Britse utility straps. Interesse??

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Daniel
Lid

Britse utility straps. Interesse??

Bericht door Daniel »

Wie van jullie Britse freaks heeft wellicht interesse in een set (2 stuks)oorlogs gedateerde utility-straps (helmet straps) voor jullie webbingset? Dat zijn die riemen waarmee je o.a. helm op de large of small pack vast kan zetten. Ik kan er aan een aantal komen, maar heb er uiteraard zelf niet zo veel nodig! Ze zijn vrij lang, net zo breed als een strap van een smallpack, aan een kant een gesp en aan de andere kant een stuk metaal om hem door die gesp te voeren ( Equipment of the WWII Tommy, blz. 32). Ik heb ze zelf nog niet gezien, maar ze komen allemaal uit een unissued bundel en ik heb de verzekering gekregen dat ze dus in hele nette staat zijn. De exacte prijs per setje hangt een beetje van de verzendkosten af, maar ik denk ik uitkom op ongeveer 7,50 euro voor een setje, maar hoe meer, hoe beter de prijs! Er zijn ´40 en ´42 gedateerde beschikbaar. Foto´s van de strap & de stempels moeten nog komen, maar asap uiteraard. Voor geinteresseerden, stuur maar een PB´tje!

Groeten, Daniel
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Ik wacht even de foto's af, maar ben misschien wel geintreseerd.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ik ben geinteresseerd zal je ook ff PB'en
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Daniel
Lid

Bericht door Daniel »

En hierbij de foto van de straps: mint & unissued

Afbeelding

Groeten, Daniel
Plaats reactie