Jassen en Emblemen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Jassen en Emblemen

Bericht door Daan S. »

Wat zouden jullie doen?

Stel je komt een minte Officers jacket tegen zonder emblemen en ook geen sporen dat er emblemen op gezeten hebben? Zouden jullie hier dan emblemen op zetten of laten zoals het is? En gaat de waarde dan achteruit of juist vooruit als je er emblemen opzet op de originele manier?
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Echt een mint jas? Ik persoonlijk zou er niets aan doen! Als ik een bepaalde jas met een bepaalde patch wil, zoek ik er wel een in de US. Niet dat je dan de garantie heb dat het orgineel is, maar als je er zelf een opnaaid weet je zeker dat het niet orgineel is.
CAN DO
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

seabee schreef:Echt een mint jas? Ik persoonlijk zou er niets aan doen! Als ik een bepaalde jas met een bepaalde patch wil, zoek ik er wel een in de US. Niet dat je dan de garantie heb dat het orgineel is, maar als je er zelf een opnaaid weet je zeker dat het niet orgineel is.
Zou ook niks doen, tenzij je een origineel draadje kunt vinden voor het opnaaien. :wink:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Of bedoel je rang onderscheidings tekens en US-jes. Die kan je er wel op spelden, die laten bijna geen sporen achter.
CAN DO
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ja het is eigenlijk een minte officers jacket, die zit in een lot met broek en visor cap op naam, in de jas zat een briefje van de ontvanger, het was een Sergeant in 43 en werd gepromoveerd tot 2e luitenant, misschien dat ie kort daarna gesneuveld is o.i.d. Er zit helemaal niks op ook geen sporen van insignes.

Maar dus de US en Service en luitenant bars zou wel kunnen?
En werden deze jasjes wel is zonder mouwemblemen gedragen?

Wat is ook de gemiddelde waarde van de Officers broek/jas en visor cap appart? Alles in perfecte staat en op naam?
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ik weet niet hoe het precies geregeld is ten aanzien van het dragen van shoulder patches(verplicht of vrijwillig). Misschien kan Johan je hier meer over vertellen.

Voor prijzen moet je ff op ebay kijken.
CAN DO
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om gewoon de patches er op te naaien en andere emblemen en pins er op te zetten. Wel naaien met origineel garen natuurlijk.
Wat anders is het als er patches op hebben gezeten, dan tenminste dezelfde er bij zoeken.
Wat anders is het als je emblemen en patches van een jas af gaat halen. Dat vind ik persoonlijk "verkrachting" van een historisch object.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het principe was dat je altijd het kenteken van de eenheid op de linkermouw draagt....

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet onmiddellijk een foto kan voorstellen van een GI in Service Coat zonder mouwkenteken....
Op gevechtsuitrusting wel, maar niet echt op Class A dress.....

Als de jas echt mint unissued is, zou ik er geen kenteken opnaaien....
Indien hij al wat gedragen is, zie ik daar geen graten in.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Oke hier is het lotje, wat is ongeveer de waarde als je dit los koopt?
Ik denk dat je dan wel de metalen emblemen erop kan zetten maar embleem zou denk ik wel zonde zijn?

**Note; De broek heeft kleurverschil maar ligt aan de foto, is geen vietnam broek**

Officer's jacket
Afbeelding

Afbeelding

Visor Cap
Afbeelding

Afbeelding

Officer's trousers
Afbeelding

---------------------------------------------

Nu we toch over officers jackets bezig zijn wat denken jullie van deze emblemen? Origineel erop gezet, twijfel vooral over het indianhead embleem hoe die gemonteerd is?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

johan willaert schreef:Het principe was dat je altijd het kenteken van de eenheid op de linkermouw draagt....

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet onmiddellijk een foto kan voorstellen van een GI in Service Coat zonder mouwkenteken....
Op gevechtsuitrusting wel, maar niet echt op Class A dress.....

Als de jas echt mint unissued is, zou ik er geen kenteken opnaaien....
Indien hij al wat gedragen is, zie ik daar geen graten in.....


Johan
Ik heb nog even in de officers guide gekeken, maar ik kon zo snel niets vinden over shoulderpatches regulations :cry:
CAN DO
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik zie geen enkel probleem om deze jas van emblemen te voorzien. Echter er zijn regelmatig dergelijke jassen met emblemen te koop.

Ik zie niets mis met de manier waarop de 2nd Infantry Division patch is opgenaaid, dit is gewoon regulation.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Iemand meer reacties over de geplaatste foto's?
Plaats reactie