Us witte M1 helm?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Darryl
Lid

Us witte M1 helm?

Bericht door Darryl »

Deze helm vond ik op de zolder. Nu is mijn vraag; is deze wo2 en wat is dan de waarde?

Hij heeft een frontseam en kurkstructuur dus dan zou hij wo2 moeten zijn. Toch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

De shell zelf zou origineel wo2 kunnen zijn, maar de witte verf is nog maar de vraag?

Is het van je eigen zolder? Misschien kun je erachter komen hoe die daar is gekomen, e.d.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ziet er mij overgeschilderd uit, zie nergens oude krassen. De helm glimt bovendien behoorlijk. Verf lijkt mij te 'glad' om oud te zijn.
Maar denk dat je hiervoor de helm in je handen moet hebben.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ja, ik denk ook dat ie overgeschilderd is. De helm is denk ik wel WO2
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

nou lijkt mij wss wel een Originele helm aangeziende frontseam zoals al gezegd witte verf lijkt mij echt wel glimmend dus kan naoorlogs gebeurd zijn maar je weet maar nooit
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Guido
Lid

Bericht door Guido »

probeer eens met thinner of de verf er af gaat! als het loslaat, kan je zeker zijn dat het geen oude verf is! als het niet loslaat kan het nog wle eens orgineel zijn!
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Grote zolder heb je trouwens :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

front seam is altijd ww2 periode. Laat even weten wat er gebeurt met die thinner gebeurt, ben benieuwd
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Hoe die helm daar is gekomen moet ik even aan mijn opa vragen, die woonde vroeger in ons huis. Dat glimmende komt door de filts, ik zal een een foto maken zonder flits. Thinner?? is dat dat spul waarmee je Type-ex uit je kleren krijgt?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ik heb de hele helm met thinner ingesmeerd en er gebeurt niets:
Afbeelding

Hier een foto zonder flits:
Afbeelding
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Ik wil niet zeggen dat die nep is oid maar thinner werkt niet altijd. Dat trucje is bij mensen die helmen opnieuw verfen voor de verkoop allang bekent en omzeilt.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Volgens mijn opa was die helm van een Us soldaat. Die werd The Butcher genoemd. (zijn echte naam was Arthur) Hij kwam altijd bij mijn opa thuis om dieren te slachten. Vroeger stonden er achter ons huis een paar varkens en koeien. Bill vroeg of hij de koeien mocht melken, dat was goed, als ruil voor de melk kreeg mijn opa deze helm...

Maar dit is weer hetzelfde als met dat zweeds jasje. Weer met een verhaal...

Over de helm.
De witte verf heeft wel een geel-achtige kleur, dus dat zou er op kunnen wijzen dat de verf al oud is....Toch?
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Hoe dan ook: de helm lijkt mij US door de front seam die ik zie. Zou je ook foto's van de binnenkant kunnen plaatsen?
Daar is 'ie weer!
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

De foto's komen vanavond, de batterijen van m'n cam zijn alweer leeg. :?
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

k98s schreef:Ik wil niet zeggen dat die nep is oid maar thinner werkt niet altijd. Dat trucje is bij mensen die helmen opnieuw verfen voor de verkoop allang bekent en omzeilt.
Lijkt me sterk tenzij ze chemisch opgeleid zijn, aangezien de verf van tegenwoordig allemaal synthetische oplosmiddellen gebruikt is deze op te lossen met aceton. Of je zou een compleet nieuw product met een ander oplosmiddel moeten maken en dat ontwikkelen en dat kost BIG BUCKS!!! Oude verf daarintegen lost niet op in aceton...en oude verf is meestal uitgedroogd mocht er ergens een pot van 60jr oud gevonden worden...

Dus ik zu het nog een keer met aceton proberen (gewoon op een doekje en voorzichtig wrijven)

Sebas
Plaats reactie