Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik moest gisteren helpen op een rommelmarkt en kwam ik bij toeval deze nederlandse Typ machine tegen met war paint en uit de jaren 30 !
echt een schitterend geval
de veer moet ik nog zien te herstellen maar dan werkt hij weer volledig !
echt een gaaf ding met alle serie nummers er nog in en alles !
en nederlands oorlogs dus zoiso intressant !
Erg mooi Niels!
Maar wat is precies ''War Paint''?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Darryl schreef:Erg mooi Niels!
Maar wat is precies ''War Paint''?
Denk dat hij bedoelt dat de oude verf er nog op zat
Aha, dan is het helemaal mooi!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
zoals darryl al heeft gezegt inderdaad de kleur is orgineel erop
wat mij ook op viel maar dat kan mij misschien tussen de oren zitten ( of willen ) zou het kunnen dat een typ machine van de infanterie andere lijnen hadden dan bijv artillerie?
er zitten namelijk blauwe strepen op ! zou dus ( misschien wat vergezocht ) infanterie kunnen zijn !
ik heb contact gehad met een typ machine verzamelaar uit amerika !
die heeft me info gestuurd en heeft me verteld dat dit een dutch war type writer was gezien de breee typ band en nog een paar andere dingen
dus daar ben ik niet bang voor !
ik heb contact gehad met een typ machine verzamelaar uit amerika !
die heeft me info gestuurd en heeft me verteld dat dit een dutch war type writer was gezien de breee typ band en nog een paar andere dingen
dus daar ben ik niet bang voor !
niels
Dit is toch een in Amerika gemaakte typemachine gebruikt door het Nederlandse leger ofzo?