Meld topic namaak

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Meld topic namaak

Bericht door Roel R. »

meld in dit topic namaak. het lijkt me verstandig als we geen namen noemen van verkopers. mocht iemand daar iets over weten dan zal dat via prive berichten geregeld moeten worden.

ik start met een r.a.d spelt die via qoop.nl alszijnde origineel woII aangeboden werd.

Afbeelding

toen ik na aankoop de spelt verder onderzocht bleek dat de speltjes met het rzm teken en ges. gesch namaak zijn.

pas op, op qoop worden nog meer speltjes aangeboden met precies de zelfde achterkant, allemaal namaak:

ss speld:

Afbeelding

ss totenkopf speld:

Afbeelding

adolf hitler speld:

Afbeelding

voor sommige verzamelaars zijn deze speltjes misschien zeer duidelijk nep, maar toen ik het kocht verzamelde ik pas een paar weken. en deze speltjes worden nog steeds door veel mensen gekocht.
Richard van Kempen
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:17
Locatie: Noord Brabant

Bericht door Richard van Kempen »

Ges. Gesch + RZM wil niet altijd zeggen dat het een reproductie is.
Waar de verader zit in deze lidmaatschaps badges is de verbinding voor de spelt en de positie van de Ges.Gesch RZM en de afwerking(hijis te glimmend en ziet er verchroomd uit)

Ik heb een originele DJ badge waar Ges.Gesch RZM opstaat

Richard
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

dankje richard, ik zal morgen mijn berichtje aanpassen, dat van ges.gesch en rzm werd me verteld op het thirdreichforum. normaal was het me ook opgevallen dat de speld te glinsterend was, maar de foto die ik toen kreeg was redelijk donker en daarop leek het object ouder. deze foto's zijn allemaal van de zelfde man van qoop geplukt.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Vraagje.

Staat er in de verkoopsbeschrijving dat de items origineel zijn ?

Adrian...
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

nee, ze worden omschreven alszijnde "WoII", de foto's die bij de speld zaten die ik kocht waren veel donkerder en daardoor leek de speld "oud" ook waren zwarte puntjes te zien in het email op die foto!
Plaats reactie