Onderzoek naar de Slag om Arnhem of alleen verzamelen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Philip,ABRG
Lid

Onderzoek naar de Slag om Arnhem of alleen verzamelen

Bericht door Philip,ABRG »

Laat het eens weten, ikzelf doe al 27 jaar lang onderzoek naar de Slag, verzamelen mbt tot de Slag om Arnhem komt bij mij op de 2de plaats
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

In mijn geval eigenlijk allebei, en tevens britse airborne re-enactment. Ik ben in totaal een jaar of 9 a 10 actief bezig, waarvan bijna 2 jaar re-enactment.
Philip,ABRG
Lid

doe je specifiek onderzoek naar een bepaal onderdeel, zoals kontakt met veteranen?
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ze hebben voor mij alle 2 evenveel waarde denk ik. Ik ben begonnen met het verzamelen maar mijn interesse is uitgegaan naar de Arnhem en omgeving, de Betuwe en Nijmegen. Dus iedere keer als er weer een voorwerp in de collectie komt wat te maken heeft met dit gebied ga je meer over zoeken.

Maar de Betuwe heeft meer mijn interesse als de slag om Arnhem. Dit omdat ik zelf in de Betuwe woon. En omdat er over de slag om Arnhem al ongelofelijk veel is geschreven, veel meer als de Betuwe. Terwijl de gevechten in de Betuwe veel langer hebben geduurd. Slag om Arnhem was 1,5 week en de gevechten in de Betuwe 8 maanden. Ik vind het daarom interessanter om me met een onderwerp bezig te houden wara veel minder over bekend is.
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Tsja Nico, dan kunnen we elkaar de hand geven, maar dat wisten we al.
voor de onbekenden, ik woon in het toen bevrijdde deel van de Betuwe en Nico in het Duits bezette deel. Met de Heuvel in het midden.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Wilco Vermeer schreef:Tsja Nico, dan kunnen we elkaar de hand geven, maar dat wisten we al.
voor de onbekenden, ik woon in het toen bevrijdde deel van de Betuwe en Nico in het Duits bezette deel. Met de Heuvel in het midden.
Ja ze hebben hier flink gevochten tussen Huissen en Bemmel. Beide zeiden hebben het erg zwaar gehad zeker in die koude en natte winter van 44/45. Maar ook op vele andere plekken in de Betuwe hadden de soldaten het erg zwaar.

Ik ben bezig geweest om alle geallieerde en Duitse eenheden die hier in de Betuwe hebben gezeten in kaart te brengen. Maar door een pc crash ben ik alles kwijt geraakt dus nu moet weer ene keer opnieuw gaan beginnen.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nico Roelofs schreef:
Wilco Vermeer schreef:Tsja Nico, dan kunnen we elkaar de hand geven, maar dat wisten we al.
Ja ze hebben hier flink gevochten tussen Huissen en Bemmel. Beide zeiden hebben het erg zwaar gehad zeker in die koude en natte winter van 44/45. Maar ook op vele andere plekken in de Betuwe hadden de soldaten het erg zwaar.

Ik ben bezig geweest om alle geallieerde en Duitse eenheden die hier in de Betuwe hebben gezeten in kaart te brengen. Maar door een pc crash ben ik alles kwijt geraakt dus nu moet weer ene keer opnieuw gaan beginnen.
Aaaw dat is zonde :( Wel leuk om zoiets helemaal uit te zoeken. Ik moet binnenkort ook maar eens wat onderzoek verrichten naar Operation Veritable :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Re: Onderzoek naar de Slag om Arnhem of alleen verzamelen

Bericht door Maj.Cain »

Philip,ABRG schreef:Laat het eens weten, ikzelf doe al 27 jaar lang onderzoek naar de Slag, verzamelen mbt tot de Slag om Arnhem komt bij mij op de 2de plaats
Tja bij mij tellen alle 2 heel zwaar mee!!
Je weet zelf Phillip wat de slag voor mij betekent en hoe ik daar mee bezig ben.
Het verzamelen is voor mij ook belangrijk omdat ik het mooi vindt om iets tastbaars te hebben naar de British Airbornes toe en Duits.
Vandaar dat ik me intresse heb gefocused op 1st Airborne at Arnhem/Oosterbeek!!
Ben onder tussen 10 jaar bezig met verzamelen van British Airborne items.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Hell-Fire
Lid

Bericht door Hell-Fire »

Ik vind de slag heel interessant en probeer er ook zoveel mogelijk over te lezen, maar het verzamelen gebeurt niet echt specifiek om Arnhem.
Ik verzamel algemeen Airborne, maar toch blijft me intresse voor de Slag erg groot.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ik vind het ook erg interessant om erover te lezen en er veel over te weten te komen, ga binnekort waarschijnlijk naar een ooggetuigen van de slag, hij woonde enkele meters van waar gevochten werd, dus erg interessant!!
jmc baan
Lid

Bericht door jmc baan »

Ben sinds een jaar serieus begonnen aan een airborne soldaat.Heb al sinds ik als kind een brug te ver gelezen te hebben een honger gehad naar alles wat met de slag te maken had.Heb geprobeerd destijds aan spul te komen maar door geld gebrek of geen vervoer of het was er gewoon niet is het nooit van de grond gekomen.Een van mijn hobbys was modelbouw,en dat is nu mijn vak.En het is dat ik zon Dragon figuur1op6 zag dat me weer terug gebracht heeft bij de slag om arnhem.Ik lees al een tijdje de berichten in dit forum met veel intresse en plezier en geniet van jullie verzamelingen.Ben op het moment in onderhandeling over een smock die in arnhem gevonden zou zijn.Heb al wat hulp gehad van jeroen en hoop nog wat op te steken van jullie :wink:
Philip,ABRG
Lid

Als er vragen zijn stel je ze maar, weet niet of je al lid bent van de Ver Vrienden van het airborne Museum, maar in de nieuwsbrief verschijnen soms leuke specifieke artikelen, geldt trouwens voor ieder ander die intresse heeft in de Slag.

Over de smock, wees voorzichtig want als je tegenwoordig iedereen moet geloven komt alles bij Arnhem vandaan en hebben erop op deze manier wel 50.000 man gevochten in plaats van 12.000
Plaats reactie