Je nieuwste aankoop - Deel 3

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Mooi hoor Jurryt!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Zeer mooi! Jurryt!! :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jurryt schreef:Zo, dit is pas mooi!!! Je kan precies zien welke oorlogs zijn en welke na-oorlogs!!!! Prachtig!!! Ik krijg er binnenkort nog 1 binnen, binnenkort ook CANADA titles EN binnenkort 1st corps patches!!!!!!!!
Mooie emblemen Jurryt! Maar welke is na oorlogse dan en welke oorlogse? Deze dubbel gestikte emblemen zijn vanaf begin 1945 geproduceerd en ook na de oorlog. De oonderste kunnen oorlogs zijn maar de bovenste ook. Maar ze kunnen ook allemaal na oorlogs zijn.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Nico Roelofs schreef:
Nick schreef: Leuk kistje.
Is het ook nog gestempeld?

mvg Nick
Jah op de zijkanten staat nog wat. Ben zo snel alleen even vergeten wat er precies stond. Maar op de deksel staat nog het getal 44.

Jij nog wat kunnen vinden op de beurs?
Ja ik het het boek German Soldiers of WWII gekocht.
Mooi boek met tekst en uitleg enz.
Maar verder niets helaas :(
Infanterie: Königin aller Waffen!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Bovenste is na-oorlogs, kan je (voelen) aan de patch zelf en aan de witte stof erachter. De letters komen ook niet door.

Die andere 2 zijn wel degelijk oorlogs, eentje is via via gekomen (veteraan etc.) De andere is van een originele BD gehaald. Als ik mij niet vergis werd in de periode 1945-1946 de donkere model rode stof gebruikt. Daarna werd het de felle rode stof gebruikt. Hierin kan ik mij natuurlijk vergissen! (Gehoord van een Verzamelaar uit Canada die speciaal Canadese patches verzamelt)

Verder ga ik hier ook zeker van uit dat ze origineel zijn.
Mocht je nog steeds twijfelen, dan kom je maar langs.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jurryt schreef:Bovenste is na-oorlogs, kan je (voelen) aan de patch zelf en aan de witte stof erachter. De letters komen ook niet door.
Witte stof wil niks zeggen aan de achterzijde. Heb zelf ook veel emblemen met een wit stofje aan de achterzijde. Die zijn allemaal oorlogs. Is net afhankelijk welke fabriek deze produceerd.
Die andere 2 zijn wel degelijk oorlogs, eentje is via via gekomen (veteraan etc.) De andere is van een originele BD gehaald. Als ik mij niet vergis werd in de periode 1945-1946 de donkere model rode stof gebruikt. Daarna werd het de felle rode stof gebruikt. Hierin kan ik mij natuurlijk vergissen! (Gehoord van een Verzamelaar uit Canada die speciaal Canadese patches verzamelt)
Ja als je weet waar ze vandaan komen dan is het makkelijker te zeggen of ze oorlogs zijn. Maar of je zulke verhalen moet geloven is de vraag.
Ik twijfel ook echt niet over de orginaliteit van die emblemen. Die zullen best orgineel zijn. Maar waar het mij omging was dat jij zei dat je precies kan zien welke oorlogs zijn en welke niet. Maar het probleem met dubbelgestikte emblemen is dat ze vanaf begin 1945 geproduceerd zijn, maar ook na de oorlog zijn deze ook geproduceerd. Je kan van dergelijke emblemen nooit echt zekerheid geven of deze daadwerkelijk oorlogs zijn.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nieuwste aanwinst: 20-25 Hispano hulzen... :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Nico Roelofs schreef:
Jurryt schreef:Bovenste is na-oorlogs, kan je (voelen) aan de patch zelf en aan de witte stof erachter. De letters komen ook niet door.
Witte stof wil niks zeggen aan de achterzijde. Heb zelf ook veel emblemen met een wit stofje aan de achterzijde. Die zijn allemaal oorlogs. Is net afhankelijk welke fabriek deze produceerd.
Ja als je weet waar ze vandaan komen dan is het makkelijker te zeggen of ze oorlogs zijn. Maar of je zulke verhalen moet geloven is de vraag.
Ik twijfel ook echt niet over de orginaliteit van die emblemen. Die zullen best orgineel zijn. Maar waar het mij omging was dat jij zei dat je precies kan zien welke oorlogs zijn en welke niet. Maar het probleem met dubbelgestikte emblemen is dat ze vanaf begin 1945 geproduceerd zijn, maar ook na de oorlog zijn deze ook geproduceerd. Je kan van dergelijke emblemen nooit echt zekerheid geven of deze daadwerkelijk oorlogs zijn.
Zeg dat dan gewoon in plaats van om mij uit te proberen te lullen. De bovenste is geen "stof" wat erachter zit, dit zijn geborduurde draden, wat betekend dat het na-oorlogs is.
Ook het stof over het algemeen (als je hem in handen hebt) kan je al zeggen dat er iets niet klopt.
Of ik de verhalen moet geloven ja of neen, dat ligt aan mij, maar zo kan je ook met echt ALLES achterdochtig doen. Er zijn duidelijke sporen dat ze beiden op een BD hebben gezeten. Het KAN geen P49 zijn, want toen gebruikte de RCD al de bovenste 'model'.

