Brits uniform

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 51 keer
Ontvangen: 93 keer

Bericht door asjemenou »

Surfend over deze website kwam ik deze topic tegen. Mensen lief wat een prijzen!!! Lang leve de Euro. In 1987 kocht ik tijdens een vakantie in Londen in een buitenwijk van deze metropool in een Army dump een M37 battle dress blouses en trousers voor ongeveer 70 Pond (zo'n 105 Euro). Gedateerd 1942 en 1944. Géén repro maar origineel met labels. De beste brave man had écht een schuur vol met M37 webbing. Voor nog geen 30 Pond kocht ik er de complete WOII gedateerde uitrusting bij. Natuurlijk was 100 Pond in 1987 ook veel geld maar het staat niet in verhouding met de hedendaagse prijzen.
Ik kan nog wel doorgaan (niet jaloers worden mensen!!!), tien jaar geleden kocht ik op de militariabeurs in toen nog Arnhem een originele parahelm uit 1943, met lederen banden, voor 450 gulden! Onlangs zag ik dat er een zelfde helm werd verkocht voor 800 Euro!!!
Wie kan mij nu eens vertellen of hoe dit komt? Is dit spul in zo'n 10 jaar tijd zoveel zeldzamer geworden? Of worden we met z'n allen bed*nd*rd?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

asjemenou schreef:Surfend over deze website kwam ik deze topic tegen. Mensen lief wat een prijzen!!! Lang leve de Euro. In 1987 kocht ik tijdens een vakantie in Londen in een buitenwijk van deze metropool in een Army dump een M37 battle dress blouses en trousers voor ongeveer 70 Pond (zo'n 105 Euro). Gedateerd 1942 en 1944. Géén repro maar origineel met labels. De beste brave man had écht een schuur vol met M37 webbing. Voor nog geen 30 Pond kocht ik er de complete WOII gedateerde uitrusting bij. Natuurlijk was 100 Pond in 1987 ook veel geld maar het staat niet in verhouding met de hedendaagse prijzen.
Ik kan nog wel doorgaan (niet jaloers worden mensen!!!), tien jaar geleden kocht ik op de militariabeurs in toen nog Arnhem een originele parahelm uit 1943, met lederen banden, voor 450 gulden! Onlangs zag ik dat er een zelfde helm werd verkocht voor 800 Euro!!!
Wie kan mij nu eens vertellen of hoe dit komt? Is dit spul in zo'n 10 jaar tijd zoveel zeldzamer geworden? Of worden we met z'n allen bed*nd*rd?

Ja het is echt verschrikkelijk met die prijzen soms. Heb wel eens spul gekocht waar ik met een paar later gewoon dubbel zoveel voor neer heb moeten leggen.

Denk dat die prijs stijging te maken heeft met dat er steeds meer verzamelaars bij komen. De verzamelaars die al heel lang verzamelen doen ook minder snel hun spullen weg. Dus het aanbod op de markt wordt ook steeds minder. Denk ook door films als Band of Brothers en Saving Private Ryan een hype ontstaan voor bepaalde spullen, dus veel mensen willen dan dat spul hebben.
asjemenou

Bericht door asjemenou »

Er zit wel een kern van waarheid in wat je daar schrijft maar toch... ik blijf de hedendaagse prijzen absurd vinden. Ik ben ook zo'n verzamelaar die al heel lang verzameld. Als zo'n 20 jaar. Ik verkoop het ook niet zo snel omdat ik nog steeds veel plezier aan m'n verzameling beleef. Mocht ik het in de toekomst ooit van de hand doen dan verkoop ik het uiteraard ook voor de dan geldende prijzen. Als ik het goedkoper zou verkopen dan verkoopt een ander het wel weer voor een hogere prijs. Dan kan ik er beter zelf aan verdienen. Maar ik blijf het zeggen: De prijzen zijn abnormaal hoog. Over een paar jaar is WOII militaria onbetaalbaar voor de meeste liefhebbers. Hebben de heren militaria handelaren dan hun zin?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Tank Destroyer schreef:Ik kan voor $560 een compleet Brits Airborne uniform kopen.
Dit zit erbij:
P37 Battledress with Para Trousers
Collarless Wool shirt
Denison Smock
Ammo Boots
Anklets
Para Beret w/badge
P-37 Skeleton Web Set: This set consists of belt, early type snap closure ammo pouches, braces (shoulder straps), water bottle and carrier
P-37 Small Pack, used
Bayonet Frog
Rain Cape
Knife, Fork & Spoon Set
Trouser Braces
Face Veil

:lol:

En voor $465 een compleet Brits infantry uniform.

