Kolf
- Dodo
- Lid
Kolf
Een tijdje geleden, op de frankrijk-barcelona reis van school, kwam ik in het Oorlogsmuseum in Parijs terecht. Al met al een aardige, ietwat saai opgezette, tentoonstelling. Veel materiaal dat door de Amerikanen in bruikleen is gesteld voor landen zoals Algarije, en meerdere toenmalige Franse kolonies. Bij 1 van deze mannequins kwam ik dit geweer tegen. Een Springfield dacht ik, met een wel heel aparte kolf. Iemand een idee of dit ding een aparte functie had. En is het een kenmerk dat de afdankertjes naar de Franse kolonies gingen?

"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Dodo
- Lid
Dit is metaal..!!Guido schreef:dit is een MAS 1936 standaard frans wapen gebruikt in frankrijk '40.
welke kleur heeft de kolf daar? want moet gewoon van hout zijn zover ik weet.
100% zker
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Dodo
- Lid
Beetje raar om een geweer met een na-oorlogse kolf te gebruiken, wel heel onzorgvuldig..k98s schreef:Is dit niet er later op gezet? Die dingen wordne vaker aangepast na de oorlog. voor de rest geen standaard op speciaal iets volgens mij :S
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer: