Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ben gister na de meet nog bij Nico geweest om zijn geweldig mooie collectie te bekijken(jaloers, kwijl, kwijl!!! ). Vertelde hem toen ook nog over een bodemvondst Engelse droppingscontainer die begin vorig jaar opgegraven is in een bouwput in Oosterbeek. Hij vroeg of ik daar nog enkele foto's van zou kunnen plaatsen op het forum. Natuurlijk kan ik dat!!!! Dus bij deze, speciaal voor jou Nico, een aantal foto's van de container.
(P.S. de plaatjes zijn wat groot dus niet aan te raden voor modem gebruikers. Overigens moet de kist nog steeds een keer schoon gemaakt worden. )
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Ik vraag me alleen af of dit wel een droppingscontainer is!? Is dit niet gewoon een munitiekist voor 6 ponder granaten? Daar heb ik namelijk thuis een deksel van liggen. Dat is dat ding waar jij gister jou kist mee ging vergelijken qua staat waarin jou kist verkeerd.
Mooie bodemvondst man!!
Helaas is het geen droppingscontainer m8, dit is zoals Nico omschreef een munitie kist voor 6 of 17ponder granaten (H/E) of Sabot, tenminste dat is ook mijn conclusie na het zien van de foto!!
Als je gisteren in het museum de film hebt bekeken dan had je gezien dat tijdens het stuk over de bevooradingsdropping er een groep soldaten een wickerpannier ontdoen van parachute en dan de pannier openen, als 1e trekken zij daar een precies zo een type munutie kist eruit!!
Maar al is het geen droppingscontainer het blijft een mooi item en het heeft historische waarde als het uit Oosterbeek komt!!
Thanks mate's voor jullie reactie's. Owkay, daar blijkt dan dus wel weer dat ik niet erg veel verstand heb van Airborne en/of droppingscontainers . Maargoed ik blijf het toch een geweldig mooi item vinden. Daarnaast komt hij 100000% of zelfs wel meer uit Oosterbeek en zal daar dus naar alle waarschijnlijkheid door de para's zijn gebruikt.
Aan de binnenkant zit onderin de kist en naarboven toe nog wat mooie groene verf. Dat vind ik echt vet, als je op sommige plekken nog iets kunt zien van de orginele kleur en/of tekst! Helaas past hij niet helemaal in mijn collectie omdat ik vooral van hier in de omgeving spul heb en voor de rest helemaal niets heb van de slag om Arnhem. Maargoed dat terzijde.
SiNiStEr schreef:Helaas past hij niet helemaal in mijn collectie omdat ik vooral van hier in de omgeving spul heb en voor de rest helemaal niets heb van de slag om Arnhem. Maargoed dat terzijde.
Mocht je hem kwijt willen dan heb ik wel interesse!
Ik heb besloten hem te verkopen aan Nico of Cain als jullie hem willen hebben te minste. Nico heeft al aangegeven dat hij hem wel wil hebben, maar geen idee heeft wat hij er voor moet geven. Ik heb ook geen idee wat zoiets zou moeten opleveren. Kan iemand mij een prijsindicatie geven a.u.b.?
SiNiStEr schreef:Oh 2 geinteresseerden!!! Dat kan nog leuk worden!!!
Laat ze vechten..
In de babbelbox:
Droppingscontainer-battle
(t moet rijmen)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944