Mijn geallierde jasjes...

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
SiNiStEr
Lid

Mijn geallierde jasjes...

Bericht door SiNiStEr »

Ik heb even wat foto's gemaakt van mijn 4 geallierde jasjes. Een Canadese, twee Engelse en een Amerikaanse.

V.l.n.r. een Canadese BD van een Luitenant/Colonel, een Engelse/Griekse BD, een mij nog onbekende Engelse jas en een Amerikaanse goed gedragen B3-jas.
Afbeelding

Hieronder zie je 2 close-up's van de Canadese BD.
Afbeelding

Afbeelding

Hier nog enkele close-up's van het voor mij nog onbekende donkerblauwe, Engelse jasje tot nu toe. Onderop het etiket staat dus met pen Broadbent geschreven. Daaronder is nog duidelijk te lezen; H. Handall-Steward, 37,2 25/6/37. Vermoedelijk gaat het hier dus om een vrouwelijk jasje gezien de dubbele achternaam(meisjesnaam + aangetrouwde naam), maar ik heb geen idee van welke dienst of onderdeel, dus als je het weet help me out.
Afbeelding

Afbeelding

En vanmiddag zal ik nog een foto plaatsen van het etiket van de B3 jas. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Nice. Nu nog de poppen met alle uitrusting toch?
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Schön! :) Is de B3 gedateerd?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Erg leuke jasjes Sander!! Nu de rest van de uniformen nog! Vooral de stempel in het Canadese jasje vindt ik erg mooi! :)
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

@K98s: Jah pcies, ik ben met ze allemaal een beetje bezig, en heb ook nog een Volkssturm soldaat staan en een Wehrmachtsoldaat welke ik ook nog mee bezig ben. Alles door elkaar dus, maar das niet erg want je komt telkens voor een uniform wel weer wat tegen. Maarjah het geld probleem wordt er wel groter door he :P ;)

@101st Michiel: Neeh dit soort jassen waren nooit gedat. Maar deze is honderd procent orgineel en daarnaast staat op het etiket zoals het hoort 'Property Air Force U.S. Army'. Want tot 1947 was de Amerikaanse luchtmacht nog onderdeel van het leger(USAAF; United States Army Air Force) en daarna werd het een zelfstandig onderdeel van het Amerikaanse leger(USAF; United States Air Force)

Hier is een foto van het B3 etiket. Zoals je kunt zien is het etiket ook goed afgedragen en ook beschadigd. Je kunt het nog wel lezen en ik weet ook wat er stond. Voor degenen die dat niet weten heeft er gestaan:
Type B3
drawing no. 33h559
order no. 42-18653 P
Rough wear clothing co.
Middletown, PA.
property
Air Force U.S. Army
Regular
38
Afbeelding
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Nico Roelofs schreef:Erg leuke jasjes Sander!! Nu de rest van de uniformen nog! Vooral de stempel in het Canadese jasje vindt ik erg mooi! :)
Thnx, en idd nu de rest. Maargoed ben er mee bezig het begin is er. :) ;) En van die stempel, dat had ik niet anders verwacht. :P :lol: ;)
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erg mooi Sinister! M'n complimenten :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Mooi hoor Sander!!
Ik denk dat onze B3 de zelfde staat hebben ongeveer!!

Groet,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Not my cup of tea :wink: , maar het ziet er goed uit SiNiStEr 8) .
Collector of uniforms of the enemy
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Mooie jasjes hoor!!
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:....dit soort jassen waren nooit gedateerd...
Eigenlijk wel, deze jas heeft een OrderNumber uit 1942....

Johan
29th Let's Go!!!!!
marc
Lid
Contacteer:

blauw

Bericht door marc »

Dat blauwe jasje is van de Royal Electrical and Mechanical Engineers aan de knoop te zien.
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

SiNiStEr schreef: @101st Michiel: Neeh dit soort jassen waren nooit gedat. Maar deze is honderd procent orgineel en daarnaast staat op het etiket zoals het hoort 'Property Air Force U.S. Army'. Want tot 1947 was de Amerikaanse luchtmacht nog onderdeel van het leger(USAAF; United States Army Air Force) en daarna werd het een zelfstandig onderdeel van het Amerikaanse leger(USAF; United States Air Force)

Hier is een foto van het B3 etiket. Zoals je kunt zien is het etiket ook goed afgedragen en ook beschadigd. Je kunt het nog wel lezen en ik weet ook wat er stond. Voor degenen die dat niet weten heeft er gestaan:
Type B3
drawing no. 33h559
order no. 42-18653 P
Rough wear clothing co.
Middletown, PA.
property
Air Force U.S. Army
Regular
38
Afbeelding
OK, al met al een erg mooie jas!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
@Relichunter: Thnx m8, mijn collectie groeit ook wel beetje bij beetje, maar denk dat die van jou een stukje harder is gegroeid laatste tijd. Niet dat, dat uitmaakt maar toch. :P ;)

@Cain: Ook bedankt en idd de jassen lijken wat betreft de staat wel op mekaar. Het zijn gewoon ontzettend ruige jassen. :D :cheer:

@Johan W.: Ow jah das waar jah, maargoed niet een helemaal complete datum maar je hebt wel weer eens gelijk jah, hij is wel op jaartal gedat. :)

@Marc: Owkay hartstikke bedankt! Weer wat geleerd. :D Maareh dat 41 & 42 Artillery Place betekend dat nog wat. En zou het wat betreft de naam kunnen wat ik zei(dat het dus een vrouwelijk lid is geweest)? En hoe zit het met de rang. Ik weet ff niet meer wat dat ook alweer was. Luitenant toch?
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

SiNiStEr schreef:Maareh dat 41 & 42 Artillery Place betekend dat nog wat. En zou het wat betreft de naam kunnen wat ik zei(dat het dus een vrouwelijk lid is geweest)? En hoe zit het met de rang. Ik weet ff niet meer wat dat ook alweer was. Luitenant toch?
Lijkt mij van het adres van de fabriek. De rang is 2e luitenant. Als hij 2 pips op iedere schouder had, dan was hij luitenant.
Plaats reactie