Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb deze koppel op een rommelmarkt gekocht, maar ik wist eigenlijk niet goed wat het is. Ik zelf dacht aan MP.
De koppel heeft achterop geen haken om de shoulder straps mee vast te maken. En er staat ook geen datum meer in. Weet iemand of het WO2 is en waarvoor het gebruikt werd?
ALs je hem op een rommelmarkt hebt gevonden zal hij waarschijnlijk na-oorlogs zijn. Zeker als de stempels er niet meer op staan.
Zlef denk ik aan bewakingstroepen luchtmacht gezien de kleur.
Hmm wat ik weet is dat deze koppels na-oorlogs bij de Nederlandse luchtmacht zijn gebruikt, idd door de Bewaking.
De metalen delen zijn identiek zoals de na-oorlogse. Ik heb hem niet in mijn handen gehad en verder niet goed gezien dus ga daarom niet zeggen na-oorlogs. Vind het alleen wel raar dat er geen stempels op te zien is, dit was ook nooit te zien op de Nederlandse na-oorlogse.
Mensen ik heb meer dan 20 jaar verzamelervaring en ook wat betreft rommelmarkten.
ALs je hier inNederland een koppel koopt op een rommelmarkt heb je voor 99,99% kans dat hij naoorlogs Nederlands is. In Belgie ongeveer voor 89% kans.
Met name deze koppels zijn in grote hoeveelheden na wo2 door diverse eenheden en voor diverse doeleinden gebruikt.
Nette prijs voor rommelmarkt, ze worden voor bedragen tussen de 5 en de 15 Euro verkocht.
Overigens zie je bij re-enactment en op een display pop het verschil nagenoeg niet tussen deze en WO2 exemplaren.