Je nieuwste aankoop - Deel 3

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

johan willaert schreef:
Simon schreef:
Numb schreef:Met een laatste financiële stuiptrekking :
Jas M 1943 17e Airborne (QM.NL)
:cheer:

Nu wachten tot na mijn vakantiejob... :)
footooo, footoooo :)
klinkt mooi 8)
Zoeken jullie ooit zelf wel eens iets??? :roll:

Johan
Is dat de jas van Numb?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Dodo schreef: Is dat de jas van Numb?
Ja :W
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:
:W
Daarom...
Toch niet zo maf als je wilt weten hoe de nieuwe aanwinst eruit ziet, in welke staat hij is en om te zien of alle knoopjes er nog op zitten.
Iedereen kan plaatjes zoeken van zo'n jasje, maar om dan direct diegene te vinden die net door iemand gekocht is..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Foto's heb ik natuurlijk pas als ik hem binnenkrijg, wat ergens volgende week moet zijn... Hiermee kan mijn andere M43 binnenkort de deur uit. :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Skylighter
Lid

Dodo schreef: Iedereen kan plaatjes zoeken van zo'n jasje, maar om dan direct diegene te vinden die net door iemand gekocht is..
Die Johan laat zijn kan hem alleen maar zijn, kijk maar op quartermaster.nl
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dodo schreef:
Skylighter schreef:
:W
Daarom...
Toch niet zo maf als je wilt weten hoe de nieuwe aanwinst eruit ziet, in welke staat hij is en om te zien of alle knoopjes er nog op zitten.
Iedereen kan plaatjes zoeken van zo'n jasje, maar om dan direct diegene te vinden die net door iemand gekocht is..
Hij zegt dat hij'm net gekocht had bij QM.nl....
Dan is'm toch wel heel makkelijk te vinden...... 8)

Johan
29th Let's Go!!!!!
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Het is weer eens wat anders dan 101/82 AB... 8)
Skylighter
Lid

Numb schreef:Het is weer eens wat anders dan 101/82 AB... 8)
Laat je collectie eens zien, want heb de afgelopen tijd al paar mooie dingen voorbij zien komen.
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

De zolder zou af moeten zijn aan het einde van deze maand, dan toon ik wat foto's van mijn toch wel sterk groeiende collectie. :)
RLS
Lid

Bericht door RLS »

Terug van La Gleize. Een paar nieuwe aankopen, een coca cola flesje (1945), een US gas mask waterproofing set, een M1 Liner, waarin een naam staat, en op de voorkant is een V gekrast, een first aid blikje , en een gasmasker met tas, maar dat is niet US, maar kreeg ik zo goedkoop mee dat ik het maar meegenomen heb ( wel WO2 gedateerd, maar Engels, het staat op Westland.nl te koop voor 35 euro onder de naam : light weight gas mask).

En ik heb van familie nog documenten in bezit gekregen van WO2 Nederland. Distributie bonnen, documenten voor afspraken bonnen etc.
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

RLS schreef:Terug van La Gleize. Een paar nieuwe aankopen, een coca cola flesje (1945), een US gas mask waterproofing set, een M1 Liner, waarin een naam staat, en op de voorkant is een V gekrast, een first aid blikje , en een gasmasker met tas, maar dat is niet US, maar kreeg ik zo goedkoop mee dat ik het maar meegenomen heb ( wel WO2 gedateerd, maar Engels, het staat op Westland.nl te koop voor 35 euro onder de naam : light weight gas mask).

En ik heb van familie nog documenten in bezit gekregen van WO2 Nederland. Distributie bonnen, documenten voor afspraken bonnen etc.

Mooie spulletjes :)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
RLS
Lid

Bericht door RLS »

Dean- schreef:
RLS schreef:Terug van La Gleize. Een paar nieuwe aankopen, een coca cola flesje (1945), een US gas mask waterproofing set, een M1 Liner, waarin een naam staat, en op de voorkant is een V gekrast, een first aid blikje , en een gasmasker met tas, maar dat is niet US, maar kreeg ik zo goedkoop mee dat ik het maar meegenomen heb ( wel WO2 gedateerd, maar Engels, het staat op Westland.nl te koop voor 35 euro onder de naam : light weight gas mask).

Mooie spulletjes :)
Merci :)
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

johan willaert schreef:
Hij zegt dat hij'm net gekocht had bij QM.nl....
Dan is'm toch wel heel makkelijk te vinden...... 8)

Johan
Oh, ja dan zal dat t m zijn jah :P
Had compleet over QM.nl gelezen.. :oops:
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Gister naar La Gleize geweest. De bedoeling was om Duitse materiaal te kopen maar daar is niks van gekomen. Ik ben met de volgende zaken thuis gekomen.

Canadese veldfles, zeer mooie gestempeld.
2 setjes Canadese kruisriemen in mint staat.
Paar Engelse bajonet frogs.
Engelse Camo sjaal.
Canadees verbandpakje.
2 paar handen voor me poppen.

Hag nog wel wat dingen maar schieten me niet zo snel te binnen. :P
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nice nico!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten