south staffordshires badge

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

south staffordshires badge

Bericht door jmc baan »

Heeft iemand een orginele die hij kan posten.Ben al verscheidene tegen gekomen,maar weet niet of ze orgineel zijn.Please help,mvg Johan :?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik heb geen orginele of neppe in me bezit. Maar denk dat de namaak van de South Staffordshire nog wel mee valt. Ze hebben dan wel bij de para's gezeten maar er zaten ook nog 4 andere South Staffordshire regimenten bij de 59th Division. Het vinden van zo'n badge zal dan ook niet zo moeilijk zijn.

Waarschijnlijk heb je ze met oogjes aan de achterzijde of met een lipje. Beide mogelijkheden zijn mogelijk. Wel opletten dat hij een Kings crown heeft en geen Queens crown.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Goed op de ssoldering en afwerking letten. De meeste WW2 zijn zeer gedetalieerd! En de oogjes of lip is vast gesoldeerd met tin en niet machinaal zoals de repro`s!

mvg Jeroen
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Probeer wat betere fotos te krijgen van de eigenaar,ze zijn ook niet duur een euro of 10,is dat de prijs voor deze badge?Mvg johan
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

10 euro voor een S.Staffs lijkt mij wel aan de goedkope kant???
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja dat lijkt me ook, heb zelf een hele mooie van de RUR en die is veel minder gewilt dan de S Staffs, en daar moest ik al 30 voor neerleggen.
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Dacht ik dus ook,jeroen zou je weer wat fotos kunnen plaatse?En eve een mailtje sturen want je emailadres is weer pleite .Mvg Johan
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ik heb je een pb gestuurd!!!
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Bij deze de badges. (Johan)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Dank je,jeroen.Hoop dat iemand wat weet.
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

De bovenste lijkt orgineel,heb ook een foto van de achterkant.Maar er zijn een aantal variaties,die met de ribbeltjes op de knoop lijkt een repro van een ww1 versie.Zonder ribbels ww2?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

South Staffordshire badges

Bericht door asjemenou »

Misschien een leuke vergelijking tussen een originele en een repro, tenminste ik denk wel dat het een repro is.
Het South Staffordshire regiment bestond bij mijn weten van 1885 tot 1958. Uiteraard zijn ze beroemd geworden door hun toevoeging aan het Britse luchtlandingsleger gedurende Market Garden in 1944.

De originele (links) is veel gedetailleerder dan de repro (rechts). Let maar eens op de banderol. In de orginele zit zelfs nog een structuur. Ook zijn de letters in de banderol veel strakker gepreegd. Ik meen dat iemand het hier al heeft vermeld maar bij de originele kan je zien dat de pen aan de achterzijde van de insigne onregelmatig (handmatig?!) is gesoldeerd. Bij de repro is dit machinaal gedaan. Ik lees zelfs nog iets over verschillen tussen WWI en WWII uitgaven maar zover strekt mijn kennis niet.
Wat de waarde van een originele vandaag de dag is weet ik niet maar ik denk dat ik er rond 1989 zo'n 4,50 Euro (10 Gulden) voor heb betaald.

Afbeelding

Afbeelding
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Bedankt voor de hulp jongens.Alsjemenou,precies wat ik zocht.Als iemand weet of er verschillen tussen ww1 en ww2 badges zijn ,plaats dat hier of pb/miail me.Mvg johan
Plaats reactie