Kader met hulde Belgische veteraan mei 1940

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Tim
Lid
Contacteer:

Kader met hulde Belgische veteraan mei 1940

Bericht door Tim »

Gisteren op de rommelmarkt voor 5 euro dit kader gekocht.

Een hulde ter ere van Petrus Servranckx uit Kortenberg, soldaat bij het 2de Regiment Karabiniers (Belgisch leger) in 1940.
De afmetingen van de tekening zelf zijn 40X30 cm.

Nu vraag ik me nog enkele dingen af omdat ik dit nog niet eerder gezien heb: is dit een soort van officieel diploma of een eigen aanmaak ? Werd het uitgereikt ter herinnering aan gesneuvelde soldaten, was het voor iemand die 'gewoon' meevocht of moest die zich speciaal onderscheiden hebben, enz.

Afbeelding
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

Ziet er wel vrij zelfgemaakt uit. In ieder geval vind ik het er mooi uitzien, en ook nog ingoede staat (het papier) voor 65 jaar. :shock:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Dat betwijfel ik, omdat de "HULDE AAN Mr." een heel ander lettertype is, zijn naam is ingevuld als een diploma, daarom denk ik dat er zeker meer van dit type kaders moeten zijn.
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

Tim schreef:Dat betwijfel ik, omdat de "HULDE AAN Mr." een heel ander lettertype is, zijn naam is ingevuld als een diploma, daarom denk ik dat er zeker meer van dit type kaders moeten zijn.
Ja inderdaad, is het gedrukt op papier, of erop geschreven?
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zeer leuk object iig.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

FELIX schreef:Ja inderdaad, is het gedrukt op papier, of erop geschreven?
Volgens mij is de tekst gedrukt, en enkel de persoonlijke gegevens met de hand geschreven.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik heb ook iets dergelijks, van de weerstand. Het lijkt mij door één of andere instantie uitgegeven, of het 'officiëel' is betwijfel ik (maar ja, wat is officieel?).
Plaats reactie