Mijn nieuwste object van het Reichswald/Kleve offensief...

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Mijn nieuwste object van het Reichswald/Kleve offensief...

Bericht door Edgar »

Wel apart, op de achterkant staat: Englische Fliegerkarte Kleve... misschien een gejatte kaart? Hij is trouwens gemaakt in 1944 en uitgegeven in Januari 1945, een maand voor het offensief.

Afbeelding

Enjoy :) Ben er wel blij mee, want ik vindt het niet meevallen om spul van deze slag te vinden.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mooie aanwinst!
Eindelijk een kaart om je zoeklocaties met alcool stift te markeren... 8)
Mooie kaart!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooie kaart Relic!

Het is trouwens een geallieerde noodkaart. De kaart zelf is een copy van een Duitse kaart. Maar ze hebben er hun eigen legenda erbij gezet. Heb zelf ook 2 van dat soort kaarten. Maar kun je een foto van de achterkant plaatsen? Ben daar wel nieuwsgierig naar.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Simon schreef:Mooie aanwinst!
Eindelijk een kaart om je zoeklocaties met alcool stift te markeren... 8)
Mooie kaart!
Bedankt! Hier wat close-ups en de achterkant:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik denk dat de tekst op de achterzijde weinig betekenis heeft. Je kaart is niet ingetekend dus niet interessant voor een Duitser die de kaart vindt in wo2. Plus dat de kaart zelf een kopie is van Duitse kaart. De Duitsers hebben die kaart zelf dus ook maar dan met hun eigen legenda.
Denk dat de kaart in het bezit is geweest van een Duitser die na wo2 veel van die kaarten heeft gehad of ander paierwerk. Hij zal deze tekst erop hebben gezet zodat hij snel de kaart terug kan vinden als hij die nodig heeft.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hele coole aanwinst Relic!!! Erg mooie kaart. :D :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt ben er zelf ook erg blij mee :) Nu nog een lijst erom heen, en op naar de volgende :P (mits ik die kan vinden...)..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
speurneus
Lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:49
Locatie: limburg belgie

Bericht door speurneus »

mooie kaart , wat een geluks vogel ben jij , ik ben zelf ook opzoek naar dit soort kaarten , kun je deze toevallig niet inscannen?
groetjes speurneus.
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nee sorry, ik ga ze niet voor iemand inscannen, want het zijn zeldzame kaarten, en ik ga niet eerst een hoop geld neerleggen voor zo'n kaart en die kaart dan zomaar inscannen. Ik heb er inmiddels 3 van dit type dus van Kleve/Reichswald), waaronder 2x First Emergency edition, 2x van Essen en omgeving (Xanten, Goch enz), een specifiek van Goch, een specifieke van Krefeld en Uerdingen, Uedem enz, en nog enkele kaarten. Heb er 9 in totaal.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Mooi dinkie Edgar..... you know!
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ziet er goed uit edgar, maar als ze in een lijst zitten, hang je het dan aan de muur of zorg je dat er geen licht op komt?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt! De kaart heb ik al bijna een jaar btw. Ja, die kaart zit ingelijst en hangt aan de muur, maar er komt vrijwel geen licht op. Maak me daar ook niet echt zorgen om eerlijk gezegd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

toch een erg mooie kaart :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heb een identieke gekocht voor m'n verjaardag (9 juni), maar ik vier het 17 juni, dus dan zie je de derde wel verschijnen op het forum. Identiek als deze, alleen ander serienummer v/d kaart.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie