Waarde Britse Paradolk WO2

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Mathieu
Lid

Waarde Britse Paradolk WO2

Bericht door Mathieu »

Graag had ik hier even willen informeren naar de waarde van een Britse Paradolk, WO2.

Mooie staat, inclusief schede.

Alvast bedankt! :)
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Foto's zullen zeker helpen!!
CAN DO
Hell-Fire
Lid

Bericht door Hell-Fire »

Ik neem aan dat je de F&S dolk bedoelt. Er zijn 3 verschillende modellen en het derde model is 125 euro tot 150 euro.
Het tweede model is nog duurder en het eerste model is nog duurder dan de tweede en bijna onvindbaar :?
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Bedoel je zn 3de model???

Afbeelding
Hell-Fire
Lid

Bericht door Hell-Fire »

Jeroen, bedoel je dat voor mij of voor Mathieu ???
Zit ik niet goed met me prijs indicatie dan ?

Tommy-Talk.com
jeroen1944
Lid

Voor Matieu, ja je zit wel goed met je prijsindicatie, tussen de 125-150 lijkt me een goede prijs voor een WW2 F&S, ik denk dat ze snel zullen stijgen!!! Zn boiled sweets tin deed vorig jaar 50 euro, nu zie ik al prijzen van 65 euro voor n niet zo mooie...
Hell-Fire
Lid

Bericht door Hell-Fire »

Dat ze snel zullen stijgen denk ik ook wel, maar zijn die boiled sweet tins al zo snel gestegen :? ik hoop niet dat het zo snel gaat met de F&S dolk

Tommy-Talk.com
jeroen1944
Lid

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het engels spul de laatste tijd hard stijgen, heb voor een entrenching tool al verschillende keren gezien dat ze er 30 euro voor vragen..
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

jeroen1944 schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het engels spul de laatste tijd hard stijgen, heb voor een entrenching tool al verschillende keren gezien dat ze er 30 euro voor vragen..
Het is niet alleen Brits. Maar ook Canadees. Ik weet nog toen ik begon met Canadees. Ik kon regelmatig webbing kopen voor weinig. Maar toen kwam er een hype dat iedereen opeens ook Canadees wilde. Bijna niemand had er ooit naar om gekeken en opeens toen de rest moeilijk en duur begon te worden wilde iedereen opeens Canadees. Zelf verzamelde ik nog niet zolang Canadees dus viel mij nog niet zo heel erg op, maar een goede kennis van mij die al ruim 18 jaar Canadees verzameld kon dat goed merken. Nu mag je blij zijn als je af en toe mooie webbing kan vinden voor een leuke prijs.
jeroen1944
Lid

Nico Roelofs schreef:
jeroen1944 schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het engels spul de laatste tijd hard stijgen, heb voor een entrenching tool al verschillende keren gezien dat ze er 30 euro voor vragen..
Het is niet alleen Brits. Maar ook Canadees. Ik weet nog toen ik begon met Canadees. Ik kon regelmatig webbing kopen voor weinig. Maar toen kwam er een hype dat iedereen opeens ook Canadees wilde. Bijna niemand had er ooit naar om gekeken en opeens toen de rest moeilijk en duur begon te worden wilde iedereen opeens Canadees. Zelf verzamelde ik nog niet zolang Canadees dus viel mij nog niet zo heel erg op, maar een goede kennis van mij die al ruim 18 jaar Canadees verzameld kon dat goed merken. Nu mag je blij zijn als je af en toe mooie webbing kan vinden voor een leuke prijs.
Ja Nico inderdaad, daar ben ik inmiddels wel achter met mn Can Para, heb ik maar een beetje nodig maar bijna niet aan te komen..
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Ja je moet echt de plekjes kennen om aan leuke Canadese webbing te komen. Gelukkig heb ik wat contacten dat ik voor me zelf aardig uit de voeten kan. Alleen Canadese helmen, jasjes en broeken zijn wel weer heel makkelijk.
jeroen1944
Lid

Nico Roelofs schreef:Ja je moet echt de plekjes kennen om aan leuke Canadese webbing te komen. Gelukkig heb ik wat contacten dat ik voor me zelf aardig uit de voeten kan. Alleen Canadese helmen, jasjes en broeken zijn wel weer heel makkelijk.
Ken ik er ook niet een van.... :wink:
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

jeroen1944 schreef:
Nico Roelofs schreef:Ja je moet echt de plekjes kennen om aan leuke Canadese webbing te komen. Gelukkig heb ik wat contacten dat ik voor me zelf aardig uit de voeten kan. Alleen Canadese helmen, jasjes en broeken zijn wel weer heel makkelijk.
Ken ik er ook niet een van.... :wink:
Ja ik geloof het wel jah. :wink:

Maar laten we maar on-topic gaan! :P Ja die mesjes zijn duur! :P
Mathieu
Lid

Bericht door Mathieu »

Bedankt voor jullie reacties!!

Wel ik heb de dolk te koop gezet op ebay, startprijs 1 euro, ik zie wel wat het doet, het zal wel een rechtvaardige en aanneembare prijs gaan denk ik.

Hier is alvast de link:

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 79644&rd=1
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

Volgens mij is dat een reproduktie van het mes. Als je een originele wil kan je dus beter doorsparen.
Plaats reactie