:)

REPOEPUCTIE!!

REPOEPUCTIE idd. hahaha
asjemenou

Bericht door asjemenou »

Jeroen,

Klinkt leuk zo'n opsomming en dan nog wel in het Engels. De dingen die ik noem in m'n eerdere reactie zijn dus absoluut 200% WOII origineel en dus géén Repoepuctie of reproductie.
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

asjemenou schreef:Jeroen,

Klinkt leuk zo'n opsomming en dan nog wel in het Engels. De dingen die ik noem in m'n eerdere reactie zijn dus absoluut 200% WOII origineel en dus géén Repoepuctie of reproductie.
Oh sorry, ik dacht dat tankdestroyer het ergens had gezien. Maar voor die prijzen koop ik het gelijk van je.. En ik weet wel dat het tegenwoordig erg duur is, mn eerst K98 kocht ik voor 175 gulden, nu kost ie tussen de 200 en 250 euro..

mvg Jeroen
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

asjemenou schreef:Er zit wel een kern van waarheid in wat je daar schrijft maar toch... ik blijf de hedendaagse prijzen absurd vinden. Ik ben ook zo'n verzamelaar die al heel lang verzameld. Als zo'n 20 jaar. Ik verkoop het ook niet zo snel omdat ik nog steeds veel plezier aan m'n verzameling beleef. Mocht ik het in de toekomst ooit van de hand doen dan verkoop ik het uiteraard ook voor de dan geldende prijzen. Als ik het goedkoper zou verkopen dan verkoopt een ander het wel weer voor een hogere prijs. Dan kan ik er beter zelf aan verdienen. Maar ik blijf het zeggen: De prijzen zijn abnormaal hoog. Over een paar jaar is WOII militaria onbetaalbaar voor de meeste liefhebbers. Hebben de heren militaria handelaren dan hun zin?
Ja ben het met je eens dat de prijzen gewoon absurd hoog zijn. Zelf verzamel ik nu 10 jaar. Maar de eerste jaren van het verzamelen is altijd moeilijk en heb je weinig geld, dus toen kreeg ik ook weinig mee wat de prijzen op de markt waren. Maar ik heb de laatste jaren zeker duidelijke verschillen gemerkt. En ik wordt helemaal stil als ik van verzamelaars hoor wat hun vroeger betaalde voor spullen.

Maar we blijven toch wel betalen. Die liefde voor de hobby bij de meeste is toch wel zo groot dat ze toch wel het dure spul gaan kopen. Het zal voor de nieuwe verzamelaars wel erg zwaar gaan worden om een fatsoenlijke collectie op te bouwen.
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 21 mei 2005, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
seabee
Lid

Bericht door seabee »

asjemenou schreef:tien jaar geleden kocht ik op de militariabeurs in toen nog Arnhem een originele parahelm uit 1943, met lederen banden, voor 450 gulden! Onlangs zag ik dat er een zelfde helm werd verkocht voor 800 Euro!!!
Ik kocht op de eerste veiling van Jacques Retel, ik weet niet precies meer hoelang dat geleden 15 jaar of zo. Een Engelse parahelm voor 75 gulden, en verkocht 'm een week later weer voor 100 gulden. Dat was lekker snel verdient toen. Achteraf natuurlijk erg dom :cry:
CAN DO
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Tja, we kunnen erg lang over de ergenis van de mensen over de prijzen praten, maar het is nu eenmaal zo. Ik zie ook dat (in 5 jaar tijd!!!) De prijzen erg gestegen zijn. Het is jammer.... maar wij zijn juist de gekken die dat er voor over hebben :)
Plaats reactie