Nico, ik ben blij met deze patches, die onderste 2 zijn zeker origineel. Ik kon net zo goed zeggen dat die bovenste na-oorlogs was en die onderste 2 origineel waren, maar dat kwam op precies hetzelfde neer.

Als je er verder over wil discusseren maak je maar een eigen topic aan.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

en trouwens, over dat dubbele laag.

Afbeelding

Die middelste werd al in 1944 gedragen, de onderste werd eind 1944 en 1945 gedragen. de bovenste is een veel ouder model.

dit is 1 zonder 'dubbel laag'

Afbeelding

Maar British made.
RLS
Lid

Bericht door RLS »

Een hele map met documentatie gedateerd tussen 42 en 44 .
Nederlandse documenten over bijvoorbeeld informatie over distributie bonnen, speciale kerstacties voor distributie bonnen. Informatie brieven voor mensen die in het bustuur van distributiecentra zaten etc. In totaal een bladzijde of 40.
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Documenten en foto's van een soldaat in een Tank Destroyer eenheid.
Er is een boekje bij waarin hij noteerde waar en hoe z'n maten sneuvelden of gewond geraakten.

En verder een chocoladekleurige vest voor een officier voor een mooie prijs.
:)
Denk dat dit hier binnen een week of 4 zal arriveren.

Ja, ik denk da'k terug gestart ben ..... :lol:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Altijd mooi die persoonlijke items.
Doet me denken aan een kennis die een soldatenbijbel had gekocht. En in de rug van die bijbel zat een brief vestopt van een soldaat aan zijn moeder. Spijitg genoeg heeft de soldaat nooit de kans gehad ze op te sturen ...

Zelfde voor een luciferdoosje met een papiertje in verstopt met een 3tal adressen van strijdmakkers in :)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

WW2 BRITISH ARMY WOOLEN GLOVES - SCARCE - GENUINE

Bericht door Maj.Cain »

Zoals de kop het al aangeeft, net op Ebay gekocht.
Deze komen ook in het boek The British Soldier Vol.1 pag.97, 98.
Zeer tevreden mee want het is weer een nieuwe aanwinst voor me paratrooper.

Afbeelding
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

Ah mooi setje, ik heb ze zelf ook.. Je mag ze alleen eerst wel even wassen ;)
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Jeeper704 schreef:Documenten en foto's van een soldaat in een Tank Destroyer eenheid.
Er is een boekje bij waarin hij noteerde waar en hoe z'n maten sneuvelden of gewond geraakten.

En verder een chocoladekleurige vest voor een officier voor een mooie prijs.
:)
Denk dat dit hier binnen een week of 4 zal arriveren.

Ja, ik denk da'k terug gestart ben ..... :lol:
Waar zat hij precies bij ? En waar heeft hij gevochten ?
Gesloten