Royal Canadian Dragoons
-
- Lid
Royal Canadian Dragoons
Hallo mensen,
Na mijn stengunner wil ik beginnen met een Canadees. In een zekere zin ben ik daar nu al mee bezig. Ik wil eentje maken van de Royal Canadian Dragoons. Hoezo? Omdat dit regiment in ons dorp zijn geweest en een kilometer verderop met de Duitsers gevochten hebben. Althans een vuurgevecht.
Nu heb ik contact met een verzamelaar die isignes verzameld. Deze man heeft sowieso 1 RCD straatnaam die ik waarschijnlijk kan kopen. Hij zal kijken of hij nog een 2de ergens vandaan kan halen.
Jasjes van dit regiment die hier hebben gevochten zijn gewoon onvindbaar. Dus ik zoek de patches (originele) om die op een kale Canadese BD te naaien. (origineel na-oorlogs gemonteerd dus).
Nu zijn er zeer weinig foto's te vinden van de Royal Canadian Dragoons tijdens de WO2, dus kan ik ook niet zien welke patches ze allemaal op een BD hadden.
Nu mijn vraag aan jullie, weten jullie ook welke patches ze allemaal op de mouw hadden?
straatnaam: Royal Canadian Dragoons
divisie/corps etc: 3rd canadian division? 1st corps? foto's? wie? wat? waar?
Wat voor patch hadden ze onder de straatnaam? Degene die dit weet, evt. een foto? ene tekeningetje in paint voor mij? in iedergeval hoe deze patch eruit ziet?
Bij voorbaat dank, allen!
Jurryt Visser
Na mijn stengunner wil ik beginnen met een Canadees. In een zekere zin ben ik daar nu al mee bezig. Ik wil eentje maken van de Royal Canadian Dragoons. Hoezo? Omdat dit regiment in ons dorp zijn geweest en een kilometer verderop met de Duitsers gevochten hebben. Althans een vuurgevecht.
Nu heb ik contact met een verzamelaar die isignes verzameld. Deze man heeft sowieso 1 RCD straatnaam die ik waarschijnlijk kan kopen. Hij zal kijken of hij nog een 2de ergens vandaan kan halen.
Jasjes van dit regiment die hier hebben gevochten zijn gewoon onvindbaar. Dus ik zoek de patches (originele) om die op een kale Canadese BD te naaien. (origineel na-oorlogs gemonteerd dus).
Nu zijn er zeer weinig foto's te vinden van de Royal Canadian Dragoons tijdens de WO2, dus kan ik ook niet zien welke patches ze allemaal op een BD hadden.
Nu mijn vraag aan jullie, weten jullie ook welke patches ze allemaal op de mouw hadden?
straatnaam: Royal Canadian Dragoons
divisie/corps etc: 3rd canadian division? 1st corps? foto's? wie? wat? waar?
Wat voor patch hadden ze onder de straatnaam? Degene die dit weet, evt. een foto? ene tekeningetje in paint voor mij? in iedergeval hoe deze patch eruit ziet?
Bij voorbaat dank, allen!
Jurryt Visser
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
De Royal Canadian Dragoons was een Armoured Car Regiment, dat onderdeel uitmaakte van het 1st Canadian Corps. Het was een reconnaissance dat bij het HQ zat van het 1st Corps.
Het embleem van het 1st Corps was een rode ruit. Dit embleem is moeilijk te vinden, zeker als het gaat om een setje. Wat je kan doen is een stukje rood filt gebruiken.
Ook heb je nog de titels Canada nodig. Omdat op de schouder titels van de Dragoons geen Canada staat. Je zult dan nog een los setjes Canada titels moeten hebben.
Het embleem van het 1st Corps was een rode ruit. Dit embleem is moeilijk te vinden, zeker als het gaat om een setje. Wat je kan doen is een stukje rood filt gebruiken.
Ook heb je nog de titels Canada nodig. Omdat op de schouder titels van de Dragoons geen Canada staat. Je zult dan nog een los setjes Canada titels moeten hebben.
-
- Lid
-
- Lid
Hallo Philip! Dat zal echt geweldig zijn! Ik heb een Canadees nu die opzoek is naar de RCD straatnamen. Het kan wel even duren, maar het zal hem lukken, zei hij.Philip,ABRG schreef:Ik heb John in Canada eens gevraagd of hij eens wil kijken hoe daar de marktprijzen zijn, als ze lager liggen dan hier dan kan hij misschien wel het een en andere opspeuren, beloof niks, maar je weet nooit
Nu alleen nog rode ruiten en CANADA patch waat jouw Canadees achteraan gaat, geweldig! Bedankt jongen!
Welke baret kleur hadden ze? Zwart? of gewoon groen/khaki
Nico, jij ook hartelijk dank voor je bijdrage! Dus zo zal hij er ongeveer uit te komen zien?

- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
de RCD patch is binnen. Hij is erg mooi en origineel! (Te zien dat hij al op een BD heeft gezeten, letters komen goed door en verhaal van verkoper etc.) Hij is nu druk aan het zoeken voor een 2de patch.
Philip:
Heb jij al wat gehoord van de Canadees?
Philip:
Heb jij al wat gehoord van de Canadees?
Laatst gewijzigd door Jurryt op 06 jun 2005, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mooyman
- Lid
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Succes mate!! en gefeliciteerd nog met de nieuwe aanwisten!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com