Peter's US impressie en nieuwe aankopen. Update pag.35!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Deep respect is what I have Peter !
Zeer goed bezig _/-\o_ !
(Jaloesie ten top !)

Shifty
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Prachtige aankoop alweer peter!
(y)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

De jacht op etalagepoppen is geopend, ik zoek er 4! Dan begin ik ook met het inrichten van m,n zolder! :P Ik ga alle items die ik heb opnieuw fotograferen en de nieuwe items die ik heb of ga kopen op US gebied komen er ook aan! :)
Daar is 'ie weer!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Peter schreef:De jacht op etalagepoppen is geopend, ik zoek er 4! Dan begin ik ook met het inrichten van m,n zolder! :P Ik ga alle items die ik heb opnieuw fotograferen en de nieuwe items die ik heb of ga kopen op US gebied komen er ook aan! :)
Ziet er allemaal goed uit Peter! Ik wou net al tegen je gaan zeggen dat het tijd werd om etelagepoppen te gaan kopen, maar je kwam er zelf al mee. Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit ziet als het op poppen zit. Laat je niet in de verleiding komen dat je, je geld gaat uitgeven aan oorlogs spul inplaats van een paar mooie poppen. Dat gebeurd mij altijd wel. :P :)
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Nico Roelofs schreef:
Peter schreef:De jacht op etalagepoppen is geopend, ik zoek er 4! Dan begin ik ook met het inrichten van m,n zolder! :P Ik ga alle items die ik heb opnieuw fotograferen en de nieuwe items die ik heb of ga kopen op US gebied komen er ook aan! :)
Ziet er allemaal goed uit Peter! Ik wou net al tegen je gaan zeggen dat het tijd werd om etelagepoppen te gaan kopen, maar je kwam er zelf al mee. Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit ziet als het op poppen zit. Laat je niet in de verleiding komen dat je, je geld gaat uitgeven aan oorlogs spul inplaats van een paar mooie poppen. Dat gebeurd mij altijd wel. :P :)
De verleiding om militaria te kopen is inderdaad groot, maar ik moet het weerstaan anders wordt het niks mat de aanschaf van poppen :lol: :wink: Als je nog wat adressen weet waar ze poppen hebben voor redelijke prijzen, laat het even weten! :)
Daar is 'ie weer!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Peter schreef:
Nico Roelofs schreef:
De verleiding om militaria te kopen is inderdaad groot, maar ik moet het weerstaan anders wordt het niks mat de aanschaf van poppen :lol: :wink: Als je nog wat adressen weet waar ze poppen hebben voor redelijke prijzen, laat het even weten! :)
Ja adressen voor hele poppen zou ik zo niet weten. Koop meestel alleen maar hoofden en handen. De pop zelf maak ik met de hand. Maar we kunnen best een keer hier een dag knutselen om een pop te maken. Moet je alleen wat materiaal regelen. Maken we gelijk een zittende die staande kun je altijd wel ergens kopen.

Op marktplaats komen er regelmatig staande poppen voorbij van iemand uit Nijmegen die heeft altijd als naam CM. Zitten altijd wel mooie poppen tussen. Je zou ook bij Mark van Thiel in Oss kunnen proberen, die heeft ook een militairia winkel en had daar ook altijd poppen voor de handel.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Echt super mooi Peter!

(Maar je weet al hoe ik over je collectie denk ;) )
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Nico Roelofs schreef:
Peter schreef:
Nico Roelofs schreef: Ziet er allemaal goed uit Peter! Ik wou net al tegen je gaan zeggen dat het tijd werd om etelagepoppen te gaan kopen, maar je kwam er zelf al mee. Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit ziet als het op poppen zit. Laat je niet in de verleiding komen dat je, je geld gaat uitgeven aan oorlogs spul inplaats van een paar mooie poppen. Dat gebeurd mij altijd wel. :P :)
Ja adressen voor hele poppen zou ik zo niet weten. Koop meestel alleen maar hoofden en handen. De pop zelf maak ik met de hand. Maar we kunnen best een keer hier een dag knutselen om een pop te maken. Moet je alleen wat materiaal regelen. Maken we gelijk een zittende die staande kun je altijd wel ergens kopen.

Op marktplaats komen er regelmatig staande poppen voorbij van iemand uit Nijmegen die heeft altijd als naam CM. Zitten altijd wel mooie poppen tussen. Je zou ook bij Mark van Thiel in Oss kunnen proberen, die heeft ook een militairia winkel en had daar ook altijd poppen voor de handel.
Mark van Thiel zit er niet meer, al een tijd staat het pand leeg voor zover ik weet. Bedankt voor de tip, ik zal in elk geval Marktplaats in de gaten houden! :) Wat het dagje knutselen betreft: lijkt me gezellig! Zodra ik wat minder in m,n agenda heb staan PB ik je even! :wink:
Daar is 'ie weer!
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

101st Michiel schreef:Echt super mooi Peter!

(Maar je weet al hoe ik over je collectie denk ;) )
Dank je! :)
Daar is 'ie weer!
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Daar zijn we weer! Ik ben even met m,n digicam in de weer geweest! Deze foto's kwamen mede tot stand met dank aan Meindert ( Background looks familiar :lol: ) . Here we go:

Afbeelding

HBT en andere leuke dingen.

Afbeelding

Ike van een PTO veteraan, ook de HBT was van hem.

Afbeelding

Class A tunic.

Afbeelding

Fieldjacket OD 1st. pattern en raincoat + overshoes ( Hood Rubber Co. oct. 1942 )

Afbeelding

Shirt en broek M37, schoenen ( 1943 gedateerd, USMC, lijken op roughouts. Orginele zoek ik nog. ), leggings, musettebag, Garandbelt en Garand, waterproofzakje voor het geweer ( Jan. 1944 gedateerd. ) M1 helm, etc.

Leuk om zo een benauwde middag door te komen ( buiten is het 32 graden of zo, binnen 20. Gelukkig woon ik in een koel huis! ) Enjoy! :wink:
Daar is 'ie weer!
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Prachtig Peter!! Mijn complimenten!

Kun je is de US medailles inscannen en dan vooral de achterkant, dus de bevestiging clips?
Guido
Lid

Bericht door Guido »

erg gaaf Peter! keep it up!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Deep respect Peter! Echt fantastisch, mijn dubbele complimenten!!

:cheer: _/-\o_
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Ook al is het niet mijn verzamelgebied.. het ziet er mooi uit!! :)
Infanterie: Königin aller Waffen!
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erg mooi Peter!! Zeer, zeer mooi!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie