Je nieuwste aankoop - Deel 2

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Jeroen1944, Killingspree en ik hebben na een week Thank You Britain ieder een wapenschildje van de Hertfordshire gekregen uit handen van Major Jones, belangrijk persoon binnen de Engelse Light Infantry..
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Foto van de gesprongen wilhelminabrug in Maastricht:

Afbeelding

Robin :)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Daniel
Lid

Bericht door Daniel »

En weer een glider-item :P !! Een Britse Esape Glider Axe uit '45! Maar gelijk een vraagje: In de documentatie kan ik 2 verschillende bijlen vinden, waaronder deze (helaas!) niet helemaal. In "Equipment of the WWII Tommy" op blz. 167 staat een soortgelijke bijl afgebeeld, alleen met een opening, waar de mijne dicht is (zie laatste foto). Heeft iemand meer info, toevallig?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Daniel
Laatst gewijzigd door Daniel op 11 mei 2005, 21:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ziet er goed uit Daniel. Erg mooi!!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Daniel
Lid

Bericht door Daniel »

Thanx, ben er ook erg blij mee! :lol:
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mijn nieuwste aanwinsten zijn:

Bevrijdings foto van Eindhoven. Deze kon men net na de oorlog of zelfs nog in de oorlog bestellen.
Afbeelding

Een Britse 6pdr kist gevonden in Oosterbeek.
Een Britse bandolier van 1942.

Bedankt Sinister voor de laatste 2 items!
Simon
Lid

Bericht door Simon »

PRACHTIGE foto!!!nico!
Robin uw foto is ook mooi!!!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Mooie aanwinsten allemaal. En graag gedaan Nico, mooi dat je er blij mee bent. Leuk om je weer even gesproken te hebben. Geinig dat die kogel en granaat gaten in die kist zaten. Was me nooit opgevallen. Daardoor wordt de kist alweer een stuk interessanter. :D Overigens een mooie foto van de bevrijding van Eindhoven. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jah die kogel gaten maken het wel wat leuker. Ga hem morgen en anders van het weekend wat beter schoonmaken. Misschien dat ik die deuk nog een beetje kan weg krijgen.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Nico Roelofs schreef:Jah die kogel gaten maken het wel wat leuker. Ga hem morgen en anders van het weekend wat beter schoonmaken. Misschien dat ik die deuk nog een beetje kan weg krijgen.
Ik hoop het voor je, dat zou hem misschien nog wel wat mooier maken. Maargoed hij is wel zo uit de grond gekomen dus als je hem in een oorspronkelijke staat laat heeft dat ook wel wat. Zie maar wat je er mee doet.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Daniel schreef:En weer een glider-item :P !! Een Britse Esape Glider Axe uit '45! Maar gelijk een vraagje: In de documentatie kan ik 2 verschillende bijlen vinden, waaronder deze (helaas!) niet helemaal. In "Equipment of the WWII Tommy" op blz. 167 staat een soortgelijke bijl afgebeeld, alleen met een opening, waar de mijne dicht is (zie laatste foto). Heeft iemand meer info, toevallig?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Daniel
Zeer leuk hoor, maar ik weet nu niet precies of hij wel van een Glider komt he.. want de brandweer gebruikten ze tijdens WOII ook, en omdat jouw model ook al niet in de Equipment of the Thommy staat. Maar erg leuke aankoop hoor, ik zal eens kijken of ik wat meer info kan vinden.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

D'r staat zo'n legerpijl op. (laatste foto) Of werd dit kenteken ook door de brandweer gebruikt..?
Het is best mogelijk dat er variaties zijn, die zijn er altijd.

//edit:
even duidelijker gemaakt, zat hier te msn-en op het forum.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

''Mooie samenstelling van origineel materiaal betreffende de luchtbeschermingsmaatregelen van de gemeente Maastricht voor verduistering en explosiegevaar. Documenten uit de periode van 31 mei 1940''
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

En

Besluit NS ontheffing avondklok Maastricht.Vanwege treinvertraging schreef de NS op 11 januari 1943 dit bewijs uit, dat de houder van dit bewijs door vertraging gerechtigd was zich na de avondklok van 24 uur op straat te bevinden om zich naar woning of hotel te begeven.

Afbeelding

Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Dodo schreef:D'r staat zo'n legerpijl op. (laatste foto) Of werd dit kenteken ook door de brandweer gebruikt..?
Het is best mogelijk dat er variaties zijn, die zijn er altijd.

//edit:
even duidelijker gemaakt, zat hier te msn-en op het forum.
Jah dat heet een broad arrow jah, ik zag hem eerst niet, waarschijnlijk is het dan wel militair jah.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
101st Airborne Division
Lid

Bericht door 101st Airborne Division »

Hallo! Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben op zoek naar oorlogskleding van het Amerikaanse leger, specifiek van de 101st Airborne Division in de periode 1942-1945. Misschien weet iemand hier waar ik het beste kan zoeken en kan die een tip geven...
Gesloten