Komt uit dit topic....http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=541 ... ight=usaafjohan willaert schreef:Via PB kreeg ik de volgende vraag:
"Ik heb in een van je posts onder het topic 'Plaats je uniform' je geweldig mooie Amerikaanse bommenwerper uniform gezien. Ik zou zelf ook geweldig graag zo'n pop hebben staan, maar ik begrijp dat hier een aanzienlijk bedrag aan verbonden is. Zou je me misschien een lijstje willen sturen met alles wat je op dit geweldig mooie pop hebt zitten en wat daar ongeveer de richtprijzen van zijn? Daar zou ik heel blij mee zijn. En bestaat er ook een boek welke gaat over de uitrustingen en uniformen van ww2 luchtmacht piloten?"
Misschien is dit voor meerdere forumleden intesressant en daarom het antwoord hier....
Het gaat dus over deze set:
Dit zit allemaal op de pop, de richtprijzen staan tussen de haakjes met de pagina's in het boek Gear Up..... De prijzen zijn geschat volgens wat ik in advertenties of op beurzen zie...., aangezien ik alles op deze pop meer dan 10 jaar geleden kocht.....
Als iemand de juiste prijzen weet, hoor ik het graag....
-Flying Helmet A11 met ANBH1 Earphones (± 200Euro, Pagina 20)
-B8 Flying Goggles (± 20Euro, Pagina 32)
-A10R Oxygen Mask met ANB-MC1 Microphone (± 200Euro, Pagina 40)
-Officer's shirt met Capt Bars en AAF Propeller Insignia en Tie (± 35Euro, Pagina 27)
-ANS31A Flying Suit (± 100Euro, Pagina 67)
-B3 Flying Jacket (± 500Euro, Pagina 83)
-A6 Flying Boots (± 400Euro, Pagina 118)
-A9 Flying Gloves (± 150Euro, Pagina 110)
-A4 Parachute (± 50Euro, Pagina )
-RAF Observer's Type Harness (USAAF kreeg van de RAF 3500 van deze harnassen in leen en kopieerde ze in 1945 als de A4) (± 500Euro, Pagina 62&132)
-B4 Life Preserver (± 150Euro, Pagina 126)
-Parachute First Aid Kit (± 750Euro, Pagina 98 )
-A11 Wrist Watch (± 250Euro, Pagina 165)
Ik verschiet zelf even van het totaal: 3305Euro!!!!
Er zijn vele boeken over de AAF in WO2 beschikbaar, maar een goede basis is het volgende (de pagina's bij de items hierboven verwijzen naar dat boek...):
Titel: Gear Up
Auteur: Jon A Maguire
Uitgever: Schiffer Military Books
ISBN: 0-88740-744-7
Verkrijgbaar oa bij De Krijger in België
Johan