Nieuw: Canadese mini-medalbar

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Roel R.
Lid
Contacteer:

Nieuw: Canadese mini-medalbar

Bericht door Roel R. »

Nieuw in me collectie is deze Canadese mini medalbar. Gekocht in Nieuw-Zeeland en nu waarschijnlijk ergens in een vliegtuig.

Ik hoop dat de bar niet samengesteld is, en dat ik de eigenaar kan achterhalen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roel R. op 15 jun 2005, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Zozo, ziet er goed uit !!
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Philip,ABRG
Lid

Bericht door Philip,ABRG »

aardig rijtje, dus zal wel niet als ze zoals je zegt zijn samengesteld, moeilijk worden want niet iedereen had zo'n rij, is zo te zien ook in europa (nederland?) geweest
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mooie medalbar! Zeer indrukwekkend, ik salueerde toen ik de foto zag :lol: Het is inderdaad te hopen dat het niet samengesteld is en dat je de oorspronkelijke bezitter kunt achterhalen! Post je je ontdekkingen over de oorspronkelijke eigenaar? Ik ben erg benieuwd naar het verhaal achter de bar!
Daar is 'ie weer!
marc
Lid
Contacteer:

Bericht door marc »

:shock: :shock: :shock: :shock:
Als die eerste een Empire Galantry Medal (of British Empire Medal zoals ze later heette) is, model King George V dan laat je het wel weten hé :wink: Dat extra staafje duidt op een tweede verlening.
De oorpsronkelijke eigenaar was een Canadees? Volgens de 3de medaille van rechts toch...
Interessante reeks! Misschien dat het met die BEM niet zo moeilijk gaat zijn om de eigenaar te vinden - zo oneindig veel tweede verleningen zijn er niet geweest...

klasse!
marc
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Idd een BEM en een Dieppe Bar.. Het kan idd een Canadees zijn.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

De medailles zijn ;

1 - British Empire Medal met bar voor een tweede uitreiking
2 - British War Medal met Mentioned in Despatches multiple-leaved emblem
3 - Victory Medal
4 - The 1939-1945 Star
5 - The Africa Star
6 - The Italy Star
7 - The France and Germany Star
8 - The Defence Medal
9 - Canadian Volunteer Service Medal met 60 days service outside Canada bar, Dieppe Bar 10 - The War Medal 1939-1945
11 - Canadian Forces Decoration van King George VI met twee clasps
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik denk dat ik eens moet onderzoeken of er lijsten zijn met Canadezen die de Dieppe bar hebben gekregen. Dat zijn er maar 1700 ofzo. En dan kijken of er iemand bij staat met een BEM.

Het vreemde is echter dat volgens een Canadese veteranen site geen Canadees een bar heeft gekregen bij zijn BEM. Toch moet het een Canadees zijn volgens de twee Canadese medailles...
marc
Lid
Contacteer:

Bericht door marc »

Is wel zo dat de BEM in twee uitvoeringen bestond: lintophanger (of hoe heet dat) versierd met laurierbladeren >> "For Galantry" of met eikenbladeren >> "For Meritious Service".
De opeenvolgende modellen en aanvullingen aan de statuten zijn wel vrij ingewikkeld, zoals bvb het feit dat de "Empire Gallantry Medal" in september 1940 vervangen werd door het George Cross en de ontvangers die konden inruilen. In maart 41 wordt de medaille "For Meritious Service" officieel herdoopt tot "British Empire Medal". In 1937 werd het lint al aangepast.

Ik hoop dat je de juiste persoon kunt vinden!!

marc
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Plaats reactie