Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
asjemenou schreef: Het is natuurlijk wel een goede manier om rijk te worden. Wat vinden jullie daarvan?
Of je bent handelaar, of je bent verzamelaar. En als je nou toevallig die broek nu weg wilt, heb je verschrikkelijke winst gemaakt. En das leuk
Met andere woorden, t maakt me geen reet uit.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Ik denk dat je voorbij gaat aan het feit dat Airborne tegenwoordig meer een 'rage' is geworden Asjemenou. Er waren denk ik nog wel genoeg broeken voor het aantal mensen dat zo'n broek wilde hebben maar tegenwoordig zijn er zoveel oude en nieuwe verzamelaars die Airborne verzamelen of willen gaan verzamelen dat er daardoor schaarste is gekomen, en schaarste betekend bijna altijd hoge prijzen. Hoe jammer ik het ook vind, het is niet anders.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
asjemenou schreef:Ik vraag mij dus echt af of dat we niet genept worden.
Begin jaren 90 werden een groot aantal perfecte replica's gemaakt door Brooks Bush en op de markt gegooid.... door Brooks als replica en later door anderen als origineel....
Ik ken het werk van Bush (Brooks dus) en deze broek is niet zijn werk.... Ik zal trouwens binnen enkele weken deze broek wel eens van dichtbij zien....
Dit is echt wel het zeldzaamste in US AB dat er te vinden is!!! Moeilijker dan een M42 Reinforced broek!!!
Ik geef de koper groot gelijk om ervoor te gaan!!!! Tegenwoordig is het of geld uitleggen of verder gaan zonder.....
Ben toch wel benieuwd hoe het gaat met deze verzamelwereld over 30 jaar bijvoorbeeld?
Zijn de prijzen dan duurder, of juist goedkoper? Gaan mensen zich dan intresseren in oorlogen als Irak en de conflicten die nu bezig zijn?
Als ik het geld had had ik het wel geweten, wat zou ik graag 15 jaar eerder zijn geboren
Leuk om jullie reactie's te vernemen. Ik was erg benieuwd of hoe jullie er over denken. We hebben hier met échte verzamelaars te doen merk ik al. Net wat Johan schrijft; Je gaat er voor of niet. Het blijft toch een persoonlijke kwestie of dat je het voor iets over hebt of niet. Ook al was het misschien 15 jaar geleden allemaal wat goedkoper ook toen had ik wel eens slapeloze nachten omdat ik in tweestrijd stond of dat ik iets zou kopen of niet. Wellicht herkennen jullie dit.
Ik denk wel dat het vandaag de dag moeilijker is om een mooie WOII verzameling te beginnen dan zo'n 20 jaar geleden.
Ik denk ook niet dat de prijzen zullen zakken van WOII militaria. Over dertig jaar zal het waarschijnlijk ook voor de meeste verzamelaars niet meer te betalen zijn. Dan zal de modale militariaverzamelaar z'n toevlucht nemen tot een ander militair conflict zoals de Falkland oorlog of iets dergelijks. Is overigens ook niets mis mee. Naast WOII heb ik ook een leuke collectie van de DDR Grenztruppen maar dat gebied hoort hier niet thuis...
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Stravers schreef:Ben toch wel benieuwd hoe het gaat met deze verzamelwereld over 30 jaar bijvoorbeeld?
Zijn de prijzen dan duurder, of juist goedkoper? Gaan mensen zich dan intresseren in oorlogen als Irak en de conflicten die nu bezig zijn?
Als ik het geld had had ik het wel geweten, wat zou ik graag 15 jaar eerder zijn geboren
Datzelfde heb ik ook al vaak ged8. En dat van dat je eerder geboren had willen worden niet eens zo maar meer het gedeelte van hoe de prijzen over bijv. die 15 jaar zouden zijn. Zullen ze dan nog blijven stijgen of gaan ze dan juist omlaag of blijven hetzelfde?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus