US vlieger pak/tunic
- Mooyman
- Lid
US vlieger pak/tunic
Daar mij een Amerikaans vlieger/bommenwerper bemanning pak/tunic ter inruil aangeboden wordt en ik amper kennis van dergelijke zaken heb open in deze thread.
Het gaat hier om zo'n leder "bont" gevoerde jas en broek, ook zit hier bij de vlieger cap en een gezichtsmasker?.
Het interessante is dat deze set zo van een zolder in de provincie Groningen(Nederland) komt, dus er zit ook nog een stuk tasbare historie aan deze set.
Nu was mijn vraag wat een dergelijke set voor waarde vertegenwoordigt?.
Bij voorbaat dank.
Het gaat hier om zo'n leder "bont" gevoerde jas en broek, ook zit hier bij de vlieger cap en een gezichtsmasker?.
Het interessante is dat deze set zo van een zolder in de provincie Groningen(Nederland) komt, dus er zit ook nog een stuk tasbare historie aan deze set.
Nu was mijn vraag wat een dergelijke set voor waarde vertegenwoordigt?.
Bij voorbaat dank.
Collector of uniforms of the enemy
- SiNiStEr
- Lid
Dat ligt eraan wat er allemaal bijzit. Als het hier gaat om een Amerikaanse B3 shearling(schapenwol) jas met A3 broek dan is deze set enorm veel waard daar deze enorm gewild zijn. Als het een andere shearling combinatie is van bijv. AN-T-35/AN-6554 broek met AN-J-4 jas is deze misschien net ietjes minder waard maar het zal niet veel schelen.
Met gezichtsmasker wordt waarschijnlijk een oxygenmask(zuurstofmasker) bedoeld. Deze zijn ook veel waard afhankelijk van de staat en de vliegercap ook. Het meeste vliegeniers spul is gewoon erg gewild vooral ook in Amerika. Als aan dit spul nu ook nog eens een lokale historie zit is dit gigantisch veel waard. Dit is echter wel afhankelijk van de staat.
Als je foto's hebt kan ik wel een schatting maken van de waarde daar ik zelf erg graag zo'n uniform wou hebben staan en ik me er dus erg in verdiept heb. Maj. Cain en Johan hebben allebei ook zo'n piloot/gunner staan. Je zou hun dus ook nog om hun mening kunnen vragen.
Met gezichtsmasker wordt waarschijnlijk een oxygenmask(zuurstofmasker) bedoeld. Deze zijn ook veel waard afhankelijk van de staat en de vliegercap ook. Het meeste vliegeniers spul is gewoon erg gewild vooral ook in Amerika. Als aan dit spul nu ook nog eens een lokale historie zit is dit gigantisch veel waard. Dit is echter wel afhankelijk van de staat.
Als je foto's hebt kan ik wel een schatting maken van de waarde daar ik zelf erg graag zo'n uniform wou hebben staan en ik me er dus erg in verdiept heb. Maj. Cain en Johan hebben allebei ook zo'n piloot/gunner staan. Je zou hun dus ook nog om hun mening kunnen vragen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Mooyman
- Lid
SiNiStEr schreef:Dat ligt eraan wat er allemaal bijzit. Als het hier gaat om een Amerikaanse B3 shearling(schapenwol) jas met A3 broek dan is deze set enorm veel waard daar deze enorm gewild zijn. Als het een andere shearling combinatie is van bijv. AN-T-35/AN-6554 broek met AN-J-4 jas is deze misschien net ietjes minder waard maar het zal niet veel schelen.
Bedankt voor je reactie en info.
Om welk type het gaat weet ik helaas niet daar mijn kennis over dit soort zaken nihil is.
Wel is het zo'n leder pak/tunic met van dat "schapenwol" als voering.
Het gezichtsmasker is geen gasmasker maar echt zo'n masker voor het gezicht waar een uitsparing in zit voor neus en ogen.
Maj. Cain en Johan weten hier inderdaad mogelijk meer van af, ik hoop dan ook op een reactie van een van beide .
- SiNiStEr
- Lid
Je bedoelt met dat masker zoiets:
En ik vermoed dat zij je overigens ook geen prijsindicatie kunnen geven zonder foto's, ik kan wel een poging doen als we er even vanuit gaan dat dit spul allemaal in goede staat is. In dat geval moet je ongeveer aan de volgende bedragen denken:
- B3-jas > 650 EUR.
- A3-broek > 100 EUR.
- A-14 oxygenmask > 100 EUR.
- A-11 flying helmet met receivers > 120 EUR.
Dat is even een snelle prijsindicatie, ik denk dat ik er zo wel ongeveer in de buurt kom.
En ik vermoed dat zij je overigens ook geen prijsindicatie kunnen geven zonder foto's, ik kan wel een poging doen als we er even vanuit gaan dat dit spul allemaal in goede staat is. In dat geval moet je ongeveer aan de volgende bedragen denken:
- B3-jas > 650 EUR.
- A3-broek > 100 EUR.
- A-14 oxygenmask > 100 EUR.
- A-11 flying helmet met receivers > 120 EUR.
Dat is even een snelle prijsindicatie, ik denk dat ik er zo wel ongeveer in de buurt kom.
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 12 mei 2005, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mooyman
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Mijn post hierboven heb ik een indicatie gegeven. Deze prijzen kunnen echter heel erg varieren ik heb ze ook voor meer zien gaan. Maar ik weet echt niet wat voor gezichtsmasker je bedoeld. Die kan ik dan ook niet terug vinden in mijn boeken. Of bedoel je een masker dat alleen bedoeld is om te bedekken en dat voor de rest niet echt een doel heeft(niet voor zuurstof o.i.d.)
- Mooyman
- Lid
Wederom bedankt,SiNiStEr schreef:Mijn post hierboven heb ik een indicatie gegeven. Deze prijzen kunnen echter heel erg varieren ik heb ze ook voor meer zien gaan. Maar ik weet echt niet wat voor gezichtsmasker je bedoeld. Die kan ik dan ook niet terug vinden in mijn boeken. Of bedoel je een masker dat alleen bedoeld is om te bedekken en dat voor de rest niet echt een doel heeft(niet voor zuurstof o.i.d.)
Inderdaad, een "gewoon" soort masker, mogelijk om het gezicht te beschermen tegen de kou?.
- Maj.Cain
- Lid
Ik kijk en koop geregeld bij deze firma, hij is wel prijzig maar heeft mooie items liggen!!
Ik heb een waistgunner uit een B-17, B-24 bijna af, die van mij is zogenaamd abgeschossen door flak en heeft een noodlanding overleeft.
Het pak is dan ook niet in een superconditie maar dat vond ik persoonlijk niet erg!!
Goodluck Mooyman,
http://www.bellsaviation.com/
Ik heb een waistgunner uit een B-17, B-24 bijna af, die van mij is zogenaamd abgeschossen door flak en heeft een noodlanding overleeft.
Het pak is dan ook niet in een superconditie maar dat vond ik persoonlijk niet erg!!
Goodluck Mooyman,
http://www.bellsaviation.com/
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
- Mooyman
- Lid
Bedankt Rene,
Heb al even op die site gekeken en zie daar een aantal dingen die gelijken.
Zo'n soort broek als op deze link http://www.bellsaviation.com/catalog/pi ... P_9269.jpg
En een dergelijke jas als rechts op deze foto
Voor de broek wordt zo'n 250 dollar gevraagd, wat zou zo'n jas ongeveer doen?.
Heb al even op die site gekeken en zie daar een aantal dingen die gelijken.
Zo'n soort broek als op deze link http://www.bellsaviation.com/catalog/pi ... P_9269.jpg
En een dergelijke jas als rechts op deze foto
Voor de broek wordt zo'n 250 dollar gevraagd, wat zou zo'n jas ongeveer doen?.
- Mooyman
- Lid
SiNiStEr schreef:Dat is inderdaad een goede site, maar wel redelijk duur. Denk persoonlijk dat ze op deze site ongeveer 1100 dollar zouden vragen voor zo'n jas.
Bedankt voor al jullie info, als ik het geheel in moet ruilen dan kost mij die set, jas, broek, vlieger cap en gezichtsmasker op zo'n 1000/1100 euro te staan.
Daar ik het zelf niet verzamel zal ik het daarom ook weer van de hand moeten doen en dan lijkt het mij niet makkelijk dergelijk geld weer te beuren.
- Mooyman
- Lid
- Maj.Cain
- Lid
Men moet niet super veel verwachten van mijn Waistgunner, de B-3 sheepsskin jas heb ik 6 jaar geleden gekocht voor 250 gulden (die goede oude Nederlandse munt )
Helaas heeft deze wel schade en is behoolrijk uitgedroogd, nu heb ik 2 jaar terug een bijpassende broek gekocht voor 50 euro met verzendkosten, en deze is ook erg toegetakeld vooral de achterkant, wat wil je lol voor zo weinig geld.
Maar goed ik heb dit gekocht en nog een stel laarzen en een oude cap, deze cap wil iknog vervangen voor 1 met ingebouwde koptelefoon, deze vliegercaps kosten best wat maar wil die nog wel toevoegen aan de pop.
Waarom past deze pop in mijn collectie, omdat hij een gecrasht bemanningslid moet voorstellen van een B-17 of B-24 die tijdens de terug weg over Nederland is neergehaald en een noodlanding gemaakt heeft waarvan deze pop dus in de bossen rondom Oosterbeek geschuild heeft voor de moffen.
Ook heb ik nog een R.A.F. piloot die tijdens de droppingsvluchten uit zijn brandende toestel is gesprongen en nu gewond op een Airborne stretcher komt te liggen.
Tja je moet je fantasie een beetje gebruiken bij het opstellen van een diorama!
Maj.Cain out.
Helaas heeft deze wel schade en is behoolrijk uitgedroogd, nu heb ik 2 jaar terug een bijpassende broek gekocht voor 50 euro met verzendkosten, en deze is ook erg toegetakeld vooral de achterkant, wat wil je lol voor zo weinig geld.
Maar goed ik heb dit gekocht en nog een stel laarzen en een oude cap, deze cap wil iknog vervangen voor 1 met ingebouwde koptelefoon, deze vliegercaps kosten best wat maar wil die nog wel toevoegen aan de pop.
Waarom past deze pop in mijn collectie, omdat hij een gecrasht bemanningslid moet voorstellen van een B-17 of B-24 die tijdens de terug weg over Nederland is neergehaald en een noodlanding gemaakt heeft waarvan deze pop dus in de bossen rondom Oosterbeek geschuild heeft voor de moffen.
Ook heb ik nog een R.A.F. piloot die tijdens de droppingsvluchten uit zijn brandende toestel is gesprongen en nu gewond op een Airborne stretcher komt te liggen.
Tja je moet je fantasie een beetje gebruiken bij het opstellen van een diorama!
Maj.Cain out.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek