Royal Canadian Dragoons
- Mooyman
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
-
- Lid
- Dodo
- Lid
- Dodo
- Lid
Oke, wil ik wel doen hoor.Jurryt schreef:Neen, dat boek moet ik zeker nog een keer kopen. The British soldier heb ik wel. Als je even wil kijken en enige informatie kan vinden + evt. foto's, zou ik graag op prijs stellen als je dat wilt posten.
Maar op het moment zie ik niet waar die gele pijl naar wijst. Of bedoel je het rode embleem?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Dodo
- Lid
Oke, ik snap wat je bedoeld. Zal even naar de mogelijkheden voor die plek kijken.Jurryt schreef:Op de foto zie je boven het gele rondje een ruit embleem (waarshcijnlijk rood) en daaronder (waar het rondje om staat) zit ook iets. Dus dat pijltje wijst naar de plek waar het ong. hoort te staan.
//edit:
Oh ja, je hebt niet toevallig een foto met een hogere scherpte/betere kwaliteit?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
-
- Lid
Neen helaas. Dit is 1 van de weinige foto's van de RCD die ik heb. En de 2de foto's waar de BD op te zien is van de RCD. Zelfs de eerste foto voor mij waar je de patches van de RCD ziet.
Hier een foto van de RCD in Burgum in overall (wat trouwens mijn bedoeling is met de volgende Canadees)

Hier 2 RCD mannen waarvan 1 een officier is (majoor?) de meest rechtse soldaat is van de prinses Irene Brigade. Foto is genomen in Leeuwarden. Helaas zie je hier de patches niet....

Hier een foto van de RCD in Burgum in overall (wat trouwens mijn bedoeling is met de volgende Canadees)

Hier 2 RCD mannen waarvan 1 een officier is (majoor?) de meest rechtse soldaat is van de prinses Irene Brigade. Foto is genomen in Leeuwarden. Helaas zie je hier de patches niet....

- Dodo
- Lid
- Tex
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Daarom vermoed ik ook rode ruit aangezien RCD 1st corps wasTex schreef:ik denk dat als het een ruit is het of een gehele rode ruit is die staat voor 1st corps of een rode ruit met 2 blauwe kartels in het midden van links naar rechts lopen, die staat voor Royal Canadian Artillery, 1st corps

Dodo:
Ja klopt. Alleen wat staat er? Er kan van alles nog staan, zoals bijv. een tank (wat boven de rangstrepen stond) of Sergeant majoor ding etc. Kan van alles zijn...