Russisch pop maken

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
4RUS
Lid

Bericht door 4RUS »

2kroenenberger,telogreika van 41 of 42 voor 100 euro......ja zeker na-orlogs met valse stempel :wink:
kroenenberger
Lid

Bericht door kroenenberger »

nee, ze zijn 100 % origineel :P die ene die in rusland woont heeft ze gekocht als 'afgedankt' van russische militaire voorraadplaatsen!! het is maar wat je afdankertjes noemt he :wink:
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Nouja mail me even het email adres. Dan vraag ik foto's. Wie weet wat het is.
kroenenberger
Lid

zij hebben er volgens mij toen direct gebruik van gemaakt en er een hele hoop van gekocht 8)
kroenenberger
Lid

pb send :wink:
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Thnx ik heb hem gemaild met de vraag naar fotos en de prijs. Ik hou jullie op de hoogte.
4RUS
Lid

Bericht door 4RUS »

wachten :roll:
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 51 keer
Ontvangen: 93 keer

Telegreika

Bericht door asjemenou »

Een Telegreika gedateerd 1941 of 1942?! Dat zou betekenen dat je een Model 1941 zou hebben. Dat klinkt te mooi om waar te zijn en ik denk dat dat het ook is. Telegreika Model 1941 en Model 1943 worden nagemaakt, compleet met oorlogs gedateerde stempel. Er zijn zelfs Model 1943 Telegreika's uit de 50'er, 60'er en 70'er jaren die omgebouwd worden naar het Model 1941 (met kraag) ook compleet met stempel. En dat alles "Made in Russia". Ze worden heel veel op Ebay te koop aangeboden; http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... :B:EF:US:1
Oorlogs gedateerde Telegreika's zijn moeilijk te vinden. Deze partijen zijn opgebruikt omdat dergelijke jassen lang na de oorlog zijn doorgebruikt.
Ik heb ooit eens een WOII Telegreika kunnen kopen die door een Duitse soldaat was doorgebruikt. Er zaten Duitse knopen e.d. aan. De prijs, 600 Euro! Ik heb de Telegreika uiteindelijk niet gekocht omdat ik de jas dan van alle Duitse aanpassingen moest ontdoen wilde ik 'm weer 100% Russisch maken. Dit vond ik toch een beetje zonde en bovendien had de jas een capuchon. Dit vond ik erg vreemd aan de jas. Zover ik weet hebben deze WOII Telegreika's dat niet. Plaats eens een foto van de Telegreika, Kroenenberger?
4RUS
Lid

Bericht door 4RUS »

2asjemenou,ebay kerel is stoer...en Alles voor 150 euro. :lol:

2kroenenberger,fake zeker. :wink:
asjemenou

Aanbieding

Bericht door asjemenou »

Het is inderdaad een leuke aanbieding voor een reenactor. Toch zou ik liever voor een originele WOII Telegreika gaan. Hopelijk komt m'n kans nog wel. Ik wacht rustig af.
kroenenberger
Lid

ik zal zo snel mogelijk een foto maken :wink:
pionier
Lid

Re: Telegreika

Bericht door pionier »

asjemenou schreef:Een Telegreika gedateerd 1941 of 1942?! Dat zou betekenen dat je een Model 1941 zou hebben. Dat klinkt te mooi om waar te zijn en ik denk dat dat het ook is. Telegreika Model 1941 en Model 1943 worden nagemaakt, compleet met oorlogs gedateerde stempel. Er zijn zelfs Model 1943 Telegreika's uit de 50'er, 60'er en 70'er jaren die omgebouwd worden naar het Model 1941 (met kraag) ook compleet met stempel. En dat alles "Made in Russia". Ze worden heel veel op Ebay te koop aangeboden; http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... :B:EF:US:1
Oorlogs gedateerde Telegreika's zijn moeilijk te vinden. Deze partijen zijn opgebruikt omdat dergelijke jassen lang na de oorlog zijn doorgebruikt.
Ik heb ooit eens een WOII Telegreika kunnen kopen die door een Duitse soldaat was doorgebruikt. Er zaten Duitse knopen e.d. aan. De prijs, 600 Euro! Ik heb de Telegreika uiteindelijk niet gekocht omdat ik de jas dan van alle Duitse aanpassingen moest ontdoen wilde ik 'm weer 100% Russisch maken. Dit vond ik toch een beetje zonde en bovendien had de jas een capuchon. Dit vond ik erg vreemd aan de jas. Zover ik weet hebben deze WOII Telegreika's dat niet. Plaats eens een foto van de Telegreika, Kroenenberger?
Ja zoeen doorgebruikte heb ik ook eens gekocht voor 180 euro. Doorgebruikt door de KM. De kraag was vervangen door een gedeeltelijke leren.
asjemenou

Buitgemaakte uitrustingsstukken

Bericht door asjemenou »

Dit soort dingen komen inderdaad nog wel een voor. Het is dan zonde om zo'n jas weer in z'n originele staat terug te brengen.
Andersom zie je het ook. Blijkbaar waren de Duitse koppelriemen nogal geliefd bij de Russische soldaten. Bij zo'n buitgemaakte koppel verwijderden ze dan meestal de Duitse adelaar. Wat men ook nog wel eens deed was een petembleem (rode Sovjet ster) op het koppelslot bevestigen.
Een tijdje terug was er steeds iemand op Ebay die van dit soort aangepaste Duitse koppelsloten te koop aanbood. Volgens mij deed ie dit zelf. Men neme een slecht en versleten koppelslot waar de swastika van is verwijdert. Je boort er een gaatje in en je bevestigd er een Sovjet sterretje op. En vervolgens zet je'm op Ebay met de opmerking dat ie in WOII is doorgebruikt door een Russische soldaat. Wat ik mij er van herinner is dat ie de koppelsloten voor een leuk prijsje heeft verkocht. Uiteraard kan zoiets wel origineel zijn maar als dezelfde persoon er meerdere blijkt te hebben. Bij mij gaat er dan toch wel een belletje rinkelen.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ze staan er wel eens op ja. Heb overigens nog geen reactie van de verkoper.
kroenenberger
Lid

nog geen reactie van de verkoper van de telogreika bedoel je? wazig, ik kreeg telkens dezelfde dag nog een bericht terug als ik wat vroeg

ps: de foto's komen misschien pas over een week, moet nog een camera kopen, de andere werkt niet meer fatsoenlijk :|, ik kan er ook wel een lenen, maar dan koop ik er liever gewoon zelf een
Plaats reactie