Royal Canadian Dragoons

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

ik zal zeker foto's posten. Kijk, zo wil ik de RCD man ongeveer laten zien. Ook wil ik hem een Duitse K98 bajonet geven.

Afbeelding
Guido
Lid

Bericht door Guido »

vanwaar de Duitse K98 bajonet?
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Gewoon. Sommige soldaten hadden wel eens een Duitse "relic". Deze krijgt dus een K98 bajonet als relic.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:Gewoon. Sommige soldaten hadden wel eens een Duitse "relic". Deze krijgt dus een K98 bajonet als relic.
Inderdaad, een leuk detail om een dergelijke pop war booty mee te "geven" :) .
Collector of uniforms of the enemy
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Zow dat word een schoonheid aan het plaatje te zien. :P ;) Neeh hartstikke mooi. Ik krijg deze week mijn Luitenant-Kolonel jasje binnen van het Canadese 2de korps. :D:D:D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ik heb onlangs een foto gevonden van enkele RCD soldaten in ons dorp. Deze viel mij wel op. Een RCD in een BD, Weet iemand wat voor patch in het de cirkel staat? (Links is een getekende versie van mij, zodat je kan zien hoe het ong. eruit ziet in werkelijkheid etc)

Afbeelding
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Het is niet te zien zo. Sorry.
Anders had ik wel even een blik willen werpen in "The Canadian Soldier" voor je.
Of heb je 'm zelf al? :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Neen, dat boek moet ik zeker nog een keer kopen. The British soldier heb ik wel. Als je even wil kijken en enige informatie kan vinden + evt. foto's, zou ik graag op prijs stellen als je dat wilt posten.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Jurryt schreef:Neen, dat boek moet ik zeker nog een keer kopen. The British soldier heb ik wel. Als je even wil kijken en enige informatie kan vinden + evt. foto's, zou ik graag op prijs stellen als je dat wilt posten.
Oke, wil ik wel doen hoor.
Maar op het moment zie ik niet waar die gele pijl naar wijst. Of bedoel je het rode embleem?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Op de foto zie je boven het gele rondje een ruit embleem (waarshcijnlijk rood) en daaronder (waar het rondje om staat) zit ook iets. Dus dat pijltje wijst naar de plek waar het ong. hoort te staan.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Jurryt schreef:Op de foto zie je boven het gele rondje een ruit embleem (waarshcijnlijk rood) en daaronder (waar het rondje om staat) zit ook iets. Dus dat pijltje wijst naar de plek waar het ong. hoort te staan.
Oke, ik snap wat je bedoeld. Zal even naar de mogelijkheden voor die plek kijken.

//edit:
Oh ja, je hebt niet toevallig een foto met een hogere scherpte/betere kwaliteit?
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Neen helaas. Dit is 1 van de weinige foto's van de RCD die ik heb. En de 2de foto's waar de BD op te zien is van de RCD. Zelfs de eerste foto voor mij waar je de patches van de RCD ziet.

Hier een foto van de RCD in Burgum in overall (wat trouwens mijn bedoeling is met de volgende Canadees)
Afbeelding

Hier 2 RCD mannen waarvan 1 een officier is (majoor?) de meest rechtse soldaat is van de prinses Irene Brigade. Foto is genomen in Leeuwarden. Helaas zie je hier de patches niet....
Afbeelding
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Op die plek zitten alleen de rang insignes. (logisch kom ik nu op) Denk dat het een ranginsigne van een lance-corporal is.
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

ik denk dat als het een ruit is het of een gehele rode ruit is die staat voor 1st corps of een rode ruit met 2 blauwe kartels in het midden van links naar rechts lopen, die staat voor Royal Canadian Artillery, 1st corps
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Tex schreef:ik denk dat als het een ruit is het of een gehele rode ruit is die staat voor 1st corps of een rode ruit met 2 blauwe kartels in het midden van links naar rechts lopen, die staat voor Royal Canadian Artillery, 1st corps
Daarom vermoed ik ook rode ruit aangezien RCD 1st corps was ;)

Dodo:
Ja klopt. Alleen wat staat er? Er kan van alles nog staan, zoals bijv. een tank (wat boven de rangstrepen stond) of Sergeant majoor ding etc. Kan van alles zijn... :/
Plaats reactie