Canadese webbing

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Jan
Lid

Bericht door Jan »

Nico Roelofs schreef:
Jan schreef:Hey,

Niet allebij de tassen werden voorop gedragen. Eén tas zat op de rug. En ik dacht dat het de rechter tas was, omdat als je de tas voorop hebt zitten je de achterkant van het geweer niet goed tegen je schouder kan zetten en dus niet goed kan schieten. Vandaar de tekst front en rear op de tassen.

Jan
Dat lijkt me erg onpraktisch! Je hebt tenslotte ook een smallpack op je rug. Vraag ik me af waar je dan die brentas kwijt moet op je rug. Je kan op die manier ook niet snel bij je munitie. Plus dat in de Britisch Soldier II en Canadian Soldier ze gwoon beide aan de voorzijde staan afgebeeld.
Waarom staat er dan front en rear op de tassen? En in praktijk werden de meeste brentassen weggegooit en werd de reserve loop gewoon onder de flap van de haversack geplaatst. Zo heb ik het tenminste gehoord.

Jan
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Hier voorbeeld hoe het in marshal museum stond, dus om de nek.
Afbeelding
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik vind dat maar een enge pop! :P Die kleur van dat helm netje vind ik eng. Volgens mij kan dat geen oorlogse zijn. Maar ook de koppel vind ik eng. Ik zie geen koperwerk maar zwart metaal. :? Na-oorlogs?
Guido
Lid

Bericht door Guido »

dan nog niet gesproken over het enge smerige gezicht!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Guido schreef:dan nog niet gesproken over het enge smerige gezicht!
Gezicht kan smerig zijn. Soldaten zijn echt niet altijd schoon. Maar wat ik wel weer geweldig vindt van deze pop is dat hij in een gevecht zijn hand is kwijt geraakt. En hebben ze er een nieuwe hand weer aan weten te zetten. :P
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ik vind het ook een enge pop en hij heeft een vaag gezicht daarnaast vind ik een BD alleen mooier dan met een Jerkin erover heen. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:...daarnaast vind ik een BD alleen mooier dan met een Jerkin erover heen. :)
Misschien zit er alleen een kraag en een paar mouwen onder?? 8)

Johan
29th Let's Go!!!!!
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

hahaha dat zou natuurlijk ook kunnen aangezien de rest ook niet zo geweldig is waarom zou dit dan een uitzondering op de rest van de pop zijn? :lol: :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
johan willaert
Lid
Contacteer:

SiNiStEr schreef:hahaha dat zou natuurlijk ook kunnen aangezien de rest ook niet zo geweldig is waarom zou dit dan een uitzondering op de rest van de pop zijn? :lol: :P

Voor zover ik mij kan herinneren is het Marshall Museum vooral een Voertuigen museum en zijn de poppen 'bijzaak'....
Dit was eveneens zo in het Victory Memorial Museum in Arlon...(1985-1991??). Daar hadden ze fortuinen aan (Duitse) voertuigen, maar de poppen en uniformen waren niet om over naar huis te schrijven....
De collectie van dit museum werd verkocht en de meeste voertuigen vind je nu in het WW2 Victory Museum in Auburn, Indiana, USA....
Voor zij die te jong zijn om zich het museum in Arlon, België te herinneren... http://www.wwiivictory.org/template.php ... gallerygif

Johan
29th Let's Go!!!!!
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

johan willaert schreef:
SiNiStEr schreef:hahaha dat zou natuurlijk ook kunnen aangezien de rest ook niet zo geweldig is waarom zou dit dan een uitzondering op de rest van de pop zijn? :lol: :P

Voor zover ik mij kan herinneren is het Marshall Museum vooral een Voertuigen museum en zijn de poppen 'bijzaak'....
Dit was eveneens zo in het Victory Memorial Museum in Arlon...(1985-1991??). Daar hadden ze fortuinen aan (Duitse) voertuigen, maar de poppen en uniformen waren niet om over naar huis te schrijven....
De collectie van dit museum werd verkocht en de meeste voertuigen vind je nu in het WW2 Victory Museum in Auburn, Indiana, USA....
Voor zij die te jong zijn om zich het museum in Arlon, België te herinneren... http://www.wwiivictory.org/template.php ... gallerygif

Johan
Zijn die allemaal naar de US gegaan, zonde.....
johan willaert
Lid
Contacteer:

jeroen1944 schreef:Zijn die allemaal naar de US gegaan, zonde.....

De kostprijs voor het kopen, verschepen, bouwen en installeren van de collectie en gebouw kwamen op zo'n 35.000.000USDollars!!! Dat is zo'n 25.000.000Euro of 1 Miljard oude BF!!

Ik heb dat museum zo'n 25 keer bezocht (Ik werkte in Arlon van 1988 tot 1990!! :lol: ) en was iedere keer opnieuw weer verbijsterd door wat ik daar zag....
De Duitse voertuigencollectie was gewoon 'AWESOME'!! :shock:

Johan
29th Let's Go!!!!!
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

johan willaert schreef:

Johan
Jaap de Groot, de eigenaar van het Marshall Museum, is een voertuigenliefhebber. De poppen zijn alleen voor de aankleding. Ik ben ook wel eens in het museum van Arlon geweest, en ik was helemaal overdonderd. Later hoorde ik echter dat er met een aantal Duitse voertuigen flink geklooid was, en dat het niet allemaal even origineel was. Daar staat tegenover dat ze hoe dan ook een mooie collectie hadden. :wink:

Grtn

David
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Ik kan zeggen, het Marshall museum is zeker de moeite waard om te gaan bekijken, zolang het nog in Zwijndrecht is!
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Afbeelding

omg die kop zeg hehe idd poppen waren bijzaak :p[/url]
Starting up again
Frankie
Lid
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Dat museum in arlon dat lag toch langs de snelweg met een vliegtuig voor de deurof ben ik in de war?
Ik heb hier nog ergens een boekje liggen van dat museum. Van me oom en tante gehad die er een keer geweest waren. Hier staan alle voertuigen beschreven die er stonden..
LEST WE FORGET !
Plaats reactie