Royal Canadian Dragoons
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
De onderste, die met het regiment in het divisie embleem verwerkt, zijn gedragen tot ongeveer juli 1944. Was beetje afhankelijk van het regiment, wanneer deze overging losse straatnamen en divisie emblemen. Ik weet niet of er nog een straatnaam bij gedragen werd, maar denk het haast niet. Dit is dus niet iets speciaals voor officieren. Maar ik ga me hier nog wel verder in verdiepen.
-
- Lid
Ja, moet ik ook zeker doen. Weet jij enkele boeken die zich hier wat in verdiepen?Nico Roelofs schreef:De onderste, die met het regiment in het divisie embleem verwerkt, zijn gedragen tot ongeveer juli 1944. Was beetje afhankelijk van het regiment, wanneer deze overging losse straatnamen en divisie emblemen. Ik weet niet of er nog een straatnaam bij gedragen werd, maar denk het haast niet. Dit is dus niet iets speciaals voor officieren. Maar ik ga me hier nog wel verder in verdiepen.
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
In de Canadian soldier staat wel wat hierover vermeld. Maar ze gaan er niet diep op in. Maar als jij een soldaat wil neerzetten die in 1945 in jou omgeving heeft gevochten kun je beter alleen de rode ruit nemen. Zeker omdat ze toen al waarschijnlijk niet meer met die gecombineerde emblemen liepen. Plus dat alleen die rode ruit ook makkelijker te krijgen is.
-
- Lid
Mm... Kijk wat ik hier vind:
" Those units wearing embroidered regimental or corps titles whose name included "CANADA" or "CANADIAN" in the title were not required to wear CANADA badges in addition."
Bron: http://www.canadiansoldiers.com/
Net CANADA schouder straatnamen binnen, heb ik die niet nodig. Maar toch vind ik het vreemd, want er zijn ook wel straatnamen die er zo uit zien:

De middelste heeft zowel CANADIAN als CANADA erin staan. Hoe zit dit? Moet ik nu WEL Royal Canadian Dragoons + CANADA titles of moet ik nu NIET de Canada titles erbij doen....?
Zoals hier ook, kijk:

" Those units wearing embroidered regimental or corps titles whose name included "CANADA" or "CANADIAN" in the title were not required to wear CANADA badges in addition."
Bron: http://www.canadiansoldiers.com/
Net CANADA schouder straatnamen binnen, heb ik die niet nodig. Maar toch vind ik het vreemd, want er zijn ook wel straatnamen die er zo uit zien:

De middelste heeft zowel CANADIAN als CANADA erin staan. Hoe zit dit? Moet ik nu WEL Royal Canadian Dragoons + CANADA titles of moet ik nu NIET de Canada titles erbij doen....?
Zoals hier ook, kijk:

Laatst gewijzigd door Jurryt op 28 jun 2005, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dodo
- Lid
Het zit zo:
1. De straatnaam
2. De 'Canada-titel'
Heel eenvoudig.
Als er in de straatnaam 'Canadian' staat, moet je toch nog een 'Canada-titel' hebben.
1. De straatnaam
2. De 'Canada-titel'
Heel eenvoudig.
Als er in de straatnaam 'Canadian' staat, moet je toch nog een 'Canada-titel' hebben.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Dodo
- Lid
- Dodo
- Lid
Ik ben nu aan het praten met Nico op MSN. Er blijkt dus dat wanneer je Canadian in je titel hebt staan, dat je dan niet Canada eronder hoeft te hebben. Het plaatje op blz. 69 laat dat zien.

hier heb je even op een rijtje wat de regels zijn voor het plaatsen van emblemen. komt uit de Canadian Soldier. Raad je echt aan (zoals iedereen) om dit boek te kopen.

hier heb je even op een rijtje wat de regels zijn voor het plaatsen van emblemen. komt uit de Canadian Soldier. Raad je echt aan (zoals iedereen) om dit boek te kopen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
-
- Lid
Hey bedankt!
Ja klopt, ik moet zeker dit boek kopen. The british soldier heb ik al, alleen dit boek nog niet. Toch koop ik voor dat geld liever WO2 items
Ik zal vanavond eens kijken waar ik dat boek kan kopen. (Iemand ideeën?}
/EDIT:
Hoe komt het dat bij de Royal Canadian Engineers dan wel CANADA title bij staat?
Ja klopt, ik moet zeker dit boek kopen. The british soldier heb ik al, alleen dit boek nog niet. Toch koop ik voor dat geld liever WO2 items

/EDIT:
Hoe komt het dat bij de Royal Canadian Engineers dan wel CANADA title bij staat?
- Dodo
- Lid
Hoe kom je daar opeens op?Jurryt schreef:
/EDIT:
Heb je een plaatje..??
- Dodo
- Lid
Nico:
"Denk dat het regimentsafhankelijk is"
Dat geloof ikzelf nu ook.
Dus denk dat het het handigste is om gewoon plaatjes te zoeken van de RCD en dan naar de schouders te kijken. Als je een 'Canada-titel' eronder ziet staan, dan weetje dat het eronder kan.
Of een straatnaam kopen met 'Canada' eronder.
"Denk dat het regimentsafhankelijk is"
Dat geloof ikzelf nu ook.
Dus denk dat het het handigste is om gewoon plaatjes te zoeken van de RCD en dan naar de schouders te kijken. Als je een 'Canada-titel' eronder ziet staan, dan weetje dat het eronder kan.

Of een straatnaam kopen met 'Canada' eronder.