Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Deze tekst vond ik in een boek van mij over de riem:
Most Gliders in British service were equipped with safety lap belts for the pilots. These were made form webbing material similar to the type found with Pattern 1937 load bearing equipment but they had a double thickness and a four inch width. The ends each have a pair of heavy steel grommets so they can be bolted to the lower frame of the seats on the glider. The center section has an adjustment buckle so the belt can be thightened to the wearer. A pair of quick relaese devices are also near the center of the belt and these provide an emergency release point so the pilot can free himself quickly after landing.
(Ps: Mocht je hem willen verkopen heb ik wel interesse )
Nico Roelofs schreef:Deze tekst vond ik in een boek van mij over de riem:
Most Gliders in British service were equipped with safety lap belts for the pilots. These were made form webbing material similar to the type found with Pattern 1937 load bearing equipment but they had a double thickness and a four inch width. The ends each have a pair of heavy steel grommets so they can be bolted to the lower frame of the seats on the glider. The center section has an adjustment buckle so the belt can be thightened to the wearer. A pair of quick relaese devices are also near the center of the belt and these provide an emergency release point so the pilot can free himself quickly after landing.
(Ps: Mocht je hem willen verkopen heb ik wel interesse )
Hey dat stuk ken ik , maar dit stuk wordt ook verkocht in Duiven
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44 Tommy-Talk.com
Shifty schreef:Inderdaad mooi stuk Daniel.
Van waar heb je het als ik vragen mag ?
Shifty
Kreeg ik van een Canadese kennis. Die had hem nog liggen en aangezien hij nog wat naar mij moest versturen, deed ´ie hem er zo bij. Dus lucky voor mij, maak ik uit jullie reacties op? Nico, helaas (nog) niet te koop en als, dan heb ik geen idee van prijzen, maar ik neem hem wel mee naar de meeting!
Shifty schreef:Inderdaad mooi stuk Daniel.
Van waar heb je het als ik vragen mag ?
Shifty
Kreeg ik van een Canadese kennis. Die had hem nog liggen en aangezien hij nog wat naar mij moest versturen, deed ´ie hem er zo bij. Dus lucky voor mij, maak ik uit jullie reacties op? Nico, helaas (nog) niet te koop en als, dan heb ik geen idee van prijzen, maar ik neem hem wel mee naar de meeting!
Oke ik hoop het dan ooit wel van je te horen als je hem verkoopt! Maar zou leuk zijn als je hem mee neemt naar de meet. Ben wel benieuwd om hem van dichtbij te bekijken.
& weet jij toevallig de originele kleurn van steel en blad van een engelse shovel (zo een die jij laatst te koop had?). Ik heb een compleet groene, gedateerd 1942 en pijl, maar op het blad staat in witte letters:
ELCO
0337
BWST
RZ
En nou wil ik hem weer in orig. staat terugbrengen, maar heb (nog) geen referentie!
Volgens mij klopt het wel dat de witte voor Britten zijn en Groene voor Canadezen. Heb nog nooit een witet Canadees gestempeld gezien of een groene Engels. Canadezen zijn voor zover ik weet ook alleen met een C en pijl gestempeld.
Maar van die Canadezen groene zijn volgens mij wel replica's in omloop. In Ciney heb ik toen een heel dooje vol van die dingen zien liggen allemaal in dezelfde staat. Verkeerden ook allemaal in topstaat.
Hoe het precies zit met die scheppen weet ik niet. Heb er zelf 1 zonder verf. Maar heb ook een schep in orginele verf maar dat is volgens mij een US schep. Maar geloof wel dat het mogelijk is dat ze geverfd kunnen zijn. Zal eens kijken of ik hier meer over kan vinden.