Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wel apart, op de achterkant staat: Englische Fliegerkarte Kleve... misschien een gejatte kaart? Hij is trouwens gemaakt in 1944 en uitgegeven in Januari 1945, een maand voor het offensief.
Enjoy Ben er wel blij mee, want ik vindt het niet meevallen om spul van deze slag te vinden.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Het is trouwens een geallieerde noodkaart. De kaart zelf is een copy van een Duitse kaart. Maar ze hebben er hun eigen legenda erbij gezet. Heb zelf ook 2 van dat soort kaarten. Maar kun je een foto van de achterkant plaatsen? Ben daar wel nieuwsgierig naar.
Ik denk dat de tekst op de achterzijde weinig betekenis heeft. Je kaart is niet ingetekend dus niet interessant voor een Duitser die de kaart vindt in wo2. Plus dat de kaart zelf een kopie is van Duitse kaart. De Duitsers hebben die kaart zelf dus ook maar dan met hun eigen legenda.
Denk dat de kaart in het bezit is geweest van een Duitser die na wo2 veel van die kaarten heeft gehad of ander paierwerk. Hij zal deze tekst erop hebben gezet zodat hij snel de kaart terug kan vinden als hij die nodig heeft.
Nee sorry, ik ga ze niet voor iemand inscannen, want het zijn zeldzame kaarten, en ik ga niet eerst een hoop geld neerleggen voor zo'n kaart en die kaart dan zomaar inscannen. Ik heb er inmiddels 3 van dit type dus van Kleve/Reichswald), waaronder 2x First Emergency edition, 2x van Essen en omgeving (Xanten, Goch enz), een specifiek van Goch, een specifieke van Krefeld en Uerdingen, Uedem enz, en nog enkele kaarten. Heb er 9 in totaal.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Bedankt! De kaart heb ik al bijna een jaar btw. Ja, die kaart zit ingelijst en hangt aan de muur, maar er komt vrijwel geen licht op. Maak me daar ook niet echt zorgen om eerlijk gezegd.
Heb een identieke gekocht voor m'n verjaardag (9 juni), maar ik vier het 17 juni, dus dan zie je de derde wel verschijnen op het forum. Identiek als deze, alleen ander serienummer v/d kaart.