Je nieuwste aankoop - Deel 3
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Mooie emblemen Jurryt! Maar welke is na oorlogse dan en welke oorlogse? Deze dubbel gestikte emblemen zijn vanaf begin 1945 geproduceerd en ook na de oorlog. De oonderste kunnen oorlogs zijn maar de bovenste ook. Maar ze kunnen ook allemaal na oorlogs zijn.Jurryt schreef:Zo, dit is pas mooi!!! Je kan precies zien welke oorlogs zijn en welke na-oorlogs!!!! Prachtig!!! Ik krijg er binnenkort nog 1 binnen, binnenkort ook CANADA titles EN binnenkort 1st corps patches!!!!!!!!
- Nick
- Lid
Ja ik het het boek German Soldiers of WWII gekocht.Nico Roelofs schreef:Jah op de zijkanten staat nog wat. Ben zo snel alleen even vergeten wat er precies stond. Maar op de deksel staat nog het getal 44.Nick schreef: Leuk kistje.
Is het ook nog gestempeld?
mvg Nick
Jij nog wat kunnen vinden op de beurs?
Mooi boek met tekst en uitleg enz.
Maar verder niets helaas

Infanterie: Königin aller Waffen!
-
- Lid
Bovenste is na-oorlogs, kan je (voelen) aan de patch zelf en aan de witte stof erachter. De letters komen ook niet door.
Die andere 2 zijn wel degelijk oorlogs, eentje is via via gekomen (veteraan etc.) De andere is van een originele BD gehaald. Als ik mij niet vergis werd in de periode 1945-1946 de donkere model rode stof gebruikt. Daarna werd het de felle rode stof gebruikt. Hierin kan ik mij natuurlijk vergissen! (Gehoord van een Verzamelaar uit Canada die speciaal Canadese patches verzamelt)
Verder ga ik hier ook zeker van uit dat ze origineel zijn.
Mocht je nog steeds twijfelen, dan kom je maar langs.
Die andere 2 zijn wel degelijk oorlogs, eentje is via via gekomen (veteraan etc.) De andere is van een originele BD gehaald. Als ik mij niet vergis werd in de periode 1945-1946 de donkere model rode stof gebruikt. Daarna werd het de felle rode stof gebruikt. Hierin kan ik mij natuurlijk vergissen! (Gehoord van een Verzamelaar uit Canada die speciaal Canadese patches verzamelt)
Verder ga ik hier ook zeker van uit dat ze origineel zijn.
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Witte stof wil niks zeggen aan de achterzijde. Heb zelf ook veel emblemen met een wit stofje aan de achterzijde. Die zijn allemaal oorlogs. Is net afhankelijk welke fabriek deze produceerd.Jurryt schreef:Bovenste is na-oorlogs, kan je (voelen) aan de patch zelf en aan de witte stof erachter. De letters komen ook niet door.
Ja als je weet waar ze vandaan komen dan is het makkelijker te zeggen of ze oorlogs zijn. Maar of je zulke verhalen moet geloven is de vraag.Die andere 2 zijn wel degelijk oorlogs, eentje is via via gekomen (veteraan etc.) De andere is van een originele BD gehaald. Als ik mij niet vergis werd in de periode 1945-1946 de donkere model rode stof gebruikt. Daarna werd het de felle rode stof gebruikt. Hierin kan ik mij natuurlijk vergissen! (Gehoord van een Verzamelaar uit Canada die speciaal Canadese patches verzamelt)
Ik twijfel ook echt niet over de orginaliteit van die emblemen. Die zullen best orgineel zijn. Maar waar het mij omging was dat jij zei dat je precies kan zien welke oorlogs zijn en welke niet. Maar het probleem met dubbelgestikte emblemen is dat ze vanaf begin 1945 geproduceerd zijn, maar ook na de oorlog zijn deze ook geproduceerd. Je kan van dergelijke emblemen nooit echt zekerheid geven of deze daadwerkelijk oorlogs zijn.Verder ga ik hier ook zeker van uit dat ze origineel zijn.
-
- Lid
Zeg dat dan gewoon in plaats van om mij uit te proberen te lullen. De bovenste is geen "stof" wat erachter zit, dit zijn geborduurde draden, wat betekend dat het na-oorlogs is.Nico Roelofs schreef:Witte stof wil niks zeggen aan de achterzijde. Heb zelf ook veel emblemen met een wit stofje aan de achterzijde. Die zijn allemaal oorlogs. Is net afhankelijk welke fabriek deze produceerd.Jurryt schreef:Bovenste is na-oorlogs, kan je (voelen) aan de patch zelf en aan de witte stof erachter. De letters komen ook niet door.
Ja als je weet waar ze vandaan komen dan is het makkelijker te zeggen of ze oorlogs zijn. Maar of je zulke verhalen moet geloven is de vraag.Die andere 2 zijn wel degelijk oorlogs, eentje is via via gekomen (veteraan etc.) De andere is van een originele BD gehaald. Als ik mij niet vergis werd in de periode 1945-1946 de donkere model rode stof gebruikt. Daarna werd het de felle rode stof gebruikt. Hierin kan ik mij natuurlijk vergissen! (Gehoord van een Verzamelaar uit Canada die speciaal Canadese patches verzamelt)
Ik twijfel ook echt niet over de orginaliteit van die emblemen. Die zullen best orgineel zijn. Maar waar het mij omging was dat jij zei dat je precies kan zien welke oorlogs zijn en welke niet. Maar het probleem met dubbelgestikte emblemen is dat ze vanaf begin 1945 geproduceerd zijn, maar ook na de oorlog zijn deze ook geproduceerd. Je kan van dergelijke emblemen nooit echt zekerheid geven of deze daadwerkelijk oorlogs zijn.Verder ga ik hier ook zeker van uit dat ze origineel zijn.
Ook het stof over het algemeen (als je hem in handen hebt) kan je al zeggen dat er iets niet klopt.
Of ik de verhalen moet geloven ja of neen, dat ligt aan mij, maar zo kan je ook met echt ALLES achterdochtig doen. Er zijn duidelijke sporen dat ze beiden op een BD hebben gezeten. Het KAN geen P49 zijn, want toen gebruikte de RCD al de bovenste 'model'.
Nico, ik ben blij met deze patches, die onderste 2 zijn zeker origineel. Ik kon net zo goed zeggen dat die bovenste na-oorlogs was en die onderste 2 origineel waren, maar dat kwam op precies hetzelfde neer.
Als je er verder over wil discusseren maak je maar een eigen topic aan.
- RLS
- Lid
- Jeeper704
- Lid
Documenten en foto's van een soldaat in een Tank Destroyer eenheid.
Er is een boekje bij waarin hij noteerde waar en hoe z'n maten sneuvelden of gewond geraakten.
En verder een chocoladekleurige vest voor een officier voor een mooie prijs.
Denk dat dit hier binnen een week of 4 zal arriveren.
Ja, ik denk da'k terug gestart ben .....
Er is een boekje bij waarin hij noteerde waar en hoe z'n maten sneuvelden of gewond geraakten.

Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
-
- Lid
- Contacteer:
Altijd mooi die persoonlijke items.
Doet me denken aan een kennis die een soldatenbijbel had gekocht. En in de rug van die bijbel zat een brief vestopt van een soldaat aan zijn moeder. Spijitg genoeg heeft de soldaat nooit de kans gehad ze op te sturen ...
Zelfde voor een luciferdoosje met een papiertje in verstopt met een 3tal adressen van strijdmakkers in
Doet me denken aan een kennis die een soldatenbijbel had gekocht. En in de rug van die bijbel zat een brief vestopt van een soldaat aan zijn moeder. Spijitg genoeg heeft de soldaat nooit de kans gehad ze op te sturen ...
Zelfde voor een luciferdoosje met een papiertje in verstopt met een 3tal adressen van strijdmakkers in

"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
WW2 BRITISH ARMY WOOLEN GLOVES - SCARCE - GENUINE
Zoals de kop het al aangeeft, net op Ebay gekocht.
Deze komen ook in het boek The British Soldier Vol.1 pag.97, 98.
Zeer tevreden mee want het is weer een nieuwe aanwinst voor me paratrooper.

Deze komen ook in het boek The British Soldier Vol.1 pag.97, 98.
Zeer tevreden mee want het is weer een nieuwe aanwinst voor me paratrooper.

Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
- Devilmorfose
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Waar zat hij precies bij ? En waar heeft hij gevochten ?Jeeper704 schreef:Documenten en foto's van een soldaat in een Tank Destroyer eenheid.
![]()