Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nico Roelofs schreef:Volgens mij klopt het wel dat de witte voor Britten zijn en Groene voor Canadezen. Heb nog nooit een witet Canadees gestempeld gezien of een groene Engels. Canadezen zijn voor zover ik weet ook alleen met een C en pijl gestempeld.
Maar van die Canadezen groene zijn volgens mij wel replica's in omloop. In Ciney heb ik toen een heel dooje vol van die dingen zien liggen allemaal in dezelfde staat. Verkeerden ook allemaal in topstaat.
Hoe het precies zit met die scheppen weet ik niet. Heb er zelf 1 zonder verf. Maar heb ook een schep in orginele verf maar dat is volgens mij een US schep. Maar geloof wel dat het mogelijk is dat ze geverfd kunnen zijn. Zal eens kijken of ik hier meer over kan vinden.
Van de groene heb ik er zelf zo een, de witte/heel lichte met een canadese stempel erin zijn allemaal fakes!!!!!!! Maar nu weet ik wie de Housewife van mrtpl heeft gekocht...
Voor fakes kijk maar eens op canuck.... http://www.canadiansoldiers.com/
Hoorde net van een maat van mij die toevallig op de koffie was, dat ETCO een NL leger markering is, maar hij zoekt dat nog verder na. Schep is in ieder geval gedateerd 1942 met pijl, dus dat zal wel goed zitten!
Kijk eens of er onder de grote flap in de holdall een makersnaam met datum staat..
Jeroen
Jeroen, geen stempels of markeringen op die groene. Had ik al naar gekeken, maar er staat niets op. Die witte die ik heb, zijn wel allebei gedateerd, 1 x 1943, 1 x 1944.
Jah die witte stempeling zo als jij op die schep hebt zitten ken ik niet. Lijkt me persoonlijk ook geen wo2. Heb wel egzien dat het jaartal en pijl wit kunenn zijn gemaakt.
Stravers schreef:Misschien wo2 schep en na-oorlogs door gebruikt door Nederland?
Ja dat kan heel goed. Nederland heeft na wo2 heel veel spul van de Britten overgenomen voor eigen gebruik.
Daniel, kijk even goed naar het hout. Als er beschadigingen op het hout zitten moet je even kijken of er verf in zit. Als er verf zit in een beschadiging kun je er wel vanuit gaan dat hij later is overgeschilderd.
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 03 apr 2005, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Die maat van mij werkt voor defensie en hij zei ook al dat ELCO een Ned. markering is. Maar zoals ik al zei, de datering en de pijl staan er in, dus dat zit goed. Nu alleen weer terugbrengen naar het originele uiterlijk. Iemand idee???
Daniel schreef:Die maat van mij werkt voor defensie en hij zei ook al dat ELCO een Ned. markering is. Maar zoals ik al zei, de datering en de pijl staan er in, dus dat zit goed. Nu alleen weer terugbrengen naar het originele uiterlijk. Iemand idee???
Ik zou hem gewoon lichtjes opschuren. En proberen met Thinner de verf uit de groeven en moeilijke plekken te krijgen. Wel met een fijn schuurpapiertje anders krijg je van die lelijke krassen.
Ik zou hem gewoon lichtjes opschuren. En proberen met Thinner de verf uit de groeven en moeilijke plekken te krijgen. Wel met een fijn schuurpapiertje anders krijg je van die lelijke krassen.[/quote]
Nico, dat snap ik, ben net klaar met de restauratie van mijn oldtimer!! Mijn vraag was eigenlijk meer hoe die schep eruit dient te zien. Houten steel of geverfd, blank blad of geverfd en zo ja geverfd, welke kleur=
Die witte holdalls zijn waarschijnlijk goed en die groene ook, dat is toch degene die op de foto staat???? Op de mijne groen staat
pal mall1942 en een canadian broad arrow? Denk zelf dat het een replica is. Het stof voelt ook heel dun aan.