Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb dit kruisje ooit gekregen en mij is verteld dat deze uitgereikt zijn aan militairen die hebben meegedaan aan de invasie in Normandië. Kan iemand dit bevestigen?
ehm jah hoor
wat ik denk dat het is voor die geloofige mensen in de ww2
kan ook gewoon van iemand zijn uit de jaren 50
waarom denken julie dat dit voor normandie zal zijn geweest ?
wat heeft jou reactie te maken met het feit dat je twijfeld aan de uitreiking in Normandië en je dat je dan zegt dat het net zo goed uitgereikt kan zijn tijdens Market Garden.
Jongens, jongens jongens, rustig maar, ik weet ook niet wat het is maar het kan idd best goed waar zijn...
Als iemand het weet is Johan het misschien????
jeroen1944 schreef:Jongens, jongens jongens, rustig maar, ik weet ook niet wat het is maar het kan idd best goed waar zijn...
Als iemand het weet is Johan het misschien????
Ik denk niet dat Johan het weet aangezien het hierover een Brits kruisje gaat.
Maar ik vind dat de reacties van lee enfield nergens op slaan. En als hij niks zinnigs meer te melden heeft beter niks kan zeggen.
Jan, wat je zelf denk ik ook heb zien liggen in hartenstein? lag dit kruis ook in een hand van een pop (aan een rozenkrans o.i.d.) . Dit is niet waterdicht bewijs, maar goed.
Guido schreef:Jan, wat je zelf denk ik ook heb zien liggen in hartenstein? lag dit kruis ook in een hand van een pop (aan een rozenkrans o.i.d.) . Dit is niet waterdicht bewijs, maar goed.
Hey Guido,
Ja daar had ik hem ook zien liggen. Maar bij dit kruisje zat een briefje waarop staat:
Beste ....
Hartelijk dank voor je brief en geld zending. Je bent me een van de beste propagandisten en hebt begrip voor de zaak. Daarom stuur ik je als eereteken een kruisje, dat indertijd werd verstrekt aan alle manschappen, die deelnamen aan de invasie in Normandie. Ze zijn gewijd door de Kardinaal van Londen.
veel dank
.......
En ik zag dus ook het kruisje liggen in het museum en daarom was ik aan het twijfelen.