garrisoncap met 1st LT insignia, sterling marked. Het zilver is nog aanwezig. Ook de vroege wollen zwarte stropdas vind ik wel een aardigheidje en de collarinsignia mogen er ook zijn! De zaklamp komt niet van La Gleize maar is met een andere aanwinst meegekomen.

Afbeelding

Bij deze ook nog wat meer foto's van de torch, het is geen TL122 A maar het schijnt een British Made torch te zijn. Ik heb een dergelijke uitvoering nog nooit gezien, maar het is zeker een mooie aanwinst in een ongewone versie.

Afbeelding

De acterzijde van de torch heeft gewoon een clip, zoals de bekende US variant. Wie kan me meer vertellen over dit type lamp? Leuk dingetje, in elk geval!

Afbeelding

Daar ik in het bezit ben van een khaki officiersuniform, vervaardigd uit gabardine leken me deze er erg goed bij te passen. Een paar unissued officers shoes, een van de vele varianten die gedragen werden. Ik liep er toevallig tegenaan in La Gleize...

Afbeelding

En natuurlijk: My Hood is home! Toch nog een shell gevonden ( Met dank aan Frits, overigens ) voor m,n Hood liner! Het is een fixbale McCord shell met vroege brass hardware. Precies een goeie en representatieve shell voor m,n Hood die het áf maakt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en last but most certainly not least:

Afbeelding

Zo zie ik ze het liefst! Enjoy! ;)
Daar is 'ie weer!
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Prachtige aanwinsten Peter! Naar zulke officiersschoenen moet ik ook nog op zoek. Zijn deze makkelijk te vinden?
Ben ze zelf nog niet vaak tegen gekomen dus mij lijkt van niet...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Wederom weer een mooie pot Peter! Hoeveel helmen heb je op dit moment?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

@ SiNiStEr: Ik ben de officiers schoenen per toeval tegengekomen in La Gleize voor een erg lage prijs, voor die centen kon ik ze niet laten staan en ze passen zeer goed bij m,n officiersuniform! Op ebay kom je ze nu en dan nog wel tegen..

@Sobel: Ik heb nu 7 M1 helmen, variërend van de frontseam fixbale tot de rearseam swivelbale. Alllemaal wo2 uiteraard. Meeste helmen hebben een Westinghouse liner, enkele Firestone, één IMP, één St.Claire en één Hood. Nu nog een M1 pot met Hawley en de AB varianten.
Daar is 'ie weer!
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Alwéér een helm erbij... wat een ellende :lol:

Afbeelding

Een M1 fixbale, de liner en het netje had ik al alleen de shell ontbrak...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De liner is een Westinghouse met groene midwar hardware.

Afbeelding

En om verwarring te voorkomen: de rechter helm is de helm die ik al had: M1 fixbale met IMP liner ;)

Verdere aanwinsten nog:

Afbeelding

Verder nog wat leuke dingetjes erbij, altijd leuk, de kleine dingen die het doen!
En last but not least: een US veldbed. Het hout is US gemarkeerd. Geen datering gevonden, maar het kostte niet veel: gewoon een leuk ding.

Afbeelding
Daar is 'ie weer!
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Oja, bijna vergeten: er is ook een pop bijgekomen!

Afbeelding

Het draagt een Officers Summer uniform, 5th Army 2nd LT Infantry. De schoenen zijn gewone Type II omdat de officiersschoenen niet pasten en ik geen trek had in de pop te zagen...

Afbeelding

Afbeelding

De stropdas is een vroege zwarte wollen variant die eind '42 was vervangen door de Khaki stropdas.
Dit is weer eens wat anders dan een gevechtsuniform, dacht ik zo! :)
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie