Je nieuwste aankoop - Deel 2

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Feli Sinister en de anderen met de mooie aanwinsten!!
P.S. Sin ik heb eventueel nog een Canadese broek te koop!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Philip,ABRG
Lid

Bericht door Philip,ABRG »

Canadees is altijd gelukkig toch nog een stukje beter betaalbaar
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Philip,ABRG schreef:Canadees is altijd gelukkig toch nog een stukje beter betaalbaar
Jasjes, broeken en helmen oke. Maar de webbing is al behoorlijk duur en zeldzaam aan het worden. Mooie setjes emblemen zijn ook lastig om te vinden. Heb al mijn Canadese webbing voornamelijk in het verleden gekocht. Vind het steeds moeilijker worden om mooie Canadese webbing te kopen.

@ jwolsink: Volgens mij hebben er geen Canadezen van de 2e divisie bij Doesburg gezeten. Ik kom in het boek "Canadezen in Actie" de volgende eenheden tegen die daar in en in de buurt hebben gezeten.

Royal Canadian Dragoons
6e RCA Regiment
Sherbrooke Fusilier (2nd Independent Canadian Armoured Bri.)
7e Recce Reg. (3rd Canadian Division)
Perth Regiment (5th Canadian Arm. Div.)
Philip,ABRG
Lid

Bericht door Philip,ABRG »

Oke, ik ben niet zo thuis in het gebeuren, maar had altijd begrepen dat het iets goedkoper was, ik zal eens aan ons Canadees ABRG lid vragen hoe het in Canada zit.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Philip,ABRG schreef:Oke, ik ben niet zo thuis in het gebeuren, maar had altijd begrepen dat het iets goedkoper was, ik zal eens aan ons Canadees ABRG lid vragen hoe het in Canada zit.
Jah de Canadese uniformen zijn goedkoper als de Britse uniformen. Een Canadese jerkin of motorbroek zijn wel weer duurder. Deze zijn gewoon echt zeldzaam. Heb nog maar 2 Canadese motorbroeken gezien, waarvan 1 in mijn bezit is. :)

Maar de Canadese webbing is wel weer duurder als de Britse. Het is ook een stuk moeilijker te vinden. Ik heb al aardig wat Canadese webbing hier liggen, maar het merendeel heb ik allemaal in het verleden gekocht.

Ik begon met Canadees te verzamelen nog voordat opeens iedereen Canadees wilde hebben. Heb ook het geluk dat een goede kennis van mij Canada verzamelaar is.

Ook de emblemen zijn niet gemakkelijk. Zeker als het gaat om setjes. De capbadges van normale dienstvakken en normale infanterie regimenten zijn nog wel aardig te vinden. Maar er zitten stukken tussen waar je zo 70 euro voor betaald of nog veel meer.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Bedankt voor jullie reactie mannen, relichunter ook erg mooi trouwens die 20mm hispano-band erg vet. En idd. ze glimmen erg mooi. :)

@Nico: idd die helm past er erg mooi bij, dit is trouwens wel een Luitenant-colonel dus ik denk dat die meestal barreten droegen of niet?

@Cain: Ok ik heb PB gestuurd al denk ik niet dat ik nog genoeg geld over heb voor die broek als ik al mijn aankopen van de laatste tijd betaald heb. :P ;)

@jwolsink:
jwolsink schreef:Erg gaaf SiNiStEr!!! :)

btw: Heeft het 2de Canadese ook Doesburg bevrijd?
Nee de 2de is in brede lijnen via Genderingen naar Doetinchem en toen in een rechte lijn naar boven gegaan om uiteindelijk bij de stad Groningen te komen waar de gehele 2de Canadese infanterie divisie is ingezet om Groningen te bevrijden omdat de verdediging daarvan zo zwaar was ondanks het ontbreken van tanks en zware kanonnen aan Duitse zijde. Doesburg is bevrijd door het Canadese 3de leger. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ah Nico was eerder, maar inderdaad ik heb mijn info ook uit het boek 'Canadezen in actie' en de 2de infanterie divisie heeft dus niet bij Doesburg gezeten.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

SiNiStEr schreef:@Nico: idd die helm past er erg mooi bij, dit is trouwens wel een Luitenant-colonel dus ik denk dat die meestal barreten droegen of niet?
Een offcier heeft ook helm. :) Als hij 1 rang hoger had dan heb je een offcierspet nodig geloof ik. Nu gewoon een baret.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ai Canadese baret, dat word pijn in de portomonee!!! :P ;) :lol:

(denk dat ik de officier als ik hem compleet ga maken een largepack ga geven waar ik de helm dan op doe met die speciale straps, dat vind ik er altijd wel vet uitzien)
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

SiNiStEr schreef:Ai Canadese baret, dat word pijn in de portomonee!!! :P ;) :lol:

(denk dat ik de officier als ik hem compleet ga maken een largepack ga geven waar ik de helm dan op doe met die speciale straps, dat vind ik er altijd wel vet uitzien)
Geef hem niet te veel webbing, want een officier liep niet met veel uitrusting.
Hell-Fire
Lid

Bericht door Hell-Fire »

SiNiStEr schreef:Ik heb ook nog een nieuwe aankoop gedaan. En ik ben er echt gigantisch blij mee. Dit is echt een van mijn mooiste aanwinsten tot nu toe. :D:D:D Het zijn alleen veel foto's dus ik geef jullie even de link van de ebay actie. De 2de Canadese divisie hebben ook Doetinchem, Terborg, Zelhem, Hengelo en nog een boel andere plaatsen bij mij in de buurt bevrijd.(In Doetinchem ga ik naar school)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1
Hele mooie Sinister en die prijs is lekker, netjes :wink:
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hier de nieuwste aankoop van Philip ABRG:

Afbeelding

Afbeelding

En hier in gebruik :lol: leuk beest trouwens!!

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Feli Phillip!!
Das een mooie aanwinst!!!!
Zuinig op zijn is boel centjes waard, in de toekomst nog meer!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Zeer mooi!!!!
Kom je die eigenlijk nog veel tegen? of moet je er echt achter zoeken?
Overlaatst is er wel eentje op ebay gepasseerd...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

oei oei, die is mooi! Erg mooi Philip!
Gesloten