Waarde Britse Paradolk WO2

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Hell-Fire
Lid

Bericht door Hell-Fire »

Deze verkoopt hij zelf volgens mij
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

Ach ja ik zie het.. sorry.
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Dan zou ik hem er op wijzen dat die niet origineel is.
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Mathieu
Lid

Bericht door Mathieu »

Dit is zeker en vast GEEN reproductie. Op de foto's ziet het mes er vrij nieuw uit maar het heeft zeker gebruikssporen.
spectre
Lid
Contacteer:

Bericht door spectre »

Mathieu schreef:Dit is zeker en vast GEEN reproductie. Op de foto's ziet het mes er vrij nieuw uit maar het heeft zeker gebruikssporen.
en dat zegt....?

elastiekje boven is heel erg breed... :? ik heb mn twijfels

tip trouwens voor degene vanwie die pop is: doe je FS in een bajo frog ipv zo aan je koppel. op deze manier verkracht je het leer. weet wel dat die dingen eraan zitten voor aan riem, maar verbeterd niet de conditie van je FS houder. (maakt een repro wel weer ouder lijken natuurlijk :roll: )

btw. model 1 FS zijn meerdere van te koop. ik weet er 1 in DDdump in Soest. en een kerel op beurs in Huizen heeft er altijd paar liggen (als je binnenkomt meteen 2e stand rechts tegen de muur). erg duur, dacht 600+. niet moeilijk te krijgen dus, als je het geld maar hebt. de andere modellen gaan meestal tussen 120-200
wo2 collector & reenactor
Parachute Regiment
Living History Group Holland, re-enactmentforum
Mathieu
Lid

Bericht door Mathieu »

Het elastiekje is niet breder dan op de foto van de pop die iemand postte...

Wat doen jullie nog twijfelen aan de originaliteit dan?
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Mathieu schreef:Bedankt voor jullie reacties!!

Wel ik heb de dolk te koop gezet op ebay, startprijs 1 euro, ik zie wel wat het doet, het zal wel een rechtvaardige en aanneembare prijs gaan denk ik.

Hier is alvast de link:

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 79644&rd=1
Mathieu, ik zou je ebay advertentie ff grondig aanpassen.

In de eerste plaats is dit niet het tweede model maar het derde (3rd pattern). Ook valt niet te bewijzen dat deze uit de Tweede Wereldoorlog komt. Deze maker (William Rodgers Sheffield England) heeft dit model tot in de jaren tachtig gemaakt. Dat het niet na te gaan is of dit een Wo2 versie is zie je direct aan de verkoopprijs; deze modellen zie je regelmatig weg gaan voor 20 dollar. Een F/S verzamelaar zou er ook echt niet meer voor neerleggen.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Mathieu
Lid

Bericht door Mathieu »

Ik haal de dolk er straks af.

Ik ben te weten gekomen dat één of andere plezanterik naar de hoogste bieder een mail gestuurd heeft dat 50 euro véél te véél is en die dolken te vinden zijn voor 15 euro op ebay.com. Zoiets vind ik zeer oneerlijk en erg.

Ik heb startbod 1 EURO geplaatst, dus met de bedoeling te zien wat het wel zou gaan... De dolk is zoveel waard hoeveel de koper er wil voor geven, dacht ik...
lee enfield
Lid

Bericht door lee enfield »

ik bied 15
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mathieu schreef: Ik ben te weten gekomen dat één of andere plezanterik naar de hoogste bieder een mail gestuurd heeft dat 50 euro véél te véél is en die dolken te vinden zijn voor 15 euro op ebay.com. Zoiets vind ik zeer oneerlijk en erg.
En ik vind het 'oneerlijk en erg' om iets uit de jaren 80 als 100% origineel en WO2 aan te bieden.... 8)

En neen, ik heb de bieders niet gewaarschuwd.......

Johan
29th Let's Go!!!!!
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Komt deze dolk uit de jaren 80 dan Johan? Leg a.u.b. uit waarom je dat vind. We hebben naar mijn mening de laatste tijd teveel gedoe op het forum gehad omdat mensen niet goed uitlegden waarom ze iets vonden. :| :frownno:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Mathieu, denk eens vanuit jezelf, dat jij opzoek bent naar een F/S mes en je er niet veel van af weet, dan ben je maar als te blij met een mail van een 'kenner' die zegt waar het op staat en duidelijk maakt dat je bod veel te hoog is.

Sinister, verdiep je maar eens in F/S messen. Tip, kijk eens in 'Military knives, a reference book'. Zo'n mes als dit kom je daar niet eens in tegen (terwijl dat het meest uitgebreide verhaal over F/S messen is, wat ik ooit heb gelezen..).

Ben het overigens wel met je eens dat als je iets beweert, je wel aan moet kunnen geven waar je dat op baseert. Net zoals Mathieu zou aan moeten kunnen geven waarom hij beweert dat dit mes een 2nd pattern is en uit de Wo2 komt..
Laatst gewijzigd door Jelle H. op 12 apr 2005, 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

Oke, een paar punten.

- Zwarte metalen punt aan het uiteinde van de schede.
- Glimmende metalen nails aan de achterkant van de schede.
- Er moet een broadarrow op de dolk staan.

Om er meer over te kunnen zeggen heb ik wat meer closeups nodig van de dolk, maar bovenstaande zegt eigenlijk al genoeg.

Paul
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Devilsmorfose, ff een correctie. Niet alle F/S messen zijn voorzien van stempels. Zie 'Military knives, a reference book'. Ik heb zelf ook een ongemarkeerde 2nd pattern maar 100% uit de Wo2.
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Hier trouwens een paar interessante links (ja ik ben lekker aan de gang) met betrekking tot F/S messen:

A BRIEF HISTORY OF THE FAIRBAIRN-SYKES FIGHTING KNIFE, zie:

http://www.888knivesrus.com/category/al ... s.sfstory/

Een digitale versie van het boek 'Get Tough', geschreven door W. Fairbairn (de 'F' in de naam 'F'/S knive). Onder andere hoe je moet vechten met dit type mes. Zie:

http://www.vrazvedka.ru/main/learning/r ... n-01.shtml
Plaats reactie